Welke opties op trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yvetjes

Welke opties op trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 18:17

Ik ga mijn eerste eigen trailer aanschaffen! Heb gespaard, nog niet het bedrag voor een nieuwe bij elkaar, maar zit al ruim over de helft dus hoop een goede tweedehands 1,5 prds aan te schaffen. Nu heb ik al gezien welke merken iedereen wel en niet fijn vind op Bokt (TNX!), maar wat kies je als extra's en waarom? Dus wat is handig om er op te hebben/maken;

- trapbescherming (metaal / rubber en waarom)
- zeiltje of klep (of niets!)
- latten op achterklep (noodzakelijk?)
- reservewiel (voor/zijkant)
- dakluik
- zadelkamer
- misschien vergeet ik nog iets....

Brand maar los!

ikke

Re: Welke opties op trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:35

- trapbescherming (metaal / rubber en waarom)
Ligt eraan hoe je paard is. Het heeft niet mijn voorkeur maar als je het wel doet zou ik voor rubber gaan.

Zeiltje. Klep is onhandig, tenzij je een Westfalia neemt.

Ik heb het wel, maar het is geen noodzaak bij een trailer. Zorg dan wel voor een goede rubber mat.

Ben je verplicht als je autowiel niet op je trailer past. Waar ie zit boeit niet.
Doe er wel een beschermhoes omheen, zoals je ook vaak bij terreinauto's ziet.

- dakluik
Altijd. Geeft makkelijker ventilatie zonder tocht ten opzichte van zijraampjes, mits van goede kwaliteit.

- zadelkamer
Nope. Kost teveel binnenruimte, tenzij je een Westfalia XL neemt.

- misschien vergeet ik nog iets....
Bedenk dat je op een trailer van na 1997 een mistachterlicht moet hebben. Dit vergt zeer waarschijnlijk ook een aanpassing op je auto. (13-polige aansluiting)
Losse rubber mat heeft voorkeur op een gietvloer.
Ben voorzichtig met aluminium tralers. Aluminium rot wel degelijk, omdat het reageerd met (verzinkt) staal.

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:42

een zadelkamer is echt heeeerlijk!! zo hou je je spullen netjes bij elkaar en heb je niet dat gepruts over hoe je het in de auto kan leggen en bijvoorbeeld na een cross dat de auto niet heel vies wordt.. ik vind het superfijn!!

wij hebben een oprolbaar zeiltje, vind het wel fijn, zon klep is echt groot! als het heeel koud is en je hebt gelest en je paard is erg bezweet dan gaat het zeiltje dicht,, zo koelt ie niet al te hard af

de trapbescherming is rubber maarja daar hebben we niet zo veel aan denk ik.. paard is niet vervelend..

wij hebben ook nog van die stootkussens ofzo aan de zijkant in de binnenkant.. vond het voor mijn oude paard wel fijn want die ging elke keer meehangen met de bochten en dan was het denk ik voor hem wel fijn dattie tegen een kussentje aanleunde Knipoog

wat ook een must have is: een ring aan de achterklep om je paard aan vast te zetten!! of aan de zijkant..
bij ons is dat in de vorm van een 3hoek en dat raakt de grond als de klep open is.. heeft voor mij dus een dubbele functie Lachen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:37

Even van Ikke gekopieert Knipoog

-trapbescherming (metaal / rubber en waarom)
Ligt eraan hoe je paard is. Het heeft niet mijn voorkeur maar als je het wel doet zou ik voor rubber gaan. Ja

Zeiltje. Klep is onhandig, tenzij je een Westfalia neemt. Ja

Ik heb het niet, het rubber is nooit glad, ook niet bij regen, maar misschien scheelt het dat mijn paard makkelijk te laden is.

Ben je verplicht als je autowiel niet op je trailer past. Waar ie zit boeit niet.
Doe er wel een beschermhoes omheen, zoals je ook vaak bij terreinauto's ziet. Ja

- dakluik
Heb ik niet op de trailer, en mis het ook niet. Maar ik heb wel bijna altijd het zeiltje omhoog.

- zadelkamer
Ja, ik ben er echt heel blij mee dat ik een zadelkamer heb. Maar ik heb wel een 2 paards... paard wordt wel geladen aan de kant van de zadelkamer, en hij heeft ruimte genoeg over (paard is 1,72m)

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:01

trapbescherming (metaal / rubber en waarom)
Metaal. Rubber kunnen ze nog kapot trappen zodat je nog een rotte zijwand kan krijgen.

zeiltje of klep (of niets!)
Ik heb een zelfoprolbaar zeil. Heel handig en zeker als je niet al te lang bent.

Niet noodzakelijk, kan ook zonder.

Verplicht.

- dakluik
Ik heb 2 zijraampjes die je in alle standen kan zetten. Dakluik is niet handig als je niet al te groot bent.

- zadelkamer
Altijd handig maar niet noodzakelijk.

Nog wat vergeten.
Ik heb merriestangen voor in mijn 2-paards.
Heb ik niet maar zou leuk zijn om een schep en een bezem mee te kunnen nemen. Deze kan je dan vastmaken aan de buitenkant van je trailer.

Meer weet ik zo gauw niet.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:11

ik heb (metaal) trapbescherming werkt lekker beschermd je wanden echt wel. verder heb ik een zeiltje en klep schijnt erg onhandig te zijn. en kleppert ook dus moet je vaak dicht doen.
ik heb zelf gekozen voor een zadelkamer heerlijk kan je je spullen indoen en alles blijft netjes en geen rommel in je auto.
dakluik heb ik niet maar heb 2 zijraampjes die op verschillende manieren open te zetten zijn. werkt prima.
reserveband zit bij mij op de voorkant vind ik zelf peroonlijk mooier.
latten op de achterklep zijn niet noodzakelijk maar ik vind het wel fijn. bij mij zitten ze verwerkt in het rubber van de klep.
daarbij heb ik nog een speciale vloer met 15 jaar garantie op doorrotten(is combinatie met kunstof)