Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Denica schreef:Mijn pony heeft ook een paar keer op dezelfde datum zeg maar maar dan een ander jaar een enting gehad. Dus blijkbaar was het toen gewoon oke (dit was overigens in 2004 en 2005)
femiaans schreef:Denica schreef:Mijn pony heeft ook een paar keer op dezelfde datum zeg maar maar dan een ander jaar een enting gehad. Dus blijkbaar was het toen gewoon oke (dit was overigens in 2004 en 2005)
Dus heb je geen geldige basisenting in je paspoort staan. Als de jury die datums tegenkomt zit je goed fout !
Simmie schreef:Ik ent zowiezo 1x per half jaar. De werkzame stof van de enting is nl maar 9 maanden maximaal werkzaam. Omdat ik nogal veel wedstrijden rijd en ook nog eens door heel Nederland, vind ik het belangrijk dat mijn paard goed geënt is.
Als ik geen wedstrijden zou rijden en niet het terrein af zou komen, zou ik 1 x per jaar voldoende vinden.
Denica schreef:Mijn paspoort is al een aantal keer gecontroleerd en toch was hij nog altijd gewoon goed hoor?
Silence schreef:Je paard moet binnen 12 maanden geènt zijn.
Dus was dat vorig jaar 24 December, moet het dit jaar 23 December zijn, volgend jaar 22 December enz.
Elke jaar een dag eerder.
Lielle schreef:volgens mij heb ik pas in de P&S gelezen dat dezelfde datum een jaar later ook nog goed is. Ik zou de KNHS even bellen voor de zekerheid.
( Zie site KNHS) Er is bij mij namelijk nogal op gehamerd dat het niet later dan de dag voor de laatste enting zou mogen ( Dus idd ieder jaar een dag eerder)