Paard erg heet en fris..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aprilsgatje

Paard erg heet en fris..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 10:23

(Als dit niet goed staat.. sorry!)

Een kennis van mij, heeft een springpaard die erg heet en fris is, we zijn dan op concours geweest en de eerste dag was ze al in de ring gestopt want hij is zo moeilijk aan het been want je mag hem haast niet aanraken want dan gaat ie er al vandoor. tweede dag was ze op het voorterrein aan het losspringen op de okser. hij stuitert dan heel erg een gaat er heel langzaam in stuitergalop erheen en dan gaat ie in volle snelheid.. en toen weigerde hij en mijn kennis viel eraf. 3de dag ging het alweer niet weer weigeren en al. en op stal is ie ook al heel gemeen en onrustig. we geven hem nou alleen nog maar een hoop hooi, geen krachtvoer meer, we willen weten wat we er nou het beste mee kunnen doen. we hebben zo'n vermoeden dat hij vroeger heel vaak hard is geslagen, want je mag zijn oren en hoofd bijna niet aanraken. en als je opstapt en je raakt prongelijk ze rug aan dan word ie al helemaal gek, en we willen hem geen kwaad doen.. ligt het aan het weer, want hij liep eerst veel beter.

groetjes eline

Ladygiroc

Re: Paard erg heet en fris..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 10:28

voorlopig niet op concour gaan en een aantal stappen terug naar de basis, Dus aan het been (spreek uit uit ervaring) en op het tempo van je kennis. Lees anders mijn topic even door

tips voor een heet paard rijden (weet niet hoe ik het in een link moet zetten)

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 10:28

het lijkt erop dat hij ergens pijn heeft, waarschijnlijk zijn rug, aangezien hij ontzettend boos wordt als je die aanraakt. ik zou er een goede da/fysio bijhalen, desnoods alle twee en die dan goed samen werken om de oorzaak te vinden en om het op te lossen. da zeg maar voor foto's enzo van de rug, fysio voor de spieren.

Aprilsgatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 10:49

gisteren waren we ook op concours en er zat nog een hoop tijd tussen de rubrieken die wij moesten rijden, dus ze zei dat ze hem even ging rijden, ik ging even kijken en toen ging ze net galopperen en op het begin ging het goed alleen toen werd hij gek en ging op z'n plaats galopperen en bokken en alles. hij kan ook niet bij veel paarden in de bak rijden meestal moet ik dan gaan kijken of het een beetje rustig is. het is ook zo als we hem willen poetsen dat ie dan steeds trilt en lijkt of ie schrikt als je hem borstelt. en eerst werd ie elke dag gelongeerd voor het rijden maar ivm dat de groom is gestopt kan dat niet meer. en langer op de wei?

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 10:53

hoe lang staat hij nu op de wei dan?

misschien is het goed om met hem weer helemaal opnieuw te beginnen. dus eerst vanaf de grond. eerst gewoon poetsen en wat met hem wandelen en hem lekker in het land laten lopen met andere paarden. als dat poetsen en wandelen beter/goed gaat, ga je weer een stapje verder, bijvoorbeeld longeren/grondwerk, gaat dat goed, dan weer een keer rijden. maar iig voorlopig niet meer op concour.

Aprilsgatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 11:03

hij staat nu ongeveert 3 a 4 uur op de wei.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 11:12

Als ik dit zo lees dan denk ik meteen dat hij ergens pijn moet hebben.. Inderdaad een da/fysio ernaar laten kijken..