Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
gertje1 schreef:hallo allemaal ik wilde vragen of er meer mensen zijn die z'n lief paard hebben als die van mij
Ik zal je even voorstellen aan mijn paard Kelvin ik heb hem in februari gekocht bij handelsstal jansen van den hout daar werd al gezecht dat het echt een paard is waar je zo op kan weg rijden
Kelvin was toen nog geen 2 hij word 4 april 3
Na twee maanden thuis op stal en in de wei heb ik besloten om hem in de opfok te doen bij jonika stal zwetsloot dit was echt een geweldige tijd voor kelvin lekker in een groep van 5 waar hij van watje naar leider heeft geschopt
Nu 3 weken geleden kregen wij de kans een box te huren dicht bij huis met goede bak en weide
we moesten binnen een dag reageren anders ging de box naar een ander en aangezien ik dan alleen nog maar op een manege terecht kon heb ik direct de box gehuurd (ik ben altijd weide voor mijn paarden gewend)
Dus moest ik jonika bellen om te zeggen dat we hem per direct kwamen ophalen
Nu sta ik 3 weken op stal en alles gaat onwijs goed iedere dag gaat hij minstens 2 keer naar buiten met een welsh of een halflinger of dan weer een tuiger de hele dag krijgen ze kuil hooi ( wat hij bij jonika ook gewend was)
Kelvin heeft het onwijs naar zijn zin maar wat ik echt raar vind aan z'n jong paard
dat hij alles best vind zadel op hoofdstel in longeren doet alles op comando (al het mogelijke grond werk doet hij )
mijn dochter's van 12 10 en 5 hebben al een rondje rond de bak gestapt aan een halster zonder zadel dit hebben we een keer gedaan om te kijken wat hij doet
maar hij doet echt niets hij is zo lief ik moet wel zeggen dat hij altiijd al op mensen gericht is en dat ze het liefst op schroot gaat
ook langs een drukke verkeers weg wandelen vind hij best
ik heb vorige week zijn staart gewassen nou verblikte of verblooste niet
terwijl ik zelf altijd heel voorzichtig ben want je weet nooit met een jong paard
ik ben dus benieuwd of het inrijden in april ook allemaal zo makelijk word
Wie heeft er nog meer z'n makkelijk jong paard
jackgirl schreef:gertje1 schreef:hallo allemaal ik wilde vragen of er meer mensen zijn die z'n lief paard hebben als die van mij
Ik zal je even voorstellen aan mijn paard Kelvin ik heb hem in februari gekocht bij handelsstal jansen van den hout daar werd al gezecht dat het echt een paard is waar je zo op kan weg rijden
Kelvin was toen nog geen 2 hij word 4 april 3
Na twee maanden thuis op stal en in de wei heb ik besloten om hem in de opfok te doen bij jonika stal zwetsloot dit was echt een geweldige tijd voor kelvin lekker in een groep van 5 waar hij van watje naar leider heeft geschopt
Nu 3 weken geleden kregen wij de kans een box te huren dicht bij huis met goede bak en weide
we moesten binnen een dag reageren anders ging de box naar een ander en aangezien ik dan alleen nog maar op een manege terecht kon heb ik direct de box gehuurd (ik ben altijd weide voor mijn paarden gewend)
Dus moest ik jonika bellen om te zeggen dat we hem per direct kwamen ophalen
Nu sta ik 3 weken op stal en alles gaat onwijs goed iedere dag gaat hij minstens 2 keer naar buiten met een welsh of een halflinger of dan weer een tuiger de hele dag krijgen ze kuil hooi ( wat hij bij jonika ook gewend was)
Kelvin heeft het onwijs naar zijn zin maar wat ik echt raar vind aan z'n jong paard
dat hij alles best vind zadel op hoofdstel in longeren doet alles op comando (al het mogelijke grond werk doet hij )
mijn dochter's van 12 10 en 5 hebben al een rondje rond de bak gestapt aan een halster zonder zadel dit hebben we een keer gedaan om te kijken wat hij doet
maar hij doet echt niets hij is zo lief ik moet wel zeggen dat hij altiijd al op mensen gericht is en dat ze het liefst op schroot gaat
ook langs een drukke verkeers weg wandelen vind hij best
ik heb vorige week zijn staart gewassen nou verblikte of verblooste niet
terwijl ik zelf altijd heel voorzichtig ben want je weet nooit met een jong paard
ik ben dus benieuwd of het inrijden in april ook allemaal zo makelijk word
Wie heeft er nog meer z'n makkelijk jong paard
Om te kijken wat hij doet ? zet je er kinderen opNou zo makkelijk is dat niet gegaan want als je zelf kinderen heb weet je dat je 100% vertrouwen moet hebben en ik weet ook wel het blijfen paarden maar al zou je een tijdje met die van mij bezig zijn zou je hem ook vertrouwen ik denk dat dit afhangt van wat voor een paard je heb
heb hiervoor een arabier gehad echt een droppie van een paard maar niet te vertrouwen bij mijn kinderen
Maar okey ontopic :
Mijne is ook bijna nergens van onder de indruk , allemaal best wat je met hem uitvreet.
