Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Emmaa_ schreef:En is jou paard moeilijk?
joyce83 schreef:Ik ben het hier ook mee eens. Al zullen er natuurlijk ook paarden zijn die het dus niks uit maakt. Die van mij kan in de winter van 7.15 tot ongeveer 17.30 buiten staan en is ook frisser als er niet gereden of gelongeerd kan worden.
Lynn_Nikita schreef:joyce83 schreef:Ik ben het hier ook mee eens. Al zullen er natuurlijk ook paarden zijn die het dus niks uit maakt. Die van mij kan in de winter van 7.15 tot ongeveer 17.30 buiten staan en is ook frisser als er niet gereden of gelongeerd kan worden.
maar denk als je deze paarden, zoals monty juist 24/7 op stal hield, en je wilde een keer rijden, dat dat zelfmoordpoging was of niet?
Apple schreef:Ik had het idee dat het laatst juist wel mee viel met de 'moeilijke paarden topics'.

Emmaa_ schreef:Ik kan wel in je verhaal komen, maar ik ken GENOEG moeilijke paarden die maar 1 uurtje per dag (en 's nachts) op stal staan, en die alsnog niet te rijden zijn. Daarmee bedoel ik dat er gewandeld wordt, ze staan in het weiland, er wordt genoeg mee getut, dus het is niet per sé altijd zo dat paarden die lang op stal staan gelijk moeilijk zijn. Bovendien gebeurd het niet veel, dat paarden álleen maar eruit worden gehaald om gelongeerd of gereden te worden. Vaak staan ze ook in het weiland, maar dat is evengoed geen aandacht eraan geven. Ik vind dat je een beetje oordeelt over mensen met moeilijke paarden.
Als het wel zo is, is het inderdaad verstandig om de brok te verminderen, geen sportbrok meer geven, geen haver, maar gewoon bix, en dat in een kleine portie, maar veel mensen zullen dit soort oplossingen negeren, en gewoon bezig blijven zoals ze nu zijn.