ik weet dat het gaat lijken of dit topic verkeerd staat en bij 'weidegang ed' hoort, maar het heeft uiteindelijk te maken met de 'gelukkigheidsgraad' van het paard, dus zijn gedrag en hoe ermee om te gaan enzo

Wat ik hier heel veel lees, is dat een goede huisvesting belangrijk is, en onder goede huisvesting wordt dan verstaan: een gróte wei, paardenvrienden, schuilstal,... (waar ik het trouwens mee eens ben hoor). Maar ik vraag me nu eigenlijk af wat de voorkeur heeft als je niet in staat bent om je paard al deze dingen te geven? Op een weide ten grote van een piste wordt nogal neergekeken, maar is dat niet te preferen boven 23/7 op stal staan (buiten dagelijks rij-uitje ofzo)?
Of, als je niet zo'n grote wei hebt, en je paard daarom alleen laat staan (voldoende ruimte+grasvoorraad), wat is dan het belangrijkste? Paardenvriendje en meer beperkte ruimte, of alleen laten staan en wel voldoende ruimte? Want beperkte wei-ruimte is niet goed, maar is het niet zowiezo te verkiezen boven een stal? Of 'wint' een stal het van een zogezegde 'postzegelwei?'
Mijn vraag is dus eigenlijk wat nu nog als goed en paardvriendelijk wordt beschouwd, en wat niet meer, want ik zie door de bomen het bos niet meer
Mijn eigen paard staat op een wei (met schuilstal) ter grootte van ongeveer 2 (grote) pistes, persoonlijk vind ik dit te klein, en ik kijk al een tijd uit naar iets groters, maar ik was wel altijd blij dat hij toch kon wandelen zoveel hij wou. Omdat de wei zo beperkt is, staat hij dus ook alleen. Wel staat er een paard in de wei vlak naast hem, ze hinniken naar elkaar, staan altijd zo'n beetje op elkaars hoogte, spelen wat met elkaar (galoprondjes enzo). Is dat te verkiezen boven een een propvolle wei? (als er dus een ander paard zou bijstaan). Ik had besloten van wel, maar nu dus jullie mening
Jij vind dus liever een kleinere ruimte, maar mét gezelschap. Ik moet zeggen dat ik ook meer en meer die kant op neig, dus hopen dat ik snel een grotere wei vind, dat dat vriendje kan komen