veiling

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sinneke

veiling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 11:47

(sorry als het verkeerd staat ... had geen idee bij welk onderdeel dit hoort)

Heej iedereen,

Ik vroeg me af wanneer er (in België) veulenveilingen georganiseerd worden?
Wij verkopen een hengstenveulen, maar tot nu toe zijn de reacties maar magertjes ... We hebben hem op internet (kapaza en marktplaza) staan, maar daar krijg ik zo'n zielige telefoontjes van Boos! .
Dan bellen er mensen die een veulen willen kopen omdat hun veulen eenzaam is, of bieden ze nog minder dan de dekprijs!

Daarom leek het me beter en ook wel eens leuk om naar een veiling te gaan Knipoog
Kun je zo maar meedoen aan een veiling? Moet je zelf lopen met je veulen of niet? Zijn er bepaalde voorwaarden?
Ik zou er graag wat meer over te weten komen (alles is misschien veel gevraagd Tong uitsteken )

Voor de geïnteresseerde: Tauber van't Kapelhof x Concorde van 15/07/07

Alvast bedankt!

Sindie

Feelsoproud

Re: veiling

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:42

Om nu nog naar een veiling te gaan ben je een beetje laat vrees ik.Gedurende de zomer en najaar zijn er verschillende veulenveilingen in belgie(Azelhof,Evergem,Mechelen,...),maar die zijn nu allemaal voorbij.Voor zo'n veilingen worden voorselecties georganiseerd,die worden meestal aangekondigd in paardentijdschriften enzo.Een selectiecomissie kiest dan de intressantste veulens eruit.Er zijn meestal veel kandidaten,dus niet zo makkelijk om er tussen te geraken:een aansprekend veulen met intressant papier is een eerste vereiste,maar zeker geen garantie dat je erbij bent.
Met een 2 of 3 jarige kan je ook naar een veiling,maar hier geld ook weer hetzelfde:naar de voorselecties gaan,dan moeten ze vrijspringen.Niet zo makkelijk!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:19

-> TAO

sinneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 12:00

Ok, bedankt voor de reactie!
Misschien moet ik ook eens rondkijken voor een keuring mee te doen? Ik zou graag toch een deftige prijs krijgen voor het veulen (zoals de meeste mensen waarschijnlijk maarja Clown ) en ik heb zo het gevoel dat ik via internet niet echt de juiste personen aantrek.
Zouden springruiters ook een veulen willen kopen? Het lijkt alsof er meer vraag is naar ongeleerde 3-jarigen...

Groetjes