welke (stal) laars voor enorme kuit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

welke (stal) laars voor enorme kuit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 21:59

ik was gevallen op de laarzen die hieronder staan afgebeeld, maar helaas zijn deze er niet in mijn kuitmaat te vinden (ja, vanaf schoenmaat 43...).
ik ben dus op zoek naar een soortgelijke laars om lekker in de winter mee op stal rond te kunnen banjeren. rijden hoeft er niet mee, dat doe ik toch liever met mijn gewone petries.
kuitmaat is 41. wie o wie heeft tips?

Afbeelding

appiesjappie

Re: welke (stal) laars voor enorme kuit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:59

ik heb ook dikke kuiten maar ik heb gewoon schoentjes met chaps

luckyluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:01

heb je al wel is mauntain horse geprobeerd? die zijn er ook in verschillende wijttes

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:01

Kijk eens op www.paardenspul.com die heeft meerdere soorten laarzen in alle kuitmaten en anders kan ze misschien wel iets voor je regelen. Ik begreep dat ze net een nieuwe partij laarzen had gekregen in alle vormen en maten. Die staan vast niet op de site maar een mailtje lost veel vragen op.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:04

Ik heb net nog even gauw op de site gekeken en zag daar zelfs laarzen staan voor de bredere kuit, je wordt op je wenken bediend Lachen voor maar € 80.
Ik heb de cavalry laarzen die eronder staan en die hebben ook een vrij grote kuitmaat bovenaan. Succes !

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:05

Ik heb ook echt brede kuiten en ik heb nu zelf de mountain horse! De sportieve versie! Past perfect
Zitten heerlijk, kan er hele dagen op lopen!
Heb laatst de ariat Grasmere laarzen aangehad in de ruitershop en die pasten ook Lachen
Ideaal alleen erg prijzig voor een stallaars misschien?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 22:07

ariat vind ik inderdaad te duur om mee door de mest, het land en de bak te banjeren.
ik ga de site die maras aangaf eens bekijken.
met mountain horse heb ik geen ervaringen, maar ik vind ze altijd zo lomp lijken? en als je dan al van die dikke kuiten hebt...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 22:09

@maras; word dat nubuck niet verschrikkelijk vies of kan je dat makkelijk schoonmaken/schoonhouden.
weet je toevallig ook wat jouw kuitmaat is?

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:14

Ik heb niet echt het idee dat ze lomp staan mijn mountain horse.. ookal heb ik een dikke kuit! Ze zitten heerlijk zijn makkelijk schoon te maken en overleven alles Knipoog ( vind die laarzen op de site erg lijken op de mountain horse!)
maar ik ben ook geen echt dressuur rijlaars type Lachen
Ik zie mezelf echt niet lopen in een dressuur laars Haha!
ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de laars van die website en welke kuitmaten ze heeft Bloos

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:15

Idd heb toevallig ook kuitmaat 41 en de mountainhorse Sportive High riders zijn echt súper fijn *LOL*

Heb ook nog de iceriders (oude versie) heerlijk voor de winter Dromen kun je ook goed op rondbanjeren Ja

Maaruh heb ook al zo'n soort laarzen aangehad die gewoon pasten Ja (wel schoenmaat 40/41 weet niet welke maat jij hebt ?!) weet dus alleen het merk niet meer Bloos (misschien ariats??) was op paard&koets Knipoog

[edit] vind dat juist wel meevallen met MH lomp Bloos , vooral de nieuwe versies zijn best chic vind ik Ja

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:18

Ik heb ook enorme kuiten (46 cm omtrek) en ik heb de montain horse high rider 2 en het valt echt wel mee dat ze lomp zijn! Ik rijd er ook gewoon wedstrijden mee en een vriendin van mij is jalours omdat ik gerust de hele dag met mijn laarzen rond kan huppelen Lachen

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:18

benangelique schreef:
@maras; word dat nubuck niet verschrikkelijk vies of kan je dat makkelijk schoonmaken/schoonhouden.
weet je toevallig ook wat jouw kuitmaat is?

