Mooie combinatie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

Mooie combinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 11:51

Wat vinden jullie nou dat een combinatie mooi maakt? Lachen

#Ymke#

Re: Mooie combinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:01

Als ruiter & paard qua bouw bij elkaar passen en het eruit ziet of ze elkaar echt aanvoelen.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:03

indd de bouw van paard en ruiter moeten bij elkaar passen.. daarnaast moeten ze netjes rijden elkaar aanvoelen en niet steeds aan het vechten zijn.. de ruiter moet ook goed zijn eigen kunnen weten en dat van zijn paard ook, en daar rekening mee kunnen houden.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:03

pff ..moeilijke vraag, maar ik denk toch gewoon dat het geheel er verzorgd uit ziet. En dat de ruiter niet te groot is voor het paard. En vooral dat ze vriendelijk met elkaar omgaan.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:06

Idd moeilijke vraag. De combinatie moet qua bouw van het paard en de ruiter kloppend zijn, dat maakt het vaak al mooi. Alhoewel een mug op een olifant ook een mooie combi kan vormen.
Er moet harmonie tussen paard en ruiter zijn, ze moeten elkaar kunnen aanvoelen. Het moet er gewoon uitzien alsof het 'vanzelf' gaat.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:19

Een mooie combinatie is als de ruiter netjes op zijn paard past.
Dus qua lengte en gewicht.
Verder als je kan zien dat het paard en ruiter geconcentreerd zijn op elkaar.
Gewoon dat alles netjes in elkaar past, moeilijk uit te leggen inderdaad Clown .
Denk wat @OemmiejO zegt het moet er uit zien alsof het vanzelf gaat en een aanzien van één zijn samen met het paard.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:23

Als paard en ruiter samen een lijken. Wanneer hulpen onzichtbaar gegeven kunnen worden en heel belangrijk: wanneer paard en ruiter gelukkig met elkaar zijn. Als ze alle 2 stralen, dán heb je een goede combi. Bouw speelt uiteraard ook een rol, maar wat mij betreft niet de hoofdrol.

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:52

Voor mij moet dat een redelijk mooi paard zijn om te zien, dat goed kan bewegen. De ruiter moet er qua lengte goed op passen. Verder:
- Dat ze samen een team vormen, dat ze samen één zijn.
- Dat je denkt: jeetje, die zit lekker te rijden en dat paard loopt als een trein.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:02

Voor mij hoeft een mooie combinatie niet te bestan uit een mooi paard met een mooie ruiter. Al heb je nog zo'n lelijk paard, of al zit er nog zo lelijk mens op met een beschimmeld zadel en een hoofdstel wat ieder moment uit elkaar kan springen een mooie combi doet je dat vergeten en laat je een eenheid zien.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:07

indd je kan nog zown lelijke knol hebben.. als je maar ziet dat zowel ruiter als paard plezier hebben van elkaar! dan is alles goed!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:57

Lastige vraag..
Het hele plaatje kan kloppen (paard loopt goed, ruiter zit netjes, past op zich bij elkaar) en dat ik het geen mooie combi vind..

Maar meestal, als een ruiter en netjes op zit en het paard op een fijne manier voor kan stellen.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:22

Als het er ongedwongen uitziet, het lijkt alsof het vanzelf gaat, er harmonie is. Ja

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:32

Ik ga met Pion mee;
een mooie combinatie heeft (vind ik) niets met bouw e.d. te maken, maar meer met uitstraling, harmonie en samenwerking.
Een mooi paard en een mooie ruiter is ook fantastisch om te zien, maar als deze constant aan het vechten zijn, kan ik niet spreken van een mooie combinatie....

Liesje1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:14

Ik vind dat je niet als je iets zwaarder bent op een klein iel paardje moet gaan rijden, dat staat gewoon niet. dat word bedoeld met een mooie combi.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 22:16

Bij mij is een mooie combinatie als ik degene die erop zit niet meer "zie"... En alleen een paard zie dat zeer overtuigend en van zichzelf bewust is rondloopt, dan geniet ik pas echt....

beebie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 12:55

als alles mooi in harmonie met elkaar is: hoogte en gewicht van beiden...

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 12:58

Afbeelding
Ik kreeg vorige week de opmerking dat ik geen mooie combinatie vorm met mijn paard. Aan de hand van deze foto (dus niet iemand die mij in het echt op mijn paard heeft zien zitten.
Wat vinden jullie?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 13:00

Dat soort mensen lekker laten banketstaaf!

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 13:02

xx_Irisje schreef:
Dat soort mensen lekker laten banketstaaf!

Dat dacht ik ook.
Toen ik dit paard kocht heb ik erg getwijfeld ivm haar schofthoogte.
Maar verder kan ik me geen beter paard voorstellen, ben helemaal gek met haar.
Het is een spring-ster merrie van 1.61
Ik ben zelf 1.80 en wil vooral recreatief rijden en springen met haar, maar het beeld moet er wel zijn met dressuur.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:45

Nou sies ik kan echt niets verkeerds aan die foto zien hoor! De grote valt mij niet op en je zit toch ook netjes... (alleen een beetje omhoog kijken) Sommige willen denk ik gewoon ff wat zeggen, zonder te weten wat ze zeggen.... Het beeld stoort mij absoluut niet....

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:44

Ik zie niks verkeerds aan die foto hoor. Clown Paard loopt netjes, amazone zit er ook wel netjes op.. Knipoog

Majo_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:56

Ja inderdaad, netjes gewoon. Dat omlaag kijken doe ik ook vaak, daardoor bolt mijn eigen rug soms wat, (op die foto van Sies is dat niet te zien trouwens!). Ik krijg ik af en toe wel commentaar op Vork Maar ik vind dat dat niets aan een combinatie af doet.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:57

Afbeelding
Het lijkt oo keen beetje door de foto denk ik. Hier nog een duidelijke foto van de zijkant

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:42

Tja, goede vraag eigenlijk. Ik heb weleens op mijn protocol als toevoeging gekregen "mooie/leuke combinatie". Dit was met 2 verschillende paarden waarvoor ik voor het plaatje eigenlijk wat te lang was (ik 1.83, paarden 1.59 en 1.63), dus dat vond ik wel een klein beetje apart. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het leuk is om dat te horen te krijgen. (voor de geïntresseerden, foto's van het paardje van 1.59 staan in mijn profiel (de vos), van die andere niet)

Ik denk dat ik een combinatie mooi vind als er inderdaad harmonie is (of lijkt te zijn) en de verhoudingen een beetje kloppen. Verder heeft het begrip "happy athlete" misschien ook nog wel invloed hierop.

AtSeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:49

Ik ben blij te lezen dat er meer mensen zijn die lang zijn en niet zo'n groot paard hebben. Ik heb een 2,5 jarige van 1.60 dus echt een reus zoals mijn andere paard van 1.75 zal het nooit worden en ik ben zelf 1.80. Heb geen lang bovenlijf maar wel lange benen. Ik hoop dat we straks toch een leuk setje worden aangezien ik helemaal gek ben van het paard en hij ook echt apart is in zijn beweging. Jullie zijn ook lang met een niet zo groot paard en ik zie er echt niks geks aan eigenlijk Haha!