Lang chaps: Wie rijd ermee en welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maysie

Lang chaps: Wie rijd ermee en welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 00:23

Zoals de titel al zegt wie rijd er hier met lange chaps? en welke?
Neopreen/ kunst- of echt leer?

Waarom juist daarvoor gekozen?
Ik ben nu al een heel tijdje opzoek naar goeie lange chaps het liefste kunstleer/ leer

Nou ben ik deze tegengekomen. van Norton

http://www2.horsemopolitan.com/shopv2/product_info.php?cPath=36_56&products_id=373

Ook twijfel ik over de neopreen chaps aangezien deze lekker warm zijn in de winter. Ik heb alleen geen idee of ook te gebruiken zijn in de zomer in verband met warmte.

http://www.bluebalance.nl/index.php?id=11

Wie heeft ervaring met deze chaps of weet toevallig een goed ander merk ?
Ook twijfel ik over de bovenste omdat die er eigenlijk goed uitziet op de foto maar ik heb hem spijtig genoeg nog nergens in het echt kunnen zien dus als iemand deze heeft zou die dan een foto kunnen sturen Knipoog

Alvast bedankt Doei!

bromfiets

Re: Lang chaps: Wie rijd ermee en welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 00:29

Ik ga dit even volgen, ben erg benieuwd naar ervaringen met de neopreen chaps Lachen

Donderdag ga ik naar vorstenbosch, daar hebben ze wss veel verschillende soorten fullchaps en dan zal ik even voelen, vergelijken en bevindingen in dit topic plaatsen Lachen

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 00:31

Oh dat zou super zijn Lachen De enige die ik elke keer wat tegen kom is die van neopreen die zit op zich heel lekker.. Op het paard heb ik hem nog niet uitgeprobeerd. Maar het lijkt me dat hij warm is in de zomer Verward

De bovenste ziet er heelfijn uit maar vanaf een foto kunnen ze er vaak altijd wel goed uitzien maarja in het echt Verward Verward

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 10:04

Ik heb de neopreen chaps van KITT, van www.saddle-up.nl Lachen
Waarom: altijd koude bovenbenen na het rijden.

Ik heb ze nu een paar weken en ik rij eigenlijk niet meer zonder, alleen als het echt warm is Haha! Ze zitten heerlijk, rekken lekker mee en het belangrijkste: ik blijf lekker warm Lachen Eigenaresse van Saddle-up zit trouwens ook op bokt, mocht je vragen hebben over de chaps Lachen

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 10:07

Mij ex vriend had ze, reed altijd met die dingen. Je kon hem erin uittekenen, hij heeft ze van echt leer, want leer neemt ook warmte aan. Zolang als ik hem ken heeft hij deze al, dat is nu 13 jaar ik weet niet of neopreen ook zo duurzaam is.

Als we in de winterperiode gingen ritten bijvoorbeeld deed ik die van zijn moeder aan over mijn rijbroek zodat ik extra bescherming op mijn bovenbenen had voor de kou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 10:07

Ik heb ook de KITT chaps.

Ik maak met Kawa eigenlijk voornamelijk stapritjes.
Dus rij ik me zelf niet warm. Ik had dan ook echt zo'n koude benen.
Maar met de chaps niet meer, heerlijk! En dan bergschoenen er onder dus ook minder vlug koude voeten dan met laarzen

Ik heb ook leren gehad en die vind ik fijner als je fanatiek wilt rijden.
Dan vind ik persoonlijk die van neopreen te dik, vind ik het contact met het paard niet fijn Lachen

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 10:55

Ik vraag me af hoe erg die dingen aan je knieen gaan trekken tijdens het rijden.... Ik heb er namelijk ook wel over zitten denken, heb zelf een thermobroek, maar die kruipt op tijdens het rijden.... Als ik dan het elastiekje onder mijn voet door doe, gaat de broek heel erg strak om mijn knieen zitten, doordat hij omhoogkomt aan de binnenkant van mijn bovenbenen (voornamelijk met lichtrijden). Doen lange chaps dit ook??

Ik heb namelijk ook altijd koude bovenbenen, en die spieren zijn met warmte al zo stijf, dat het fijner zou zijn als ze wat warmer blijven, maar om bovenstaande reden heb ik altijd getwijfeld. Dus als iemand me daar wat over zou kunnen vertellen???

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:53

De chaps rekken een beetje mee, bij mij kruipen ze helemaal niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:12

Neopreen rekt, de leren niet, die sitten dan ook wat strakker rond je knieën. Persoonlijk merk ik daar met rijden niet veel van, maar wel met opstijgen Lachen
Geen van beide kruipen bij mij omhoog.
Zit ook geen stiek onder aan je voeten omdat tegen te gaan

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:24

Ik rijd met leren van Tracker.
Ze trekken niet strak en rijden erg fijn.

Sietske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 13:17

Zelf vind ik de kunstof ( wt ik nu heb ) beter zitten dan het leer. in het leer zit ik helemaal vast met me been en kan dan ook me hak niet zo ver uitdrukken.
de kunstof zijn wat soepeler, dus Foto 2.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-07 17:42

Iedereen bedankt al voor de reactie's..

Heeft iemand toevallig ook foto van in het echt van de Norton leren chaps.. (de bovenste in de beginpost) Verward

Nog meer mensen ervaringen, tips of iemand die een goed merk weet?

