wie heeft er ook z'n super paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gertje1

wie heeft er ook z'n super paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 20:39

hallo allemaal ik wilde vragen of er meer mensen zijn die z'n lief paard hebben als die van mij
Ik zal je even voorstellen aan mijn paard Kelvin ik heb hem in februari gekocht bij handelsstal jansen van den hout daar werd al gezecht dat het echt een paard is waar je zo op kan weg rijden
Kelvin was toen nog geen 2 hij word 4 april 3
Na twee maanden thuis op stal en in de wei heb ik besloten om hem in de opfok te doen bij jonika stal zwetsloot dit was echt een geweldige tijd voor kelvin lekker in een groep van 5 waar hij van watje naar leider heeft geschopt

Nu 3 weken geleden kregen wij de kans een box te huren dicht bij huis met goede bak en weide
we moesten binnen een dag reageren anders ging de box naar een ander en aangezien ik dan alleen nog maar op een manege terecht kon heb ik direct de box gehuurd (ik ben altijd weide voor mijn paarden gewend)
Dus moest ik jonika bellen om te zeggen dat we hem per direct kwamen ophalen

Nu sta ik 3 weken op stal en alles gaat onwijs goed iedere dag gaat hij minstens 2 keer naar buiten met een welsh of een halflinger of dan weer een tuiger de hele dag krijgen ze kuil hooi ( wat hij bij jonika ook gewend was)

Kelvin heeft het onwijs naar zijn zin maar wat ik echt raar vind aan z'n jong paard
dat hij alles best vind zadel op hoofdstel in longeren doet alles op comando (al het mogelijke grond werk doet hij )
mijn dochter's van 12 10 en 5 hebben al een rondje rond de bak gestapt aan een halster zonder zadel dit hebben we een keer gedaan om te kijken wat hij doet
maar hij doet echt niets hij is zo lief ik moet wel zeggen dat hij altiijd al op mensen gericht is en dat ze het liefst op schroot gaat
ook langs een drukke verkeers weg wandelen vind hij best
ik heb vorige week zijn staart gewassen nou verblikte of verblooste niet
terwijl ik zelf altijd heel voorzichtig ben want je weet nooit met een jong paard
ik ben dus benieuwd of het inrijden in april ook allemaal zo makelijk word

Wie heeft er nog meer z'n makkelijk jong paard

Happinez

Re: wie heeft er ook z'n super paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:44

gertje1 schreef:
hallo allemaal ik wilde vragen of er meer mensen zijn die z'n lief paard hebben als die van mij
Ik zal je even voorstellen aan mijn paard Kelvin ik heb hem in februari gekocht bij handelsstal jansen van den hout daar werd al gezecht dat het echt een paard is waar je zo op kan weg rijden
Na twee maanden thuis op stal en in de wei heb ik besloten om hem in de opfok te doen bij jonika stal zwetsloot dit was echt een geweldige tijd voor kelvin lekker in een groep van 5 waar hij van watje naar leider heeft geschopt

Nu 3 weken geleden kregen wij de kans een box te huren dicht bij huis met goede bak en weide
we moesten binnen een dag reageren anders ging de box naar een ander en aangezien ik dan alleen nog maar op een manege terecht kon heb ik direct de box gehuurd (ik ben altijd weide voor mijn paarden gewend)

Nu sta ik 3 weken op stal en alles gaat onwijs goed iedere dag gaat hij minstens 2 keer naar buiten met een welsh of een halflinger of dan weer een tuiger de hele dag krijgen ze kuil hooi ( wat hij bij jonika ook gewend was)

Kelvin heeft het onwijs naar zijn zin maar wat ik echt raar vind aan z'n jong paard
dat hij alles best vind zadel op hoofdstel in longeren doet alles op comando (al het mogelijke grond werk doet hij )
mijn dochter's van 12 10 en 5 hebben al een rondje rond de bak gestapt aan een halster zonder zadel dit hebben we een keer gedaan om te kijken wat hij doet
maar hij doet echt niets hij is zo lief ik moet wel zeggen dat hij altiijd al op mensen gericht is en dat ze het liefst op schroot gaat
terwijl ik zelf altijd heel voorzichtig ben want je weet nooit met een jong paard

Om te kijken wat hij doet ? zet je er kinderen op Verward

Maar okey ontopic :
Mijne is ook bijna nergens van onder de indruk , allemaal best wat je met hem uitvreet.
Laatst bijgewerkt door Happinez op 27-12-07 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:44

