ik heb deze zomer een pony mee op kamp genomen die naar mens en dier slaat, en die daarbij ook totaal niet gewoon was van in groep te rijden of zelfs nog maar in een piste (ze staat op de weide met 2 andere pony's en was dit allemaal niet gewoon). In eerste instantie had ik dus ook schrik... ik heb gewoon vanaf de eerste minuut duidelijk gemaakt dat je beter uit de buurt kon blijven als mens en ook te paard. Niet even aaien dus omdat ze er zo lief uitziet, eerst vragen en dan zou ik haar wel vasthouden zodat ze niet kon bijten of haar omdraaien om te slaan. In die 5 dagen is er nooit iets misgelopen, de lesgeefster had gewoon in het begin van de eerste les gezegd dat mijn pony kon stampen en iedereen lette daar op. Naar het einde van die 5 dagen werd dat wel eens vergeten omdat ze het nog geen enkele keer had gedaan en dan zei ik het gewoon nog eens als ze te dicht kwamen. Beter te voorzichtig dan risico's nemen. Het kan dus wel, verwittig alleen voor de les dat ze afstand moeten houden