Alvast bedankt Lachen

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:20

Ik heb de lange chaps van KITT, bevallen bij mij ontzettend goed.
Ik heb ze vanaf dat ik uit de auto stap bij de paarden al aan Clown
Gewoon vanwege de warmte.

Tijdens het rijden trekken ze niet bij mijn knieën, blijven mooi op hun plaats en ik vind ook niet dat het contact anders is met mijn paard qua beenhouding of beenaanwijzingen..

Of ze te warm zijn in de zomer, weet ik niet.. Ik heb ze nu ongeveer een maand en had ze eigenlijk véél eerder moeten kopen Haha!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 01:13

Bedankt voor de info Lachen

Ik heb van iemand gehoord dat ze in de zomer dus wel te warm zijn .. maar ja dat is naturlijk ook persoonlijke mening maar dat leek me dus ook al omdat het redelijk dik neopreen is.

In de winter zijn ze wel super lijk me..

Als iemand anders nog tip of info heeft zet het er vooral bij Lachen Knipoog

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 09:33

Zelf heb ik suede show chaps gehad voor westernwedstrijden (met franjes enzo) en ik had geen problemen met opkruipen en trekken bij mijn knieen, terwijl die chaps zeker wel strak zaten.

Ze waren 's winster lekker warm en 's zomers hielden ze mijn benen juist koel. Heb ze echt jaren terug bij de beurs in Utrecht gekocht (Paard 20??) voor maar 75 gulden toendertijd.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 19:52

Ik heb de neopreen chaps. Echt heerlijk warm in de winter, maar als jij ze voor "altijd" wil gebruiken, dus ook in de zomer, zou ik het niet doen want daar zijn ze te warm voor in de zomer. En ook vind ik ze niet zo heel lekker zitten als je ze de hele dag aan hebt, het zakt bij mij een beetje aan de rechterkant naar beneden, misschien omdat hij een beetje groot is en niet zo strak kan dus moet hem wel vaak weer ophijzen als ik er een hele dag mee loop, maar op zich wil dit prima hoor.

Als je dus iets wilt waar je altijd mee wilt rijden (dus ook in de zomer) zou ik niet voor deze gaan Lachen.

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:05

Ik rij met de HH gaithers! Heel soepel en sluiten goed aan je benen! Lachen

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 01:03

Bedankt voor de info iedereen Haha! !
Ik denk dat ik (zodra ik dit griepje heb overwonnen Clown) maar eens ga vragen of ze niet gewoon die leren kunnen bestellenn zoiets moet gewoon terug te sturen zijn toch Verward

Chantal: Dat zijn toch korte chaps?? Bedankt voor de tip maar ik ben opzoektoch naar lange chaps Knipoog

Als iemand nog iets weet of tips heeft plaats ze er nog bij zou ik zeggen Haha! Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 02:44

heb de lederen , al ruim 7 jaar toen gekocht via wi
ze zijn nogsteeds in zeer goede staat
geen ervaring met de neopreen
het leder maakt het mij stijve ... niet makkelijker opstappen
maar je zit wel net ff steviger
zomers draag ik mijn korte broek er onder
heerlijk ! en dazen prikken er niet doorheen Bloos

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 08:33

bromfiets schreef:
Ik ga dit even volgen, ben erg benieuwd naar ervaringen met de neopreen chaps Lachen

Donderdag ga ik naar vorstenbosch, daar hebben ze wss veel verschillende soorten fullchaps en dan zal ik even voelen, vergelijken en bevindingen in dit topic plaatsen Lachen

Het aantal lange chaps in vorstenbosch viel een beetje tegen... Neopreen hadden ze niet en maar twee soorten leren die geschikt waren om mee buiten te rijden. Die 2 waren allebei 135 euro waarvan 1 in de aanbieding. Wel heel mooi leer, maar voor mij iets te duur. De rest waren showchaps, die zijn niet geheel waterdicht.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 10:24

Ik ken gladleren van Parlanti.
Heerlijke chaps..

Alsk ooit de lotterij win dan schaf ik ze aan!

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 20:10

Ik heb gladleren lange chaps van Dy'on. Voor een paar jaar terug op maat laten maken bij The Empire Stableware. Ze kosten wel wat (ongeveer 450 euro) maar dan heb je ook wat!!

Ik heb ze in dezelfde kleur als onderstaand plaatje, met donkerblauwe franjes.

Afbeelding

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 20:18

Die sluiten wel heel mooi aan Bloos! Ja maar ben bang dat ze voor mij te duur zijn.. Ben zelf ook niet zo'n fan van franjes.. Maar toch bedankt voor de tip Lachen

Verder nog iemand Lachen?

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 20:19

Ik rij met een paar suede chaps, gewoon die van de divoza en ben daar heel tevreden mee. Lekker warm en geven goed grip.

Op mijn werk rijd ik ook weleens met neopreen chaps van een endurance merk (weet niet zeker welk merk, komen bij de heja in garderen vandaan). Die zijn echt heerlijk warm en zitten lekker. Ze zijn mij alleen net iets te kort, daardoor zakt de riem op de kont iets af. Maar dat heeft dus met je maat te maken.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 20:25

De neopreen chaps van Kitt, kun je ook in de lange maat kopen. dan zijn ze 10 cm langer dan de standaard chaps.