Welke trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Welke trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 22:09

Het is zover we hebben een nieuwe auto. Volgend jaar word hij afgeleverd (over 2 a 3 weken). Het is de Fiat croma geworden die 1500 kg mag trekken.

Nu zijn we aan het kijken voor een degelijke simpele trailer.
We hebben niet zo heel veel eisen.

Het moet een anderhalf paards trailer zijn en makkelijk te onderhouden zijn. Moet ook tegen een stootje kunnen. Zou hier dag en nacht buiten staan.
Het is bedoeld voor een paardje van 1.60 en een wat zwaarder/breder gebouwd paard van 1.60.
De trailer zou ongeveer 2 per maand gebruikt worden. En sommige ritten zullen langer duren (45 a 60 min).

Welke trailer zouden jullie mij aanraden? En welke opties zijn heel handig om te nemen.

Ik zit zelf te denken aan zo'n klep en niet zo'n rolzeiltje van achteren.

ikke

Re: Welke trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 23:19

Weijer.
Trailer-met-klep? Westfalia.

Maar achter een Croma? hhmmmm, ik mag hopen dat je een Diesel hebt? (bij voorkeur de grootste). Prestaties van de benzinemotoren zijn niet om over naar huis te schrijven.........

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 08:33

Is helemaal uit gezocht.
Wij hebben namelijk geen standaard croma. Maar een uitgebreide (zo komen ze niet standaard uit de fabriek). Is door de fiatdealer zelf gedaan aangezien hij eerst voor privegebruik zou zijn.
Bestaan er ook lage trailers zonder klep?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 10:49

felicity schreef:
Is helemaal uit gezocht.
Wij hebben namelijk geen standaard croma. Maar een uitgebreide (zo komen ze niet standaard uit de fabriek). Is door de fiatdealer zelf gedaan aangezien hij eerst voor privegebruik zou zijn.
Bestaan er ook lage trailers zonder klep?

kan me niet schelen hoe je aan die Croma komt, als er maar een dikke Diesel in ligt. Vooral die 2.4 turbo heeft cijfers waar je best wel van kunt gaan watertanden. 400Nm bij 2000 toeren, dat doen er niet zo veel veel hem na. Wel de cruise control gebruiken, anders regent het snelheidsovertredingen!

Volgens de cijfers is de 1.9 16V sneller, sterker èn zuiniger dan de 1.9 met 8 kleppen. Proest, dat verzin je niet! Met een prijsverschil van 2000 euro is die 8-klepper dus eigenlijk niet zinvol. Beetje voor sukkels die niet verder kijken dan het prijskaartje.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 20:24

Wij hebben geen standaard uitvoering. Hoe wij hem hebben kan je hem normaal gesproken niet krijgen. Die van ons is een stik zwaarder kwa auto en motor. Dus dat zit wel goed.

Zoek nu alleen nog een fijne trailer.
Is hotra ook een fijne trailer? EN zijn er trailers met lage instap zonder laadklep?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 20:30

over hotra hoor ik veel verhalen over slechte afwerking met wanden/bodem dus vaak rotte wanden. ik heb zelf een henra amazone is wel 2 paards. hij staat ook buiten maar kan perfect. hj lijd er niks mee. tuurlijk is binnen beter. tegenwoordig kan je bij de henra trailers er een kunstof vloer in laten leggen die rot dus niet en je krijgt ook nog 15 jaar garantie op doorrotten dus ben je er extra zeker van. een iford william zijn ook mooie degelijke trailers maar erg zwaar van zichzelf. weet niet of je een nieuwe of 2de hands trailer zoekt?
weet er nog 1 te koop is pas 5 jaar oud.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 20:34

Het mag zowel een nieuwe als een tweedehandse zijn.

Had ik niet verwacht van hotra vind ze er altijd erg sjiek uit zien.
Zal ik eens naar een henra gaan kijken. Is een betanco trailer ook wat?

