klinisch keuren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kimmiepimmie

klinisch keuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 10:35

hallo vandaag word me kleine man gekeurd maar hoe werkt dat want weet echt niet wat ik moet verwachten :s

gr en bedankt voor de moeite

kimmiepimmie

Re: klinisch keuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 10:54

niemand Boos! Boos!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 10:56

Mijn jaarling is klinisch gekeurd zaterdag. Eerst een algemene indruk, ogen oren mond worden bekeken en bevoeld. Dan stand van de benen, hart en longen worden geluisterd. Hoeven voelen, betikken en kijken of ze gevoelig zijn. Vervolgens monsteren, heen en weer stappen aan de hand op het harde, daarna hetzelfde in draf. Vervolgens volte aan de hand op het harde, eerst stap en daarna draf.

Daarna hetzelfde op het zachte en evt nog een galop. Succes ermee.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 10:58

paard wordt nagekeken door een dierenarts.
zoal hart longen enz. dan bekijkt hij het op verdere afwijkingen en dan gaan ze kijken of hij kreupelt of zwakke plekken heeft doormiddel van een buigproef. dan nog longeren op harde en zachte ondergrond. dit is een klinische keuring.
geef van te voren aan waar je het paard voor wilt gaan gebruiken en wie het betaald (koper of verkoper)

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 12:04

word dit zwaar gekeurd of valt het wel mee mijne word deze week gekeurd voor recreatie.

kimmiepimmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 13:12

de mijne is goed gekeurd jeeey helemaal goed alleen hij is klop hengst :S maarja even sparen voor de operatie Haha!

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:21

kimmiepimmie schreef:
de mijne is goed gekeurd jeeey helemaal goed alleen hij is klop hengst :S maarja even sparen voor de operatie Haha!

kom je vandaan kim?

De mijne was ook klopt hengst maar die oparatie hier was heel erg duur ik kwam uit op 1200 excl btw

heb je al geinformeert dat het je gaat kosten??? anders heb ik nog een heel goed adresje voor je daar zijn wij een jaar geleden ook heen geweest met twee klophengsten.

groetjes Syl

kimmiepimmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 13:27

ja rond de 900 euro alleen de operatie pffff hebben wij weer he hihihih maare het is ook erfelijk he!!! waar ken jij dat adresje dan?

gr kim

Missbambie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:47

kimmiepimmie schreef:
ja rond de 900 euro alleen de operatie pffff hebben wij weer he hihihih maare het is ook erfelijk he!!! waar ken jij dat adresje dan?

gr kim

ik heb het in Groningen laten doen, ik was voor 300 incl alles klaar geloof dat ook een inentting bij zat als je daar wil informeren kun je me een PM sturen. ik was hier zo tevreden over dat ik afgelopen zomer mijn shet er ook heen heb gebracht daar was ik 90 euro kwijt het is gewoon een dierenarts aan huis
ze hebben me prima geholpen het is omdat het vanuit Den Helder naar Groningen best wel een eindje is anders had ik hun graag als dierenarts gewilt 10x zo goedkoper en ze nemen de tijd voor je paardje