universele startkaart of gewoon?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amazingstar

universele startkaart of gewoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 21:28

ik zat op de KNHS site te lezen over een universele startkaart.
we hebben een kleinschalige handelsstal en dan kan je een universele startkaart nemen.
je betaald dan per jaar 507 euro en kan je starten met welk paard dan ook.
maar nu vraag ik me af of dat verstandig is?! of zou je beter elke x een nieuwe startkaart aan kunnen vragen.
we doen wel zo dat als een pony verkocht kan worden hij ook verkocht wordt meteen en niet nog even doorrijden.
maar dat verschilt wel in tijd de ene staat maanden en de andere misschien een paar weekjes.
er komt nog 3 euro extra kosten bij dus per maand zou dat ongeveer 42 euro zijn.
een gewone startkaart is rond de 25 euro.
bij beide heb je dan je coupons er nog niet bij.

wat zouden jullie doen??

Liedje

Re: universele startkaart of gewoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:31

Universeel... Knipoog Scheelt je een hoop gedoe en het duurt toch vaak twee weken voor een startkaart binnen is en dan is de pony misschien al weg. Clown

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:34

ik zou ook voor universeel gaan,
heb er zelf geen ervaring mee maar het lijkt me slimmer.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:32

hangt er de3nk ik ook sterk aan hoeveel pony's je per jaar hebt.
klein rekensommetje, universeel is 507 euro en gewone startkaart 42 euro

dus als je meer dan 12 pony's per jaar wil starten, is een universele kaart goedkoper en ook sneller Ja

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 19:35

Lowara schreef:
hangt er de3nk ik ook sterk aan hoeveel pony's je per jaar hebt.
klein rekensommetje, universeel is 507 euro en gewone startkaart 42 euro

dus als je meer dan 12 pony's per jaar wil starten, is een universele kaart goedkoper en ook sneller Ja

maar als je 507 deelt door 12 maanden van een jaar heb je ook dat geld van een gewone startkaart.

vecindario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 17:24

Je moet goed kijken of je wel 12 of meer Paarden of pony's start anders ben je gewoon veel duurder uit. Ik heb zelf ook een handel, trainings en africhtingstal maar ga toch voor de individuele startkaart omdat ik gewoon niet altijd aan dat aantal startkaarten kom. Vooral vindt ik het zonde omdat sommige paarden vaak maar heel kort op stal staan. Daarnaast als klanten willen dat ik hun paard start moeten zij zelf die kaart vergoeden. Dus start je de pony's/paarden voor je zelf of ook voor klanten??

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 12:13

vecindario schreef:
Je moet goed kijken of je wel 12 of meer Paarden of pony's start anders ben je gewoon veel duurder uit. Ik heb zelf ook een handel, trainings en africhtingstal maar ga toch voor de individuele startkaart omdat ik gewoon niet altijd aan dat aantal startkaarten kom. Vooral vindt ik het zonde omdat sommige paarden vaak maar heel kort op stal staan. Daarnaast als klanten willen dat ik hun paard start moeten zij zelf die kaart vergoeden. Dus start je de pony's/paarden voor je zelf of ook voor klanten??

voor mezelf maar als een klant het zou willen kan dat ook maar ik ga uit van mezelf alleen en klant moet dat vergoeden inderdaad.

tjerkepaed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:29

Ik zou gewoon doen...Tenzij je meerdere paarden rijdt. Hangt van het aantal paarden af...

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 10:33

hangt van het aantal paarden af, anders universeel.
anders blijf je prutsen met aanvragen e.d.
je kan dan gewoon starten wat je wil, zonder te wachten

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 10:36

vecindario schreef:

dit is ook mijn ervaring eerlijk gezegt

ik ken ook veel ruiters die juist niet universeel starten, omdat dit vooralsnog duurder is.
ben zelf ook ooit bezig geweest hiermee, en na lang rekenen is steeds een individuele startkaart aanvragen uiteindelijk goedkoper

CarolineXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 14:45

Ik zou de universele doen! Anders is het steeds zo een gestress als een paard waarmee je start te koop staat. En opzich ook handig dat als een paard iets mankeert je met een andere kan starten en dus niet aan de problemen van dat paard vast zit.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:32

Je moet ook een startkaart aanvragen en alle papieren steeds invullen als je een universele kaart hebt. Alleen dan mag je als je op vrijdag voor 4 uur(oid) de papieren gefaxt hebt in het weekend al gewoon rijden met dat paard(op de blanco universele coupons).

Het is alleen voordeliger als je echt veel verschillende paarden rijdt, anders kun je beter steeds een losse kaart aanvragen Ja