Ifor vind ik zelf helemaal geweldig. Maar helaas zijn die wel erg zwaar.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 21:32

ik heb een Hotra Othello en vind het een super trailer!

erg mooi afgewerkt,een gietvloer!

de mijne is van 2002 en ik heb hem vorig jaar gekocht[ zie profiel] als nieuw ziet hij eruit!

eigen gewicht 520 kg en laadgewicht 780 kg.

mijn pony weegt zo`n 500 kg en mijn auto mag 1400 kg trekken,is een mooie combinatie!

en ik vind persoonlijk de Hotra`s erg mooie en goed afgewerkte trailers!
ik ken verschillende mensen met div types Hotra en allemaal dik tevreden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:14

ikke20 schreef:
over hotra hoor ik veel verhalen over slechte afwerking met wanden/bodem dus vaak rotte wanden.

Ik moet uit eigen waarneming (trailer van stalgenoot) beamen dat de afwerking inderdaad wel eens te wensen overlaat.
Zij had binnen 6mnd allemaal blazen in de wanden (loslaten van de coating). Uiteindelijk heeft ze een nieuwe trailer gekregen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:21

ikke schreef:
ikke20 schreef:
over hotra hoor ik veel verhalen over slechte afwerking met wanden/bodem dus vaak rotte wanden.

Ik moet uit eigen waarneming (trailer van stalgenoot) beamen dat de afwerking inderdaad wel eens te wensen overlaat.
Zij had binnen 6mnd allemaal blazen in de wanden (loslaten van de coating). Uiteindelijk heeft ze een nieuwe trailer gekregen.

het kan altijd natuurlijk Knipoog
overal kan een foute tussen zitten Knipoog

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:22

maar bij de hotra hoor ik er wel erg veel

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:27

ikke20 schreef:
maar bij de hotra hoor ik er wel erg veel

ik had er nog niet van gehoort
ik ken mensen met een Salinero nieuw gekocht en super tevreden en een Trampler[?] 2 paards ook zeer tevreden.
en wat die andere mensen hebben weet ik niet Bloos

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:30

ik heb het aardig vaak gehoord was zelf ook eerst van plan om een hotra te kopen maar toch maar vanaf gestapt wegens deze reden.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:39

Ik heb een 11/2 paards Bockmann trailer met een aluminiumvloer echt een aanrader

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:41

En idd ik zou ook geen hotra kopen iemand bij ons op stal had er 1 en na 2 jaar konden er nieuwe assen onder waren namelijk helemaal verrot!!!! Trailer van 2 jaar oud!!!!!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 22:53

Elco schreef:
En idd ik zou ook geen hotra kopen iemand bij ons op stal had er 1 en na 2 jaar konden er nieuwe assen onder waren namelijk helemaal verrot!!!! Trailer van 2 jaar oud!!!!!

dat is dan zeker pech hebben, maar ik ben zeer tevreden!
toen ik hem kocht vorig jaar is hij bij de Weyer op de brug gegaan en alles nagekeken en de remmen gesmeerd en in picobello staat.

er is trapbescherming in gemaakt,en ik vind dat de mijne heel netjes afgewerkt is, de vloer is perfect!
eigenlijk de hele trailer is perfect!

en voor mij erg fijn omdat het eigen gewicht laag is!

hiervoor had ik een Weyer uit 1984 en deze woog rond de 600kg en voor mij niet alleen te hanteren.

pryde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:08

Wij hebben naar volle tevredenheid een Humbaur Pegasus wel 2 paards met alu vloer gaat dus lekker lang mee. Over het algemeen hoor je verhalen van mensen over een trailer als deze niet bevalt, er mankeert dan altijd wat aan. Over trailers die wel bevallen hoor je doorgaans weinig over.
Dus ook een Hotra is een goede trailer echt slechte trailers zijn er niet meer. We hebben allemaal wel een persoonlijke voorkeur voor een trailer maar er hangt veel af van het prijskaartje, geld , kwaliteitsverhouding.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 22:11

Vandaag mijn trekpaard (e pony formaat) op de weegbrug gehad en ze weegt 660 kilo. Mijn andere paardje weegt ongeveer 550.