Ik heb een 5 maanden oud bazig mannetje met heel veel hengstenmanieren naar de opfok gebracht, alwaar hij het de rest van de kudde en de hoefsmid flink lastig heeft gemaakt. In plaats van een woeste hengst heb ik laatst een voorbeeldige 2,5 jarige hengst opgehaald, balletjes eraf, en het is nu een knuffelbeertje. In het koppel is ie niet lastig, daar zorgt mama wel voor en de eerste keer bitje e.d. geeft meneer ook niks om. Hij is alleen nog wat sterk met meelopen als hij wat leuks of minder leuks ziet, dus dat wordt een hoofdstelletje in langs de weg, maar verder denk ik dat je jonge paarden maken en breken kan. De meeste zijn makkelijk denk ik, tot ze in verkeerde handen vallen.

gertje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 21:18

jackgirl schreef:
gertje1 schreef:

Om te kijken wat hij doet ? zet je er kinderen op Verward Nou zo makkelijk is dat niet gegaan want als je zelf kinderen heb weet je dat je 100% vertrouwen moet hebben en ik weet ook wel het blijfen paarden maar al zou je een tijdje met die van mij bezig zijn zou je hem ook vertrouwen ik denk dat dit afhangt van wat voor een paard je heb
heb hiervoor een arabier gehad echt een droppie van een paard maar niet te vertrouwen bij mijn kinderen

Maar okey ontopic :
Mijne is ook bijna nergens van onder de indruk , allemaal best wat je met hem uitvreet.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:19

mijn paard komt ook bij jansen en van den hout vandaan, prima beestje.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:21

Een vriendin van mij heeft ook zo'n brave hendrik.Een 3 jarige merrie en net zo lief en mak, je kunt er alleen mee naar buiten een als er iets met loeiende sirenes langsvliegt kijkt ze nog niet op of om

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:21

Uhm... Juist... Je zet jonge kinderen op een paard, om te kijken wat die doet??? En dat sowieso voor zijn 3e... Sorry, vind ik niet bepaald iets om trots op te zijn.

gertje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 21:37

Liseef schreef:
Uhm... Juist... Je zet jonge kinderen op een paard, om te kijken wat die doet??? En dat sowieso voor zijn 3e... Sorry, vind ik niet bepaald iets om trots op te zijn.

weet je zulke antwoorden vind ik nou zo jammer van deze site zo kort door de bocht als je kijk waar ik het over heb
ik weet iedereen weet het beter en iedere keer als je een leuk stukje schrijf word je af gezeken

Jij bent dus iemand die alles altijd goed doet

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:39

Ik heb ook een geweldige pony! net onder het zadel en superbraaf! nergens bang voor en gewoon heeeeeeeel lief Haha!

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:42

er is niks gebeurt..en zij kent het paardje het beste..! en ik weet zeker dat ze er bij is gebleven, en mischien in het begin er zelf heeft naast gelopen..
ik vind het harstikke fijn voor je dat die niks doet op zijn jonge leeftijd, kan mijne van 8 nog een voorbeeld van nemen Knipoog

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:43

mijn jongedametje is zeker geen katje om zonder handschoenen aan te pakken en dat vind ik alleen maar leuk. ze heeft overduidelijk een eigen mening Haha! en maakt die meer dan duidelijk.
maaaar..ook op de mijne kun je hangen en zitten, helemaal opgetuigd is geeen probleem, wassen, poetsen, in de bak met anderen,samen spelen etc etc. alles wat ik wil kan ik doen..alleen is het geen doetje waar je maar mee kunt sollen. ze wil echter wel meewerken met je Knipoog
ik denk dus dat er wel meer van die gouden pony's zijn Bloos , maar fijn dat je blij bent met de jouwe.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:47

Ik heb ook zo'n makkelijk kereltje getroffen, tot zijn 3e in een jonge kudde gestaan.. loswerken, grondwerk, het zadel, voor eerste keer erop, langs de weg, hij kijkt niet eens Knipoog
Hij vind wel is iets spannend, maar meer als even opkijken is er niet. als het vertrouwen er is, dan kom je al zo ver Lachen

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:48

-
Laatst bijgewerkt door Charlottte op 24-09-24 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Lika93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:49

gertje1 schreef:
Liseef schreef:

weet je zulke antwoorden vind ik nou zo jammer van deze site zo kort door de bocht als je kijk waar ik het over heb
ik weet iedereen weet het beter en iedere keer als je een leuk stukje schrijf word je af gezeken

Ik vind ook wel dat er veel mensen zijn die serieus altijd wat te ZEIKEN hebben!
Ik zou me kind er ook niet op zetten, maar mensen trekken vaak veel te snel hun conclusies.
btw: leuk dat jou paardje wel luistert, mijne namelijk niet met dit weer. Verdrietig

gertje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 21:51

sabby schreef:
mijn jongedametje is zeker geen katje om zonder handschoenen aan te pakken en dat vind ik alleen maar leuk. ze heeft overduidelijk een eigen mening Haha! en maakt die meer dan duidelijk.
maaaar..ook op de mijne kun je hangen en zitten, helemaal opgetuigd is geeen probleem, wassen, poetsen, in de bak met anderen,samen spelen etc etc. alles wat ik wil kan ik doen..alleen is het geen doetje waar je maar mee kunt sollen. ze wil echter wel meewerken met je Knipoog
ik denk dus dat er wel meer van die gouden pony's zijn Bloos , maar fijn dat je blij bent met de jouwe.

