Merriekeuring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tangi

Merriekeuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 17:53

Hallo,

Ik heb een merrieveulen van 8 maanden oud. Ik zou het heel leuk vinden om met haar, als ze goed genoeg zou zijn, naar de merriekeuring te gaan. Kan iemand mij hier meer over vertellen? Met name hoe oud ze moeten zijn, of ze de moeite waard is etc.?

Vriendelijke groet,
Natashja

Liseef

Re: Merriekeuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:20

Of ze de moeite waard is kunnen we niet zo zeggen. Wat voor ras is ze? Als ze echt een ras heeft (of kwpn, nrps, etc.) is ze waarschijnlijk de moeite waard ja. Met een paar maanden kunnen ze al naar de keuring, mits de moeder mee gaat. Als ze al zelfstandig zijn (daar valt 8 maanden gewoon onder), kunnen ze al best naar een keuring ja Lachen Elk ras heeft namelijk wel zijn eigen keuringen, en waar/wanneer dat is, verschilt per stamboek.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 14:44

het beste kun je kontakt opnemen met het betreffende stamboek dan kunnen zij je precies vertellen hoe voor te bereiden, wanneer naar de keuring en waar.

Tangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 18:30

Ze is een KWPN-er. Haar vader is Broere Valdez en vader van de moeder is Havel. Het is dus niet zo dat haar moeder ook iets met keur of preferent hoeft te zijn? Ik had op de site van de KWPN zitten gluren maar kon niet echt iets concreets vinden. Dus bij deze dat ik het hier vroeg. Ik zou best een foto willen plaatsen maar ze staat op de veulenopfok. Ik zal een keertje overdag gaan en een foto knippen als ze in de wei staat. Ik heb wel foto's van september toen ze nog bij de pension stond.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:33

Veulen van 8 maanden oud kun je meestal niet goed beoordelen.
Je gaat met je merrie naar de keuring als ze 3 jaar oud is. (vanaf) dus je hebt nog wel even de tijd. Haha!
De moeder van het veulen hoeft geen predikaten te hebben.