Heeft er iemand ervaring met een 1 3/4 trailer?
Is dat handig voor de iets bredere type paarden?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 10:31

het is handig alleen vind ik persoonlijk dat het paard er teveel beweegruimte in heeft. dus ze gaan makkelijk van de ene kant naar de andere kant vallen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 10:41

ikke20 schreef:
het is handig alleen vind ik persoonlijk dat het paard er teveel beweegruimte in heeft. dus ze gaan makkelijk van de ene kant naar de andere kant vallen

Dat ligt aan de ervaring van het paard met reizen. Ervaren paarden hebben er geen moeite mee, "nieuwelingen" vereisen een zeer goede chauffeur om ze te leren omgaan met de ruimte. het gros van de chauffeurs heeft hiervoor echter ruim onvoldoende inzicht.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 10:48

Ik heb in 1998 een Weijer gekocht, type Favourite, een blauwe Haha! Totaal kentekengewicht 1.300kg.

We zijn nu dik 9 jaar later en dat ding heeft geen enkele dag wat gemankeerd. Alles is nog origineel. De bodem is nog steeds kneiterhard en hoewel de mooie blauwe kleur wel wat is gebleekt, zijn ook de trespa zijkanten nog gaaf. De polyesther kap staat nog net zo strak als altijd. De originele rubber gietvloer is nog steeds goed, de zijkanten ervan hebben we eens nagekit een paar jaar geleden.
Als je de trailer van de onderkant bekijkt, subliem! Zelfs al zou mijn bodem gans verrot zijn, dan nóg kan er geen paardenhoef door de bodem zakken omdat ze bij Weijer gewoon de draagbalken doordacht hebben geplaatst (precies daar waar het paard staat).

Vrienden die mijn trailer leenden, waren allen uitgesproken enthousiast over de wegligging.
Kwa uiterlijk ben ik al enige tijd aan een nieuwe trailer toe (lees: hij glimt bepaald niet meer van al het buiten staan). Maar ik durf geen ander merk te kopen, zo bang dat die me lang niet zo goed gaan bevallen. Het zal dus gewoon weer een Weijer worden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:03

Dees schreef:
Ik heb in 1998 een Weijer gekocht, type Favourite, een blauwe Haha! Totaal kentekengewicht 1.300kg.

We zijn nu dik 9 jaar later en dat ding heeft geen enkele dag wat gemankeerd. Alles is nog origineel. De bodem is nog steeds kneiterhard en hoewel de mooie blauwe kleur wel wat is gebleekt, zijn ook de trespa zijkanten nog gaaf. De polyesther kap staat nog net zo strak als altijd. De originele rubber gietvloer is nog steeds goed, de zijkanten ervan hebben we eens nagekit een paar jaar geleden.
Als je de trailer van de onderkant bekijkt, subliem! Zelfs al zou mijn bodem gans verrot zijn, dan nóg kan er geen paardenhoef door de bodem zakken omdat ze bij Weijer gewoon de draagbalken doordacht hebben geplaatst (precies daar waar het paard staat).

Vrienden die mijn trailer leenden, waren allen uitgesproken enthousiast over de wegligging.
Kwa uiterlijk ben ik al enige tijd aan een nieuwe trailer toe (lees: hij glimt bepaald niet meer van al het buiten staan). Maar ik durf geen ander merk te kopen, zo bang dat die me lang niet zo goed gaan bevallen. Het zal dus gewoon weer een Weijer worden.

Kippetje-eitje felicity! Biedt een nette prijs voor die Weijer; heb jij een goede trailer, kan Dees rustig een nieuwe gaan bestellen Haha!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:06

Haha, laat die van mij nou net wél een rolzeiltje hebben Haha!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:10

Dees schreef:
Haha, laat die van mij nou net wél een rolzeiltje hebben Haha!

Nog een keer dan: Westfalia, Ifor Williams, Weijer. In die volgorde en de rest is voor de mindere goden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 14:13

Ik heb een 'Rice' paardentrailer. Heel licht en niet zo breed en toch kunnen er twee paarden in. Nou ja tot 1.60 m schofthoogte, want kwpn-kastelen passen er niet in Clown