Liseef schreef:Uhm... Juist... Je zet jonge kinderen op een paard, om te kijken wat die doet??? En dat sowieso voor zijn 3e... Sorry, vind ik niet bepaald iets om trots op te zijn.
en maakt die meer dan duidelijk.
, maar fijn dat je blij bent met de jouwe. 
gertje1 schreef:Liseef schreef:Uhm... Juist... Je zet jonge kinderen op een paard, om te kijken wat die doet??? En dat sowieso voor zijn 3e... Sorry, vind ik niet bepaald iets om trots op te zijn.
weet je zulke antwoorden vind ik nou zo jammer van deze site zo kort door de bocht als je kijk waar ik het over heb
ik weet iedereen weet het beter en iedere keer als je een leuk stukje schrijf word je af gezeken
Jij bent dus iemand die alles altijd goed doet
sabby schreef:mijn jongedametje is zeker geen katje om zonder handschoenen aan te pakken en dat vind ik alleen maar leuk. ze heeft overduidelijk een eigen meningen maakt die meer dan duidelijk.
maaaar..ook op de mijne kun je hangen en zitten, helemaal opgetuigd is geeen probleem, wassen, poetsen, in de bak met anderen,samen spelen etc etc. alles wat ik wil kan ik doen..alleen is het geen doetje waar je maar mee kunt sollen. ze wil echter wel meewerken met je![]()
ik denk dus dat er wel meer van die gouden pony's zijn, maar fijn dat je blij bent met de jouwe.
ben bij met deze leuke reactie dank je gertje1 schreef:Liseef schreef:Uhm... Juist... Je zet jonge kinderen op een paard, om te kijken wat die doet??? En dat sowieso voor zijn 3e... Sorry, vind ik niet bepaald iets om trots op te zijn.
weet je zulke antwoorden vind ik nou zo jammer van deze site zo kort door de bocht als je kijk waar ik het over heb
ik weet iedereen weet het beter en iedere keer als je een leuk stukje schrijf word je af gezeken
Jij bent dus iemand die alles altijd goed doet

Gianna schreef:Heerlijk he zo'n paardje?!?!
Ik heb zelf een giga eigenwijze haflinger MAAR wel 1 waar ik alles mee kan!!![]()
En de omgang met een paard doet iedereen op zijn manier!!!
Geniet maar heel veel van je paardje!!
Jennylicious schreef:Liseef kan er ook niets aan doen dat ze idd alles goed doet.
En vind je het zelf verantwoord om jonge kinderen op een jong paard te zetten? Sorry ik weet niet wat daar zo leuk aan is...Mijn conclusie:).
. Het is echt een schat. Als veulentje was het schijnbaar een ondeugd, maar sinds mijn instructice haar heeft, heeft ze volgens mij nog geen stap verkeerd gedaan