Verliespunt en wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Umpiedumpie

Verliespunt en wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 18:50

Hoi,

Nou vandaag echt een mega blamage Bloos op wedstrijd. Mijn eerste verliespunt.....
Het ging niet echt lekker, want mijn knolletje was heel bang voor de kantine die aan de bak vastzat. Dit resulteerde in zeer anstig wegspringen etc.

nou had ik dus 152 punten( dat is natuurlijk al rampzalig), maar nu heeft de jury achteraf strafpunten toegekend, waardoor ik 146 punten had en dus een verliespunt.

Na het bestuderen van mijn protocol heeft de jury dus bij een onderdeel eerst een 4 gegeven en daarna -4, waardoor het cijfer dus een nul is. een nul betekend dat ik het onderdeel niet getoond heb, maar dit is niet waar! Ik heb het zeker wel getoond, uiteraard niet zo netjes, maar wel getoond. waarom geef je anders een 4 in 1e instantie? Het ging om een overgang van galop naar draf... Hier staat ook niet eens commentaar bij????

Voor een ander onderdeel, eerst een 3 en daarna -2, waardoor ik een 1 kreeg. (dit ging over een overgang van stap naar draf, hij draafde gewoon weg, alleen wat angstig)

Ik wil hier dus tegen in beroep gaan, maar weet niet hoe???
ik heb het KNHS al gemaild en wacht op een antwoord.

Dat het rijden echt bagger was ben ik helemaal met de jury eens (daar waren die 152 punten ook naar), maar ik vind het raar dat er achteraf allemaal punten afgetrokken worden, wat resulteert in een verliespunt.

Wie heeft dit ook meegemaakt en welke acties heb je ondernomen?

Unfaithful

Re: Verliespunt en wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:51

In welke klasse rijdt je?

Edit: Ik zie in je profiel dat je L1 dressuur rijdt. Heb je meerdere punten in de L1? Dan gaat er gewoon een punt vanaf. Als je nog L1+0 bent moet je weer in de B starten...
Laatst bijgewerkt door Unfaithful op 05-01-08 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:52

Waarom heb je de jury hier niet direct op aangesproken?
Ik hoop voor je dat je kans maakt op andere punten maar geef je weinig kans aangezien ze niets meer kunnen controleren alhoewel de cijfers wel erg veranderd zijn :S

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 18:56

Een 4 met -4 er achter betekend niet een 0, maar 2x een vergissing op dat onderdeel.

Je kan alleen meteen na de wedstrijd de jury hierop aanspreken, later contact met de KNHS heeft geen nut meer.

Je hebt je klasse er niet bij vermeld, in de B krijg je geen verliespunten, en in de andere klasses worden ze van je winstpunten afgetrokken (desnoods bijv. L2-1)

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 19:01

Ja sorry, ik rijd L1 en de jury was al weg.......

@ Nibbit 2x een vergissing? wat bedoel je daar mee?

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 19:02

Gelukkig had ik in mijn andere proef wel een winstpunt, dus de schade is niet al te groot!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:06

Unfaithful schreef:
In welke klasse rijdt je?
Edit: Ik zie in je profiel dat je L1 dressuur rijdt. Heb je meerdere punten in de L1? Dan gaat er gewoon een punt vanaf. Als je nog L1+0 bent moet je weer in de B starten...

Dit is níet correct! Waar heb je die informatie vandaan?

http://www.knhs.nl/objects/00002937.pdf
regelementen dressuur, pagina 19 t'm 21
www.knhs.nl

Citaat:
Degradatieregeling
a. Klassen B t/m Z2.
Degradatie naar de daaronder gelegen lagere klasse vindt plaats bij het bereiken
van een stand van -10 in de huidige klasse, met dien verstande dat in de klasse L1
verliespunten in mindering worden gebracht tot de stand L1+0 is bereikt.
Degradatie van de klasse L1 naar de klasse B is niet mogelijk.
In de klasse B worden geen verliespunten geregistreerd.
Na degradatie begint men in de nieuwe klasse met 0 winstpunten.

Normaalgesproken zou je bij -10 worden teruggeplaatst maar naar de B terugplaatsen wordt niet gedaan. Voorlopig gebeurd er niets maar moet je geowon 11 winstpunten halen voordat je naar de L2 mag doordat er nu eentje is afgetrokken.

Kan gebeuren, volgende keer beter, succes!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:07

Volgende keer voor het einde afgroeten als het zo slecht gaat, dan krijg je in ieder geval geen verliespunt.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:10

volgende keer dan maar 2 wps rijden in een proef Knipoog Over in beroep gaan weet ik niks.. denk ook niet dat het veel uitmaakt, want het is jou woord tegen het woord van de jury.. tja waar denk je dat de KNHS achter gaat staan? echt niet tegen zijn eigen juryleden..

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 19:20

@ Nikka, Alleen als je paard kreupel is of er iets mis is met je harnachement kan je je zonder verlies terugtrekken, anders zelfs 2 verliespunten. Zag ik net op het regelement.

Ja en inderdaad volgende keer beter, maar ik vond mezelf zo dapper en op het laatst ging hij zo snoezig langs die kantine, dat ik dacht, zo dat varkentje ook gewassen!
en dan dat verliespunt, ik heb wel eens alle hoeken van de bak gezien en dan reed ik nog 160 punten.

