Nu nog deken afbouwen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Nu nog deken afbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 20:50

Ik heb mijn pony gekocht in begin november en ze was toen in zeer slechte staat. Omdat het toen vrij koud was heb ik haar een deken opgedaan zodat ze alles wat ze at kon gebruiken om dikker te worden in plaats van om warm te blijven, nu is ze helemaal goed bijgetrokken en begint ze zelfs bijna dik te worden Tong uitsteken
Maar ik vroeg me af of ik nu die deken weer zou kunnen afbouwen? Het is een echte smeerkees en ze maakt zo'n klerezooi van de deken die ze nu op heeft liggen! Die wordt dan nat aan de onderkant, maar omdat het de enige deken is heeft die weinig kans om te drogen. Ik zat er dus ook over na te denken om nog een deken te kopen, maar ik weet dus niet hoeveel gram deze deken is (nergens te vinden) en ik weet niet of ik haar volgend jaar wel weer onder een deken wil zetten; voor die paar maandjes zou dat een dure oplossing zijn dus.
Ik heb nog een licht gevoerde regendeken liggen die ik er op zou kunnen leggen en ze heeft van zichzelf een lichte wintervacht. Kan ik dit nog afbouwen en maakt ze dan zelf weer een wintervacht of staat ze dan gewoon echt kou te lijden en is het 'zielig'?

Kedevr

Re: Nu nog deken afbouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 18:10

Als ik jou was zou ik haar lekker onder de deken laten. Zeker als ze een dunne vacht heeft. Als het overdag lekker weer is en het zonnetje schijnt (zoals vandaag) kun je 'm dan natuurlijk wel even zonder deken laten zodat de deken dan ook even kan drogen. Maar zeker 's nachts en als het koud is of regent moet je 'm gewoon oplaten. Zij is nu aan de deken gewend en jij zou met koud weer ook niet graag zonder jas buiten lopen denk ik. Volgend jaar kun je 'm wel aflaten dan maakt je pony van nature een vacht aan.
Mijn paard en pony lopen 24/7 buiten zonder deken en hebben een hele dikke vacht.