Pony wil steeds bij haar maatje zijn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Pony wil steeds bij haar maatje zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 18:14

Hier staan 2 pony's. Mijn pony wil steeds bij haar maatje zijn. Als we haar in de bak brengen, en mijn pony staat er eerst in, is ze wat gek en loopt ze steeds heen en weer, dan willen we de 2e pony (haar maatje) in de bak doen, dan doen we de hek open en loopt ze weer uit de bak. Ook als ik wil rijden moet haar maatje er beslist bij zijn. Ook als ze weer naar binnen moeten gaat het ook zo. Ik vind het best wel lastig.
Toen ik nog op maneges enzo reed bracht ik de pony's ook wel in de bak, en gingen ook niet meteen alle pony's gek doen.

Iemand misschien tips?? Of weet iemand wat de oorzaak hiervan is?

ZusJacobs

Re: Pony wil steeds bij haar maatje zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:32

ja erg vervelend was bij mijn 2 paardjes precies hey zelfde.
wij hebben er nu een shetje bij(ongeveer 1 maandje) en nu kan ik alleen rijden echt super.
dus misschien als het kan een geitje of iets kleins erbij.
of opbouwend gaan wandelen.
dat duurt wel langer.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 12:48

Dat is misschien ook beter om er iets bij te doen. Wij hebben 2 geiten, maar daar maken ze hun niet druk of over. Het beste is denk ik een pony erbij, dat moest ook bij de pony die ik had. Maar er is niet zo snel plaats voor een 3e pony.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:30

Het lijkt me zo aangeleerd, 't is standaard en als het nu gewijzigd word krijg je protest.
Als je gaat rijden en de pony's dus beiden naar binnen gaan, kan je de stilstaande pony in het zich zetten (op stal) en gewoon gaan rijden.
Ik zou even streng zijn, want dit is gewoon vervelend en overdreven gedrag.
Als je ze naar buiten brengt beide pony's samen meenemen, hek dicht en dan beide loslaten.
Een pony erbij lijkt me niet zo'n goed idee, omdat het meestal groepjes van 2 zijn, en er dan dus 1 steeds 'buitengesloten' word.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 12:30

Loizy schreef:
Het lijkt me zo aangeleerd, 't is standaard en als het nu gewijzigd word krijg je protest.
Als je gaat rijden en de pony's dus beiden naar binnen gaan, kan je de stilstaande pony in het zich zetten (op stal) en gewoon gaan rijden.
Ik zou even streng zijn, want dit is gewoon vervelend en overdreven gedrag.
Als je ze naar buiten brengt beide pony's samen meenemen, hek dicht en dan beide loslaten.
Een pony erbij lijkt me niet zo'n goed idee, omdat het meestal groepjes van 2 zijn, en er dan dus 1 steeds 'buitengesloten' word.

We hebben al een keer die ene pony op stal gehouden, toen begon die andere heel hard te galoperen in de bak en gek doen enzo. Die pony waar ik op rijd is zo gewoon al snel druk. Deze zomer had ze een Shetlander als maatje en zij stond op stal, die shetlander brachten we even naar een ander weiland, toen ging mijn pony opeens steigeren op stal en ging ze met haar voorbenen door het raam. Zou je ook gewoon die andere pony op stal kunnen zetten, en mijn pony in de bak laten, zodat ze er maar aan moeten wennen? Of zou dit verkeerd gaan?

Selma204

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:45

Ik heb het gehad met mn vorige verzorgpony, ik ging haar binnen poetsen en haar maatje stond nog in de wei nou poeh poeh... Ik heb daarna gewoon de eerste paar keren buiten gepoets zodat ze elkaar nog konden zien. Veel in de buitenbak gereden zodat ze elkaar nog zagen. Ze ging altijd ernorm hiniken namelijk als ik binnen reed (echt wel om de 1 of 2 minuten ofzo) heb ik flink afgestraft elke keer later deed ze het absoliit niet meer. binnen poetsen kon ook gewoon

oftewel ik zou het "opbouwen" als het ware een veulen ontspenen Knipoog gewoon eerst even en steeds langer van elkaar weg