Nogmaals, als hij meteen dat verliespunt had gegeven, ok. Maar niet achteraf nog 6 punten eraf halen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:21

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:23

noujah is het toch positief geweest voor je paardje! en daar gaat het om! pech dit keer volgende keer beter! iedereen heeft wel us een domper!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:26

Umpiedumpie schreef:
Ja sorry, ik rijd L1 en de jury was al weg.......

@ Nibbit 2x een vergissing? wat bedoel je daar mee?

De verkeerde kant op rijden, een extra volte rijden, met bijv. peesbeschermers vergeten af te doen, geen handschoentjes, zulke dingen

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 19:28

Nikka!
Wat goed om te weten!
Mocht meneer het weer zo in zijn bol krijgen dan groet ik gewoon met een big smile af en klaar ermee!
Aan de andere kant, hij moet alles ook normaal gaan vinden, dus dan kan ik weer beter doorrijden.
Zo erg was het nou ook weer niet Bloos Verliespunt was echt niet terecht! Boos! (ik ben echt heel kritisch, ik heb ook vaak genoeg hoge punten gereden, terwijl ik dat niet terecht vond)
Mja, volgende keer beter.
Zoals ''de jeugd van tegenwoordig'' zegt: Voor je kijken en doorlopen......

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 19:29

@ Nibbit. Ik ben helemaal niet verkeerd gereden of dat soort dingen, hij sprong gewoon opzij.
ik had ook keurig mijn apenpakje aan en paardje ook(zonder peesbeschermers)

@ El patcho. Dat is zeker waar en ik zie nu ook wel het positieve in, maar ik schaam me ook een beetje voor dat verliespunt. Is me nog nooit gebeurd!
Laatst bijgewerkt door Umpiedumpie op 05-01-08 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:29

ik zou niet stoppen als ik jou was wanneer hij irritant en gestresst is.. zo ontspannen mogelijk de proef rijden op een keer gaan ze het wel normal(er) vinden

reina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:31

@umpiedumpie (waarvan ik pas halverwege topic doorhad dat je bekende bent Lachen ) balen zeg van die verliespunten, maar idd, het was voor je held-op-sokken wel een goede training moet je maar denken...

Verder vroeg ik me als leek af waarom een jury achteraf nog punten aftrekt?! Het onderdeel is toch goed gegaan of niet, ik snap niet waarom je dan achteraf denkt, ik geef toch verliespunten?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:32

Je moet dan tot bijna het einde blijven rijden of afgroeten als hij iets braaf heeft gedaan.
Ik moet as zondag ook voor het eerst starten met een angsthaas. Ik groet gewoon af als het een drama is. Ik probeer dan wel een moment te kiezen dat hij iets braafs doet. Dan wordt hij in ieder geval niet beloond voor zijn slechte gedrag. Anders wend ik bijvoorbeeld al bij B of E al ipv A om af te groeten, heeft hij toch bijna de hele proef gelopen.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 19:32

Ben wel al 8 keer in die bak geweest en de ene keer loopt hij zo langs die kantine dat ik er echt zo op zit van Wow! hij heeft het door. en de andere keer resulteerd het dus in een verliespunt!

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 19:34

Reina!
Je kent dat draakje van me en inderdaad het is een goede training!
Hopelijk geen verlies meer voor ons!

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 19:35

Goed idee Nikka en jij heel veel succes! Blijf wel zitten he!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 19:37

Ja dat lukt vast wel maar die bak-kabouters Hamer

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 19:54

Ja die rot kabouters ook altijd! Ze staan ook altijd ergens anders BOE te roepen he!

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:01

Beroep aantekenen heeft geen zin, want tegen een beslissing van de jury kun je niet in beroep.

ivar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:05

umpiedumpie, "klagen" achteraf bij de knhs loopt op niets uit, sterker nog tegen een beoordeling van een jurylid kan geen protest worden ingediend. Zie onderstaand artikel van de knhs. Het is denk ik wel goed dat je een mail gestuurd hebt. Als nml veel meer mensen over deze jury klagen dan kan er misschien iets tegen de jury gezegd worden over zijn/haar jureren.

Wanneer kan ik een officieel protest indienen?

Wanneer een deelnemer het oneens is met een beslissing op een wedstrijd kan hiertegen (schriftelijk) een officieel protest worden ingediend. Tegen de beoordeling van een jury kan geen protest worden ingediend, tegen een besluit van een official wel. Dit protest kan alleen worden ingediend tijdens de wedstrijd.

Alle voorwaarden voor het indienen en de behandeling van een officieel protest staan beschreven in artikel 48 van het Algemeen Wedstrijdreglement. Goed om te weten is dat het achteraf indienen van een klacht bij de KNHS in geen geval leidt tot een wijziging van het (wedstrijd)resultaat. Het protest kan dan ook niet meer worden behandeld. Wanneer er tijdens de wedstrijd iets voorvalt en er wordt een officieel protest ingediend door of namens de deelnemer dan dient dit protest ook tijdens de wedstrijd te worden opgelost door een door de Federatievertegenwoordiger te formeren jury van beroep. De jury van beroep doet schriftelijk uitspraak, die bindend is voor alle partijen. Het schriftelijke protest van de deelnemen en de schriftelijke uitspraak van de jury van beroep wordt (met of zonder de protestsom) door de Federatievertegenwoordiger opgestuurd naar de KNHS.

Wel balen voor je trouwens, maar ja je haalt vast ook wel eens een winstpunt terwijl je hem eigenlijk niet verdient hebt toch? Haha!