Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Een keer moe worden is echt niet zo slecht voor een paard. 

XxSultanxX schreef:een buitenritje van 1,5 uur moet je paar makkelijk aankunnen hoor
als ik op buitenrit ga met mijn paard rijd ik meestal 1 a 2 uur.
hij is ook wel mee geweest naar boktmeetings van 5 a 6 uur rijden ( daar zit wel pauze tussendoor )
je moet gewoon naar je paard zien wat hij aankan

XxSultanxX schreef:nee dan heb ik het idd niet over een 3 jarig paard
maar bedoel een gezond jong paard kan wel een buitenrit van 1,5 uur maken en dan stappend
want hoe trainen ze die endurance paarden dan ? die mogen tog ook vanaf 4 jaar starten en dan meteen 25 km ?
die mensen trainen dan neem ik aan ook al aardige afstanden met een 3 jarige ?
mischien dat een endurance ruiter ons daar meer over kan vertellen ?
ELpatcho schreef:wandelen is onbelast en eigenlijk vooral in stap.. paard is 3,5
dat kan makkelijk! tuurlijk moet je wel beetje opgebouwd hebben maar dat heb je ook wel gedaan lijkt me..
Ik zou me er totaal niet druk om maken!!
Waratje schreef:XxSultanxX schreef:nee dan heb ik het idd niet over een 3 jarig paard
maar bedoel een gezond jong paard kan wel een buitenrit van 1,5 uur maken en dan stappend
want hoe trainen ze die endurance paarden dan ? die mogen tog ook vanaf 4 jaar starten en dan meteen 25 km ?
die mensen trainen dan neem ik aan ook al aardige afstanden met een 3 jarige ?
mischien dat een endurance ruiter ons daar meer over kan vertellen ?
Gelukkig maar![]()
Hoe ze die endurance paarden trainen weet ik niet, maar eerlijk gezegd vraag ik me af of je de paarden die op 4-jarige leeftijd worden gestart nog tot hoge leeftijd kunt rijden. Daar zou ik wel eens wat cijfers over willen horen.
Ik ben graag wat voorzichtiger met het jonge spul, dan heb je er vaak veel langer plezier van.
Waratje schreef:ELpatcho schreef:wandelen is onbelast en eigenlijk vooral in stap.. paard is 3,5
dat kan makkelijk! tuurlijk moet je wel beetje opgebouwd hebben maar dat heb je ook wel gedaan lijkt me..
Ik zou me er totaal niet druk om maken!!
TS is Belg en daar zeggen ze wandelen waar wij in NL buitenrijden zeggen.![]()
Het ging dus om een buitenrit van 1,5 uur.