contract voor stalhuur??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Olikea

contract voor stalhuur??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 16:53

Ik ben op dit moment op zoek naar een stalling voor mijn toekomstige paard.
Met mijn vorige pony heb ik op een manege gestaan, en had hier een contract mee.
Nu heb ik waarschijnlijk een stalling bij een boer gevonden. Zou het verstandig zijn een contract
af te sluiten??
Ik denk aan dingen zoals de hoogte van het stalgeld, je rechten/plichten, opzegtermijn enz..

zijn er nog mensen met een contract, of zijn het allemaal mondelinge afspraken?

Alvast bedankt...

Vjestagirl

Re: contract voor stalhuur??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 16:54

Ik heb alleen mondelinge afspraken...

Een contract is een goed idee, maar bedenk wel dat je er dan dus echt aan vast zit, en dat je een contract vaak op 2 manieren uit kan leggen. Dus alles moet er super duidelijk instaan...

En een contract moet in 2voud zijn...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:05

Ik zou eerst maar eens vragen of de boer het daar mee eens is...ik denk het niet n.l! Meestal doet zo'n boer het als een soort bijverdienste en zit niet te wachten op een contract.
Hou er in elk geval rekening mee dat een contract 2 kanten op gaat! D.w.z dat jij niet zomaar mag vertrekken, maar b.v een maand opzeg hebt en de boer dus hetzelfde verhaal.
Als ik de boeren een klein beetje ken, zal hij je niet een jaar laten staan voor dezelfde prijs, zeker niet met deze sto en hooi prijzen die per maand veranderen.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 17:10

Ik heb ook geen contract, en mijn ervaring is dat veel stalhouders er ook niet echt op zitten te wachten.
Op zich zou het heel fijn zijn om afspraken zo vast te leggen, maar dat geldt dan natuurlijk van twee kanten. Als er problemen zijn heb je wel wat om op terug te vallen. Anders is het vaak maar gokken wat er gezegd is. Gelukkig heb ik het zelf nog nooit nodig gehad, ben overal nog in goed overleg uitgekomen.

Jimmylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 10:51

Ik zou een contract doen. maar dan zit je wel aan dingen vast. mondelinge is dat niet ,maar ja dan kun je er toch zomaar uitgeschopt worden en zo'n dingen..

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:41

Citaat:
mondelinge is dat niet ,maar ja dan kun je er toch zomaar uitgeschopt worden en zo'n dingen..

Klopt niet. Mondelinge afspraken mbt huur zijn rechtsgeldig. Alleen wat lastiger te bewijzen Knipoog

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 16:43

Mondelingen afspraken zijn rechtsgeldig alleen houdt men zich er zelden aan en dan krijg je het effect

Jou woord tegen de mijne

Ik zelf heb geen contract en daar ben ik blij mee, ik wil namelijk weg wanneer het mij uitkomt en niet gebonden zijn aan een contract