aan staart zitten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kreef

aan staart zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 18:24

Ik heb pas een nieuw paard gekocht,[hij is 1,5 jaar] en hij kent nog niets, nu ga ik er elke dag naartoe, om hem aan te raken enz, ikmerk nu dat hij het heel eng vindt als je hem aan zijn staart wil zitten, als ik met mijn hand aan zijn staart zit vliegt hij weg[in het begin trapte hij zelfs dus ik ga wel een beetje vooruit]Ik denk zelf, dat hij misschien wel eens heel hard aan zijn staart is getrokken, zou dat kloppen, of vind elk paard die nog niets kent, en weinig mensen heeft gezien dit eng?Hoe pak ik dit aan? gewoon elke dag aanzitten?

omaas

Re: aan staart zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 09:04

Misschien is dit paardje laag in rang in de kudde. Paarden verjagen elkaar, als zij een plakje opeisen om te grazen, door elkaar in de kont te bijten, dicht bij de staart.
voelt hij zich hoger in rang, dan krijg je dus een agressief respons.
Het paardje moet ook nog zijn lichaam leren kenen. Om dit jouw paardje te leren is de Tellington-touch (Linda Tellington-Jones) erg geschikt, ook shiatsu stretching is een aanrader (oliebol with horses; Pamela Hannay).

Sanju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 10:26

Wat wij altijd doen bij onze veulens is krabbelen met je hand/nagels zoals paarden dat bij elkaar met de tanden doen. Aan de voorkant beginnen en langzaam (misschien in een paar dagen) naar achter werken. Heb er zelf in ieder geval de beste ervaringen mee, ook bij oudere paarden. Ik denk dat je hier veel aan kan hebben. Knipoog

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 08:27

omaas schreef:
Misschien is dit paardje laag in rang in de kudde. Paarden verjagen elkaar, als zij een plakje opeisen om te grazen, door elkaar in de kont te bijten, dicht bij de staart.
Het paardje moet ook nog zijn lichaam leren kenen. Om dit jouw paardje te leren is de Tellington-touch (Linda Tellington-Jones) erg geschikt, ook shiatsu stretching is een aanrader (oliebol with horses; Pamela Hannay).

Rare verschrijving van mij:
ik bedoel dus Shiatsu with horses (was kennelijk al toe aan het nieuwe jaar) Haha!

Kreef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 18:34

omaas schreef:
omaas schreef:

Rare verschrijving van mij:
ik bedoel dus Shiatsu with horses (was kennelijk al toe aan het nieuwe jaar) Haha!

Ik begreep er ook al niet veel van, maar is dat een boek siatsu with horses?

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 15:12

Mijn paard vond ook alles eng in het begin.
Een deken op doen was een drama,madam sprong gewoon een meter de lucht in.
Staart borstelen/wassen was ook een ramp.
Maar met veel geduld en vertrouwen kan ik nu alles met haar doen.
Neem de tijd elkaar te leren kennen en te vertrouwen dan komt het denk ik helemaal goed.
succes ermee