paard bijt elke keer in teugels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ROMANxBEAUTY

paard bijt elke keer in teugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 19:11

hoi,

ik heb een probleem.
Mijn paard bijt elke keer in de teugels als ik de bak in ga.
Als ik naar de bak toe loppt, begint ie elke keer te bijten, en in de bak gaat ie elke keer in zn teugels bijten.
Ook met singelen, heeft meneer me al ene paar keer bijna te pakken gehad, nu is dat wel normaal, maar dan nog
Weet iemand waarom hij dit doet, want ik vind het erg vervelend worden.

Als het fout staat, mag je het veranderen.
Laatst bijgewerkt door ROMANxBEAUTY op 24-12-07 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

cha_mira

Re: paard bijt elke keer in teugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:14

Mijn paard doet het ook als ik opzadel heeft hij steeds eerst zijn hoofdstel in en zal hij proberen steeds in de riempjes, en al wat leder is om te bijten, en vooral de tuegels dan, ik heb nu de laatste maal ingesmeerd met dettol, omdat ik het zo beu was, en een paar al kapot heb, en ik moet zeggen het werkte wel, hij heeft er dan niet meer aan geknaagd

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 19:17

Tja, ik weet niet precies waarom, maar mijn paard doet het al van veulen af aan. Hij pakt alles tussen zijn tanden, zweepjes, borstels, caps, teugels, wat hem maar voor de mond komt Lachen Ik heb mijn teugels inmiddels vervangen door touwteugels die hij niet zomaar doormidden knaagt. Wel zo'n veilig gevoel, en hij kan nu rustig verder knagen.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 21:52

Leer hem je zweepje vast te houden. Heeft hij wat om in te bijten en jij houdt je teugels heel.

Edit: Is het trouwens echt bijten (happen), of wil hij gewoon wat tussen zijn tanden hebben?

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 12:39

ROMANxBEAUTY schreef:
hoi,

ik heb een probleem.
Mijn paard bijt elke keer in de teugels als ik de bak in ga.
Als ik naar de bak toe loppt, begint ie elke keer te bijten, en in de bak gaat ie elke keer in zn teugels bijten.
Ook met singelen, heeft meneer me al ene paar keer bijna te pakken gehad, nu is dat wel normaal, maar dan nog
Weet iemand waarom hij dit doet, want ik vind het erg vervelend worden.

Als het fout staat, mag je het veranderen.

Normaal? Uh? Wat bedoel je hiermee?
Het is niet normaal om je te bijten met aansingelen hoor, als je dat bedoelt.
Ik zou hem eens gewoon goed opvoeden, en duidelijk maken dat dat niet mag Lachen

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 15:51

Eehm het is niet normaal dat je paard je gaat bijten bij het aansingelen en op de teugels bijt. Nu dede wat paarden waar ik opgereden dat ook, bijten in de teugel, en toen hield ik die teugels gewoon wat strakker en konden ze er toch bij dan maakte ik ze duidelijk dat het niet mocht. Duidelijk zijn naar je paard wat wel en niet mag is het allerbeste:).

En bij het aansingelen moet je denk ik maar je paard niet in de bak aansingelen (als je dat nu doet) en ipv eerst het hoofdstel eerst het zadel erop doen. (Je paard aan het halster+halstertouw vast zetten) en dan aansingelen. Hopelijk kan die nu niet bij je komen om te bijten.

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 20:08

Probeer anders eens wat anders voor z'n mond te houden, een appel of wortel ofzo, dan heeft hij iets om in te bijten. En hou de teugels strak dan kan hij daar iig niet in bijten. Of laat hem aan halster en halstertouw vastzetten en dan aansingelen, pas daarna het hoofdstel indoen. Veel succes!!
X.

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:22

Die van ons doet het soms ook, maar als we onze stem verheffen dan laat 'ie wel weer los.

Tomaatje schreef:
Leer hem je zweepje vast te houden. Heeft hij wat om in te bijten en jij houdt je teugels heel.

Onze pony lieten we ook wel eens het zweepje vasthouden, maar vergeet niet dat zweepjes ook kapot kunnen gaan Knipoog

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:24

Flinke tik erbij!

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:34

Mijn paard doet het ook, en dan word ie er nog buldadig (hoe je het ook schrijf) bij ook! NA achter lopen en late zien hoe groot en gevaarlijk meneer is, Alleen helaas voor hem haha ben niet meer bang!

Maar het is inderdaad zonder, vaak trek ik me teugels er met grof geweld uit en hope dat ik hem "pijn" doe en dat ie het de volgende keer niet meer doet!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:38

KiekKiek schreef:
Flinke tik erbij!

Ja tuurlijk. Niet afvragen wáárom het paard dat doet, maar gewoon afstraffen Gestoord

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:40

superwoman schreef:
KiekKiek schreef:
Flinke tik erbij!

Ja tuurlijk. Niet afvragen wáárom het paard dat doet, maar gewoon afstraffen Gestoord

Duidelijk geen oorzaak, maar gewoon stout. En dat straf ik af...

siem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:46

mijn verzorgpaard doet het ook.. maar dan niet alleen in de teugels maar voordat ik het hoofdstel in heb heeft hij al zoiets alle riempjes in zijn mond gehad. best lastig, maar ik heb het idee dat hij niet begrijpt dat het niet mag.. ik straf hem niet meer, want daar werd hij alleen maar boos van. maar beloon hem nu als hij in een keer het bit pakt in plaats van alle riempjes Clown gekke beesten Haha!

Petto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:49

Zo'n paard heb ik ook gehad. Na bezoekje van de osteopaat bleek hij eens gevallen te zijn en zijn rib naar binnen te staan en zodoende deed het aansingelen zeer. Later nooit geen last meer gehad!!