Paard doet moelijk als hij buite is.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Winnymootje

Paard doet moelijk als hij buite is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 15:37

Hallo alemaal ik zit nog steeds met 1 groot vraag stuk.

ik heb een tijdje een verzorg paard gehad.een wels/arebier van 10 jaar oud.

maar hij is eigelijk altijd al een probleem pony geweest met rijden en zo.
maar als we een buiterit met hem wouden maken begon hij te stoppen en wijgerde hij telopen.
ik heb nog nooit kunnen ondeken waarom hij dat nu deet.
met rijden is hij alg een makelijke pony.al mijn zusje van 10 op hem ging zitte en aan een los toudje mee nam was hij supper braaf hoor beet hij niks.
maar al ik met hem aan het werk ging was hij op zich wel lief op het land en op de stenen.maar zo sel ik met hem de poort uit was begon hij teweigeren te bokke en terug telopen.
ik zal graag wille weten of 1 van jullie paarden daar ook last van heeft of had en hoe jullie het dan hebben op gelost.

P.S:ik heb het ook met de eigen naar er oven gehad en hij heeft niks raar mee gemakt buiten of zo iets.
maar heb ook gehoort hij heet een poosje aan wedstrijden mee gedaan en toen beet hij niks raars of zo.

wie kan mij vraag stuk oplossen ik hoor het graag

M.V.G Winnymootje

Liseef

Re: Paard doet moelijk als hij buite is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:32

Het kan zijn dat hij je uitprobeert. Waarschijnlijk vraagt je zusje van 10 niet erg moeilijke/intensieve dingen van hem. Daarbij zal hij het dus ook wel prima vinden en braaf zijn rondjes lopen. Als de eigenaar er ook geen last van heeft, denk ik al helemaal dat het jou uitproberen is. Die eigenaar zal waarschijnlijk wel over die fase heenzijn, en daar al doorheengeprikt hebben.

Wel is hiervan afhankelijk hoe lang de pony al van die eigenaar is (als dat een aardige tijd is, zal die de eigenaar waarschijnlijk niet meer uitproberen) en hoe lang jij hem verzorgt. Als dat nog niet erg lang is, is de kans er dat hij je uitprobeert, en dat je er even doorheen moet prikken.

Maar het kan ook zijn dat hij gewoon helemaal niet met vreemden het terrein af wil/durft om de een of andere reden. Misschien dan eerst maar eens zorgen dat je op het terrein alles met hem kunt, voordat je het weer probeert.

Selma204

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:51

Of hij is is je aan het uittesten, dus dan gewoon aanpakken buiten (dus niet bang worden en niet meer naar buiten gaan maar gewoon doen)
En anders zou ik eerst veel wandelen buiten om hem braaf buiten te maken

oooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:45

Ik snap d'r niks van, volgende keer moet je 't iets beter uittypen.

Zover ik het begrijp is hij gewoon aan het uitproberen wat jij wel en niet goed vind.
Hij wil een beetje de baas worden, maar wees niet te lief! Op dit soort momenten moet je gewoon niet bang zijn om een harde tik te geven.

THTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:41

Heej monique,
Iris heb k nog steeds als je dit leest wanneer heb je dit bericht geplaats en waarom?

THTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:42

P.s. Iris heeft nog nooit met wedstrijden meegedaan en we hebben ook nooit me André er over gepraat? Bloos

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 17:07

Als ik het goed begrijp heb je dus een probleem zodra je van het eigen erf af gaat? Dat is vrij normaal, veel paarden durven niet zonder ander paard erbij de wereld in te gaan. Is er een ander paard dat mee kan? Dan kun je beginnen met samen buiten te wandelen en het zelfvertrouwen van het paard buiten het eigen terrein wat groter te maken. Ook is het vrij duidelijk dat het paard niet veel steun van jou krijgt, je zult dus ook aan je zelf moeten werken, leer zelfvertrouwen uit te stralen.
Dit klinkt niet als een geval van "uitproberen", dus een flinke tik zou het waarschijnlijk erger maken en niet beter.

Miichelllee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 18:12

Ik denk dat hij/zij je aan het uitproberen is.
een vriendin van mij heeft ook een paardje die wil ook niet naar buiten met het zadel erop. maar met het halster of hoofdstel gaat het beter ik denk dat je dat beter eerst kunt proberen en dan misschien weer proberen te gaan buiten rijden.
maar laat hem/haar eerst heel goed aan je wennen enzo.
net zoals ''sleepingrose'' Zegt misschien heb je er wat aan?

Groetjess

Logi504

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:45

Ik heb het ook met mijn verzorgshet, het is bij mij zo dat hij gewoon een paar x succes heeft gehad daarmee (dat ik dus terug was gegaan)(heel dom trouwens Bloos ) maar als ik er naast liep of iemand anders liep/ reed/fietste er naast was er niets aan de hand, nouja ik heb van vroegere verzorgsters gehoord dat je gewoon héél vaak moet gaan rijden, expres die plek opzoeken.(mijn shett heeft een paar vaste plekjes Knipoog ) daar ben ik nu mee bezig en het werkt wel, nu is het nog maar (dat hij het doet) op 3 plekken ipv 7 , gewoon doorzetten, niet met tikken enzo maar zacht aandrijven en stilzetten en dat soort dingen. ik ben nu nog steeds bezig maar het gaat langzaam beter, heel veel suc6 OK dan!