Galloper

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jottum

Galloper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 21:24

Wie heeft ervaring met de Galopper (Galopper)?

Volgens mij is het van Toyota of Hyundai.
Er wordt met diverse namen geadverteerd dus voor de leek moeilijk te herkennen.

Ik heb er belang bij vanwege de forse pakruimte en de 4x4 en de trekkracht (2-paards).

ikke

Re: Galloper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:38

De galloper is van Hyundai en is licentiebouw van Mitsubishi Pajero. Aangezien het bezit even duur is, zou ik voor de originele gaan. Hyundai heeft geen geweldige naam als het om degelijke auto's gaat. Ik zou er dus niet te veel vertrouwen in hebben dat de kopie beter is dan het origineel, in tegendeel.......

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 10:49

Dus de Galloper is geen aanrader...? Huilen Die was nog een beetje in m''n budget qua aanschaf.
Er is volgens mij geen alternatief binnen dezelfde eisen. Of weet jij nog wat?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:00

jottum schreef:
Dus de Galloper is geen aanrader...? Huilen Die was nog een beetje in m''n budget qua aanschaf.
Er is volgens mij geen alternatief binnen dezelfde eisen. Of weet jij nog wat?

Jawel, het origineel, de Mitshubishi. Die is in aanschaf iets duurder, maar dat geld bespaar je ruim door de betere kwaliteit en dus minder onderhoudskosten. Neem wel een 2,8 6cilinder, dan heb je power. Ga ook voor de long-body. Die rijden veel comfortabeler dan de korte.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:05

Ik heb een galloper gehad en niets dan ellende!!! De hele krukas is verbogen geweest en de motor moest compleet gereviseerd worden een reparatie van 3000 euro, geen aanrader dus...........

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:08

weetergeen schreef:
Ik heb een galloper gehad en niets dan ellende!!! De hele krukas is verbogen geweest en de motor moest compleet gereviseerd worden een reparatie van 3000 euro, geen aanrader dus...........

Motorrevisie voor 3000 euro?? Dat is een koopje, of ze hebben hem niet helemaal gereviseerd.
Maarre, hoe krijg jij een krukas krom?? Dat is of vreselijk slechte kwaliteit of zeer lomp gedrag van de chauffeur.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 14:27

Dank voor de tip, ik zal es kijken hoeveel ietsje duurder is. Knipoog
De 2.8 6 cilinder heeft waarschijnlijk wel genoeg vermogen en dat is wel belangrijk.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:09

jottum schreef:
Dank voor de tip, ik zal es kijken hoeveel ietsje duurder is. Knipoog
De 2.8 6 cilinder heeft waarschijnlijk wel genoeg vermogen en dat is wel belangrijk.

Mijn neef heeft er één, een long body, en die rijdt als een tierelier. 6-pitter met automaat; als ik geen liefhebber van Land Rover zou zijn, zou ik er ernstig eentje overwegen.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 19:37

Houd je wel het brandstofgebruik in de gaten die krengen lusten een aardige slok. Van de nieuwe pajero ben ik me het apezuur geshrokken tjonge die lusten veel.
Dat van die motoren die kapot lopen is een bekend probleem. De Sorento had ook zowat, die diesels liepen bij bosjes kapot.
En bij sang yong zaten ook de ouder type motoren uit de mercedes luxe wagens en die gingen ze in de tereiwagens gebruiken die liepen dus ook kapot.
Of de patrols van 2002 hadden ook kapot lopende motoren.
Maar goed ik dwaal af.
Je moet bij aanschaf van een tweedehands terreinwagen altijd voor de optie garantie kiezen want er kunnen nog veel meer dure dingetjes kapot lopen dan alleen de motor.

Wij hebben de nissan patrol weggedaan omdat we minder met de trailer op pad gingen. We hebben een BMW 530 diesel van 2004 super bak kan de trailer ook goed trekken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 20:55

Die 6-pitter van mijn neef loopt ongeveer 1:10, dus dat zijn nette getallen voor zo'n auto.
Kapot lopende motoren is niet zelden gebrek aan onderhoud (lees: te weinig olie vervangen).

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 21:06

1 op 10 valt nog mee. De Amerikanen vond ik erger. Die vielen dus ook af.

Landrover heb ik ook overwogen, maar die hebben vaak zoveel kilometers al. En de Freelander llijkt me zo klein qua laadruimte en waarschijnlijk ook niet genoeg trekkracht.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 21:42

jottum schreef:
1 op 10 valt nog mee. De Amerikanen vond ik erger. Die vielen dus ook af.

Landrover heb ik ook overwogen, maar die hebben vaak zoveel kilometers al. En de Freelander llijkt me zo klein qua laadruimte en waarschijnlijk ook niet genoeg trekkracht.

