wedstrijdtips gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nelefleur

wedstrijdtips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 22:08

Nu zondag ga ik voor het eerst op jumping (na veel zeuren aan mijn pa )nu hebben jullie mischien nog tips wat ik kan doen voor de wedstrijd en tijdens ??

alvast bedankt
lotte

WiskyBokjes

Re: wedstrijdtips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 23:47

Nou gewoon zelf ontspannen blijven Knipoog
Ik doe altijd tuig controleren zodat dat veilig is Tong uitsteken
Controleer ook of je alles bij de hand hebt zoals cap, nodige zweep en bij dressur proeveboekje Knipoog
Misschien nog wat bespreken hoe je het gaat doen.
Tijdens de wedstrijd rustig blijven en rij gewoon als je aan het oefenen bent. Ik denk altijd maar: we zien wel waar we eindigen

Succes!
Laatst bijgewerkt door WiskyBokjes op 28-12-07 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 13:18

Niet te veel gaan stressen, niet overmatig losspringen zodat je paardje al super moe is voor dat hij de ring in gaat. Zorg dat je goed op de bel let. niet beginnen voordat de bel gaat.
Loop het parcour van te voren goed door zodat je weet waar je naar toe moet.

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 14:16

Niet stressen! Ervoor zorgen dat je het parcours goed verkend! Als het mogelijk is misschien nog wat ruiters kijken? Dan weet je waar de moeilijkheid van het parcours zit en op welke plekken je naar voren en terug moet rijden.. Dan rustig los gaan springen, niet teveel.. Gewoon dat je paardje fijn springt.. Dan de ring in, lekker de tijd nemen om te starten, niet meteen aanrijden.. Rij gewoon een rondje galopeer aan en begin dan! Alles lekker op je gemak en niet te zenuwachtig worden, dan komt het vast goed Knipoog

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 15:08

ok, hier wat tips:

1. Voordat je op wedstrijd gaat, kijk in het vraagprogramma of het starten is op volgorde van startnummer of volgorde bij opgave aan de ringmeester. Als het starten is op startnummer, kan je goed inschatten wanneer je aan de beurt bent, maar als je eerst moet opgeven bij de ringmeester en je weet het niet, kan het uren duren voordat je eindelijk aan de beurt bent.

2. wees op tijd voor parcours verkennen, loop het niet alleen om het te onthouden, maar kijk ook naar wat je normaal moeilijk vind en hoe je dat denkt op te lossen als je gaat rijden.

3. verken ook de barrage direct en check de binnendoortjes van de voren...

4. neem een pen mee waarmee je op je hand de barrage kan schrijven zodat je die niet kan vergeten.

5. Als je twijfelt met het aantal galopsprongen tussen twee hindernissen, kijk dan goed bij je voorgangers hoeveel die er hebben.

6. Parcours verkennen moet officieel in tenue, als je dit niet doet, heb je kans dat je de ring uit wordt gestuurd.

7. Als je aan de beurt bent en de bel gaat, begin niet overhaasd maar rijd eerst een volte in galop om een goed ritme te krijgen (let op! ga niet over de startlijn!) en je hebt na het bel signaal nog 45 sec. voordat je door de startlijn moet, neem je tijd...

8. Om in te schatten wanneer je aan de beurt bent, reken je (als er een ingebouwde barrage is) +/- 3 minuten per combinatie (je kan ook bij de ringmeester vragen hoe lang ze erover doen en of ze in of uitlopen)

Ik hoop dat je r wat aan hebt...... en laat ons ff weten hoe het ging!!!

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 19:49

En zorg vooral dat je plezier hebt !!!

nelefleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 10:35

dankje voor al jullie tips , gisteren gereden en was 2 de op de 80 cm bij het parcour op de 90 had ik in het basisparcour 4 strafpunten ben wel trots op m'n paardje

Ikdeliefsteh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 10:42

rustig blijven als het niet helemaal goed gaat... laat je pony niet merken dat je zenuwachtig bent!!! Ach gut let op je houding, tenen naar binnen etc wat je in de les leert enzo.. en vertrouw op je pony!! dan komt het vast goed Pling

tjerkepaed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:36

Ken je proef!!!!!!!!!!!!!!!!!