Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
Zorg wel dat je een beetje vertrouwd bent met het paard en zij met jou. Ga het dan maar eens flink oefenen. kitag1rl schreef:Mijn paard is echt onwijs braaf binnen. Ze luisterd goed en zal nooit iets "gemeens" doen. Ze is zeer volgzaam. Gewoon een lief makkelijk paard dus (3,5 jaar oud, kwpner, merrie)
Naar de wei gaan is ook niet zo'n groot probleem want die weg kent ze. Ze is dan wel druk, maar nog wel te houden.
Maar zodra ze op onbekend terrein komt dan is ze net een wilde hengst! Dan pompt ze zich gigantisch op en briest/knort/tettert ze enorm hard. Dit lijkt ze echt te doen uit angst. Voordat ze werd ingereden had ze dit ook alleen dan ging ze op de rem zodra ze angstig werd. Nu is ze ergens anders ingereden en is ze heel erg veranderd. Nog steeds zo druk en angstig buiten, maar ze loopt wel al door! Ik kan haar buiten niet houden en ben ook bang dat het helemaal misgaat als ik langs haar loop..
Mijn vriend heeft het eens geprobeerd (die geloofde mij niet aangezien ze echt heel erg braaf is binnen en ze maar klein is 1.56) maarja die schrok er dus ook wel van hoe erg ze tekeer ging. En hij heeft zijn hele leven lang al ervaring met voornamelijk belgische trekpaarden. Dus qua krecht is hij heel wat gewend..
herkent iemand jullie dit? Heeft iemand tips?

het gaat mij er alleen om dat ik in de buitenbak kan rijden.. meer hoeft niet