Freelander meet zich met de Pajero zonder zelfs maar met z'n ogen te knipperen.
De terreinwaardigheid is wat minder, mate name door de geringere bodemvrijheid, maar trekt 2000kg alsof er niks aanhangt. Freelander is iets kleiner dan de longbody Pajero. Neem wel een Freelander van na 2000, die zijn beter.
Ik schrik niet van een Discovery tdi met 300.000km op de klok; daar draai ik rustig nog 150.000km bij. Voorwaarde is dat de motor en versnellingsbak goed zijn onderhouden.
Laatst bijgewerkt door ikke op 31-12-07 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 21:50

Ik wil m'n Freebie niet ruilen tegen de mooiste Pajero! Knipoog

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 21:53

De nieuwe pajeros halen de een op 10 bij lange na niet.
Maar ik geloof zelfs rond de een op drie vier ofzo precies weet ik het niet, maar sommige vrachtwagens lopen nog zuiniger.
Onze patrol liep ook een op 10 best wel zuinige voor een drie liter.
De BMW 530 diesel die we nu hebben doet het ook met een op 10 a 1 op 11 in de stad en dat voor een automaat is ook niet echt slecht, al moet ik telkens slikken als ik de diesel weer af moet rekenen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:23

Kafue schreef:
De nieuwe pajeros halen de een op 10 bij lange na niet.
Maar ik geloof zelfs rond de een op drie vier ofzo precies weet ik het niet, maar sommige vrachtwagens lopen nog zuiniger.

Die van mijn neef is van 97 of zoiets. Hetzelfde model wat nu als galloper wordt verkocht.
Toch maar een Disco II TD5? Doet 1:12......

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:29

Ik ben juist erg tevreden over mijn Galloper.
Fijne auto maar wel erg duur in de wegenbelasting.
Op concours rijden we op slecht terrein iedereen het snot voor de ogen.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:31

Ja eigenlijk wel, maar de BMW is veel comfortabeler en aangezien we regelmatig grotere afstanden moeten rijden.
Kicken is de kickdowm maar de 300 pk tjes willen wel sjouwen dik getunend. We hebben altijd tereinwagens gehad, maar als je lange afstanden moet rijden dan moet je toch kiezen voor comfort, maar stiekem mis ik onze patrol af en toe wel vooral de ruimte achterin.
Nou ja niet huilen alles heeft zijn voors en zijn nadelen.

xMK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:32

Mijn moeder heeft er ook één. Fijne auto en hij trekt mijn 2-paards trailer super. Ze heeft eigenlijk nooit problemen met de auto.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:35

Kafue schreef:
Ja eigenlijk wel, maar de BMW is veel comfortabeler en aangezien we regelmatig grotere afstanden moeten rijden.
Kicken is de kickdowm maar de 300 pk tjes willen wel sjouwen dik getunend. We hebben altijd tereinwagens gehad, maar als je lange afstanden moet rijden dan moet je toch kiezen voor comfort, maar stiekem mis ik onze patrol af en toe wel vooral de ruimte achterin.
Nou ja niet huilen alles heeft zijn voors en zijn nadelen.

Ik meet mijn Discovery en mijn Range Rover aan zowel de BMW als de Patrol. Beiden zijn comfortabeler, ruimer en sterker, zowel met als zonder trailer aan de haak.

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 22:39

Ik heb er ook een en ben er erg tevreden over. Ik ga heel vaak met een zware 2 paards trailer op stap en hij trekt als de beste.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 18:13

Voor mij nooit een Galloper. Ten eerste omdat een Hyundai is. Ten tweede als er ook maar iets mis mee is en je belt naar Hyundai Nederland om te je vraag te stellen. Dan hoor je binnen 30 seconde KLIK TUUT TUUT TUUT. Oftewel niemand van Hyundai die je wilt helpen. En ze zeggen doodleuk het is geen Hyundai. Je kan dus nergens heen met je vragen als monteur zijnde.

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 10:58

blackstar schreef:
Voor mij nooit een Galloper. Ten eerste omdat een Hyundai is. Ten tweede als er ook maar iets mis mee is en je belt naar Hyundai Nederland om te je vraag te stellen. Dan hoor je binnen 30 seconde KLIK TUUT TUUT TUUT. Oftewel niemand van Hyundai die je wilt helpen. En ze zeggen doodleuk het is geen Hyundai. Je kan dus nergens heen met je vragen als monteur zijnde.

Die van mij is onderhoud bij Mitshubishi en daar heb ik nooit problemen mee.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 12:44

Keus is gemaakt Haha!
Het wordt een Landrover Discovery Tdi II van 1999 met net iets minder dan 150.000km.

Goeie keus?
Iemand ervaring in brandstof verbruik?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:11

jottum schreef:
Keus is gemaakt Haha!
Het wordt een Landrover Discovery Tdi II van 1999 met net iets minder dan 150.000km.

Goeie keus?
Iemand ervaring in brandstof verbruik?

Ehm, dat kan niet. Het is een 300tdi of een TD5 series II. 1999 was het scheidingsjaar; toen is de Disco II op de markt gekomen. Heb je nu een Disco I (300tdi) of een Disco II (TD5)?
Overigens kan je zeker aanbevelen om lid van één van de clubs te worden. het geeft je inzicht in de mogelijkheden van je auto, de beperkingen en de lol die je met elkaar kunt hebben.
voor allerlei algemene informatie: http://landrover.startpagina.nl/
de algemene clubs:
http://www.lrch.nl
http://www.dlrr.nl/

Daarnaast zijn er nog wat specifieke clubs zoals:
http://www.rangerovertrust.nl/main.php
http://www.lrct.net/
http://www.larostam.nl/
http://www.laroclub4x4denhaag.com/

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 16:08

Men verwarrend hoor Bloos Heb even achterop gekeken, daar staat een Td5
Ik heb ém nog niet gekocht, maar ga dat wel doen, staat voor mij gereserveerd Haha! Ja