jollybal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anoukbijl

jollybal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 16:34

ik heb net een jollybal voor mijn fjord gekocht.
nou was mijn vraag wat doen jullie met de jollybal leggen jullie hem in de stal of hangen jullie hem op.
of nog wat anders. laten jullie je pony alleen als de jollybal in de buurt is.
hij lijkt me eigenlijk nog best wel hard. ben bang dat als ik haar alleen laat dat ze er op gaat staan.

ik hoor het graag

oOoKellyoOo

Re: jollybal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:40

Bij de een leg ik hem in de box en de ander hangt t in de box. Soms als ik de paarden los gooi in de bak dan gooi ik die bal er ook in. Kan allemaal. Het paard zal zeker zn voet er op leggen om te kijken wat dat ding doet. Hier zijn nog nooit ongeluken geweest. Ja als hij de bal bij dat 'handvat' vast heefd en er meer slingert dan kanje het wel eens in je gezicht krijgen, Is mij als eens gebeurt. Verder ondervinden ze er veel plezier mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:42

Oei dat is pijnlijk Nagelbijten / Gniffelen

Bij ons op stal heeft iemand er eentje aan de stal hangen zodat het paard ermee kan spelen als hij op stal staat.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:54

Haha ja ik had een dikke wang.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:57

ik heb hem in mijn stal hangen,
hij hangt net achter zijn voerbak, aan de tralies, zodat als hij naar de buurman lelijk gaat doen, hij zijn agressie wel even kan afreageren op dat ding Tong uitsteken
als hij op de grond ligt doet hij er wel meer mee, dan gaat hij hem op pakken en heen en weer slingeren, maar dat vind ik zo gevaarlijk omdat hij vaak zijn stal heen en weer rent om de buren aan te vallen, dus ben ik bang dat hij dat over dat ding struikeld dus heb ik hem maar opgehangen Knipoog

Mijorgidor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:15

Ik heb hem opgehangen in de box om eventuele problemen zoals het verstappen of liggen op de bal te voorkomen.
Volgens mij heeft iedereen bij ons op de manege de bal hangen i.p.v. liggen.
Tevens kan je dan aan het touw zien of hij/zij ermee speelt.
Als ik weg ga hang ik het touw recht en de volgende dag is het touw gedraaid (ik neem niet aan dat het personeel op de manege ermee speelt Knipoog ).
Wel wil ik er nog één voor in de paddock kopen zodat hij er wat meer mee kan spelen.
Als hij in de paddock staat blijf ik er zelf altijd bij, je weet idd nooit wat er mis kan gaan (maar dat is natuurlijk met zoveel dingen).
Ik zal wel wat meer afstand houden na het lezen van het voorgaande verhaal Knipoog.
Als je hem laat liggen in de stal zal het voornamelijk irritant kunnen zijn als je paard wil gaan liggen en de bal ligt "in de weg" (het ene paard is slimmer en zal het wegtrappen of ernaast gaan liggen... het andere paard "ploft" zo neer en zal, als de bal onder hem/haar ligt, tijdelijk wat minder lekker liggen of weer op moeten staan).
Ik hoop dat je paard er veel plezier aan beleefd!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:23

Ik had de Jollybal in de binnenbak voor het veulen en die vond het schitterend!!!

Nancy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:58

Mijn paardje is helemaal weg van zijn jollybal. Deze heb ik in zijn stal hangen. Mijn vorige paard moest er juist helemaal niets van hebben.

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:04

Ik had er altijd 1 in de stal hangen voor m'n fjord, maar daar deed hij er verder niks mee. Dus toen heb ik 'm een keer in de bak los erbij gegooid en dat vonden ze geweldig. Hij pakt dan idd het handvat beet en gaat er mee rondgooien tegen z'n eigen hoofd. Of ze liepen er met z'n tweeen aan te trekken. Dat is wel een grappig gezicht.

loesjevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:42

wij hadden er voor de shetlander ook ééntje alleen die is er nu helaas mee opgehouden, ze hadden met het vuurwerk van oud en nieuw helemaal kapot gemaakt.

LH_Ashley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 00:18

ik heb ook een bal voor mijn pony.
ik heb em opgehangen in de stal aan een touw Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 09:41

Mijorgidor schreef:
Als ik weg ga hang ik het touw recht en de volgende dag is het touw gedraaid (ik neem niet aan dat het personeel op de manege ermee speelt Knipoog )

Moet jij eens opletten Tong uitsteken

Ik denk dat ik er ook maar een ga kopen als ik een paard ga aanschaffen. Zo te horen hebben de paarden er erg veel plezier aan!

Sjippeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 09:59

Hoe duur is zo'n bal eigenlijk ongeveer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:43

Ik zie ze op de meeste sites voor zo'n €30 aangeboden.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:48

Zelf heb ik er ook 2, de eerste nog voor 35 euro gekocht, de 2e voor 29 en nu zag ik ze al voor 20 of 25 liggen.

Bij mij liggen ze in de weides. Altijd, ook als ik er niet ben. Ik zie niet zo veel gevaar in dat ding, ze kijken heus wel uit. In de stal zou ik hem ook ophangen om voorgaand genoemde redenen.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:53

Het eerste jaar toen ik hem had, had ik hem op de grond in zijn box gelegd, maar de bal werd mooi genegeerd en werd alleen maar vuil, nu hangt hij in de stal, maar veel wordt er niet naar omgekeken Nagelbijten / Gniffelen .
Ik heb gezien dat ze tegenwoordig in onze ruiterszaak €27 oid kosten.

anoukbijl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 21:39

ik heb hem voor 16 euro in de aanbieding gekocht maar dat is de grootste. hij kost inderdaad gewone prijs 30 euro.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:41

ik heb in elke wei zo'n bal liggen! heerlijk vinden ze het!

Sugar_SL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:46

ik heb ook zo een bal voor mijn paard
ligt al 1jaar op de grond en ze doet er niets bij Clown
heb ze eens in de bak gezet met de bal maar ze negeert de bal Haha! wahaha
kan ik iets anders probere?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 22:08

ik heb gewoon zo'n goedkope joga bal (of zo iets?)
vinden ze niks aan.
die scheiters durven het nog geen eens aan te raken!

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:51

Ik heb er vorige week 1tje gekocht! met een lekker zoet geurtje.. een hele hippe rood met witte spikkels. Ik heb er 22,50 voor betaald. Ik heb hem aan de tralie hangen.. helaas krijg ik niet echt de indruk dat ze er veel mee doet.. Misschien is het ook wel meer een ruinen ding..¿

stalmandelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 10:08

wij hebben in onze stallen overal een Jolly
de paarden doen er weinig mee ..

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:09

bij ons doen de paarden ook niets met die bal. ook de 6 veulens doen er niets mee ze kennen het ook volgens mij niet eens

Belleza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:50

Ik heb er zelf geen 1, maar een meisje dat ik ken heeft het ophangen, alleen doet haar paard er niks mee Haha!

mdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:31

Mijn paard kijkt er ook niet naar om. In het begin was het zelfs zo dat hij er voor weg rende zo eng vond hij dat ding haha Lachen Nu ligt hij al een jaar niks te doen in de stal...