Dat nubuck wordt steeds mooier want ik rijd er nu al ruim 2 jaar mee ( en laat er de honden mee uit en ga er ook rustig mee naar de Albert Heijn) maar het wordt kaler en dan krijg je gewoon leer te zien net als bij ruwe chaps die na lang rijden ook gewoon leer worden.
Ik weet zo mijn kuitmaat niet maar ik heb maat 38 voet dus dan is de kuitmaat kleiner. Ik weet dat de eigenaresse van de winkel ook maat 42 of zo iets heeft van laarzen en haar kuitmaat was ook groter dan mijn laarzen maat 38.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 22:18

ik heb een mailtje gestuurd naar de website over de laars die maras heeft. ben benieuwd!
ik heb inderdaad schoenmaat 40/41 Grid, weet je echt niet meer welke laarzen het zijn geweest?

misschien moet ik morgen toch maar even naar de ruitersportzaak op zoek naar die MH's...

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:22

Ben al op sites aan het zoeken Knipoog

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:24

benangelique schreef:
ik heb een mailtje gestuurd naar de website over de laars die maras heeft. ben benieuwd!
ik heb inderdaad schoenmaat 40/41 Grid, weet je echt niet meer welke laarzen het zijn geweest?

misschien moet ik morgen toch maar even naar de ruitersportzaak op zoek naar die MH's...

Hou je me op de hoogte van de rijlaars van die website?
Ik zoek naast een mooie rijlaars ook een "stal laars"en voor 80 euro is dat goed te doen Lachen

Ik ga volgende week zoals het er nu uitziet de ariat rijlaarzen halen! Was helemaal verrast dat ze me pasten Haha! Ben nog wel een beetje aan het twijfelen of het niet nog een de MH's worden die zijn ook erg fijn en iets goedkoper Clown

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 22:25

dei stallaars die ik heb gezien is al weer 150 euro. die van 80 vind ik weer niet mooi... pffff

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:27

benangelique schreef:
dei stallaars die ik heb gezien is al weer 150 euro. die van 80 vind ik weer niet mooi... pffff

Haha!
Dure hobby die paarden Duivel

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 22:30

haha ja, kan je wel zeggen.
iedereen zegt altijd tegen me: 'dat paard interesseert het echt niet hoe je eruit ziet'. als antwoord zeg ik dan maar 'maar mij wel!, loop de helft van de tijd in mijn rijkleding, dan moet het niet alleen comfortabel zijn, maar er ook nog een beetje uitzien'.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:36

En juist met een bredere kuit is er weinig te kiezen, vaak kom je dan bij een mooi uitziende laars aan een flinke prijs!

Het moet er en netjes uitzien, goed zitten, lang meegaan en makkelijk schoon te maken zijn Lachen
zoveel eisen heb ik niet Clown

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:41

hmm denk dat het zoiets was (nog duurder Bloos )
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... oorlaarzen

Maaruh als je ze toch niet voor rijden wilt kun je misschien ook gewoon ergens bij wandel/ outdoor laarzen zoeken ??

Of misschien kun je ze laten verbreden? Goede schoenmaker kan dat heel netjes (bijna onzichtbaar) Zeker als er al een rits in zit kunnen beide zijdes vrij onzichtbaar beetje breder gemaakt worden Ja

[edit] Op laten rekken kan soms ook als het niet té veel verschild Knipoog --> schoenmoeder laat dat altijd doen omdat benen wat ongelijk zijn

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 22:45

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 22:46

de echte buberry's vind ik erg mooi maar veel en veel te duur.
dan maar de 'neppers'.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:48

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 22:50

die is gecombineerd inderdaad, maar verkoopt nauwelijks kleding.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 22:50

gouda en zoetermeer zie ik er ook bij staan. morgen maar even bellen of ze die laarzen op voorraad hebben in de juiste maat en dan kan ik daar eventueel heen.