HA HA vind dit heel leuk Pling ben bij met deze leuke reactie dank je

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:52

Liseef kan er ook niets aan doen dat ze idd alles goed doet.
En vind je het zelf verantwoord om jonge kinderen op een jong paard te zetten? Sorry ik weet niet wat daar zo leuk aan is...Mijn conclusie:).

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:54

Ik heb ook een super paard. Totaal anders dan de jouwe, maar echt een geweldig dier. Eentje die zijn mening geeft.

Maar als je zo'n geweldig paard hebt, waarom ben je er dan niet wat zuiniger op?

Ik doe ook niet alles goed, voordat je daar over begint, maar ik vind het echt jammer dat je niet langer van dit geweldige dier wilt genieten.

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:55

gertje1 schreef:
Liseef schreef:

Ik zeg niet dat ik altijd alles goed doe, helemaal niet. En het is niet bedoeld om je af te zeiken hoor Lachen
Ik vind het gewoon zeer onverantwoordelijk om op een paard dat nog niet eens 3 jaar is, jonge kinderen te zetten, om te kijken wat die doet. Op een paard onder de 3 jaar gaan zitten, vind ik persoonlijk al "slecht", gewoon voor het paard. Niks korts door de bocht aan, het is mijn mening. Trouwens, ik had erg moeite met je stukje te lezen, als je leestekens zou willen gebruiken, zou dat erg fijn zijn. Lachen

femkemaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:57

Ike heb ook zo'n super paard! Als 2 jarige gekocht en dat hij 2,5 jaar was mooi zadelmak gemaakt. Daarna nog een zomer in de opfok sterk worden en lekker spelen/paard zijn. Daarna pas "echt" gaan rijden een paar x per week. Hij vond alles goed alleen de hoefsmid daar is hij niet zo lief bij toen. Nu is hij vijf en is dat ook onder tussen prima.
Succes Haha!

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:57

Heerlijk he zo'n paardje?!?!
Ik heb zelf een giga eigenwijze haflinger MAAR wel 1 waar ik alles mee kan!! Wow!
En de omgang met een paard doet iedereen op zijn manier!!!

Geniet maar heel veel van je paardje!! Afgod

gertje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 22:04

Gianna schreef:
Heerlijk he zo'n paardje?!?!
Ik heb zelf een giga eigenwijze haflinger MAAR wel 1 waar ik alles mee kan!! Wow!
En de omgang met een paard doet iedereen op zijn manier!!!

Geniet maar heel veel van je paardje!! Afgod

dank je in ieder geval genieten wij iedere dag van ons paard als we hem lekker bij zijn vriendjes los gooien

gertje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 22:07

Jennylicious schreef:
Liseef kan er ook niets aan doen dat ze idd alles goed doet.
En vind je het zelf verantwoord om jonge kinderen op een jong paard te zetten? Sorry ik weet niet wat daar zo leuk aan is...Mijn conclusie:).

hoeft ook niet leuk te zijn (mijn dochter van 12 vond het super )
en ja als je je kind op een paard zet moet je toch echt je paard 1000% vertrouwen
(had haar ook op een buiten rit kunnen sturen maar ja daar wacht ik dan wel mee als hij ingereden is)

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:10

-
Laatst bijgewerkt door Charlottte op 24-09-24 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

eLLe_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:13

Mijn instructrice heeft ook zo'n paard. En dan ook nog een arabiertje van 5 Tong uitsteken . Het is echt een schat. Als veulentje was het schijnbaar een ondeugd, maar sinds mijn instructice haar heeft, heeft ze volgens mij nog geen stap verkeerd gedaan Lovers

Ik zou inderdaad ook voorzichtig zijn met jonge kinderen op een onbeleerd paard...

TrotterQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:51

wat leuk dat je zo'n super paard hebt.
wij hebben ook een super paard, welliswaar niet zo jong,
maar in het begin werd ik ook voor gek verklaard dat ik mijn dochter erop liet rijden, omdat het een draver is Koe
nou heel veel plezier samen van je superpaardje, je weet zelf wat je kunt doen, ik denk dat volwassen mensen zelf wel kunnen inschatten of iets verantwoord is of niet.