Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
marlies85 schreef:Eigenlijk is daar moeilijk antwoord op te geven.Dat verschilt heel sterk.De 1 is 100 euro kwijt de ander 350.Castratie is ook afhankelijk of het liggend of staand gebeurt etc
crossmonster schreef:gewoon even je eigen dierenarts opbellen, die kan je het precies vertellen.
als je een jong paard koopt zou ik wel overwegen ook rontchenologisch te laten keuren

crossmonster schreef:en zeker als een paard in de lagere prijsklasse valt zou ik keuren, omdat vaak paarden in de lagere prijsklasse wat op de foto's mankeren
ponyparadijs schreef:Rontgenologisch keuren is echt aan te raden hoor. En de kosten ach op de aan koop van een paard maken die 450 euro toch ook niet zoveel meer uit. Dan weet je ook echt zeker of je paard goed is. De kans dat ie dan wat mankeerd waar je hem op terug zou kunnen doen is wel kleiner. Maar zelfs een recreatie paard moet gezond zijn in mijn ogen. Maar goed wie ben ik
ikke schreef:Bedenk wel dat ook een volledige keuring geen enkele garantie geeft. Je weet op dat moment wat de stand van zaken is, maar lang niet alles komt eruit.
Bedenk waarvoor je het paard wil gebruiken en overleg dat met je keurende arts. 160km endurance stelt toch iets andere eisen dan Z-dressuur.
Ik heb geen van mijn paarden ooit laten keuren. De eerste is 29 geworden, de tweede was nauwelijks 2, daar zie je niks aan en de derde zou niet eens goedgekeurd worden, dus waarom zou ik........
Viktorien schreef:Een rontgelogische keuring in natuurlijk geen moment opname. De botten van een paard verandert natuurlijk niet snel.
Yorghos schreef:Viktorien schreef:Een rontgelogische keuring in natuurlijk geen moment opname. De botten van een paard verandert natuurlijk niet snel.
Daar heb je wel een punt. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat een paard dat op foto's helemaal ok is, geen garantie is dat het ook in orde blijft. Het kan zich evengoed verstappen als het van de trailer komt, of uitglijden op de weide. Dat bedoel ik met een momentopname. Zaken als hko en ocd zul je er wel direct kunnen uithalen en dat kan absoluut van belang zijn bij de keuze of je een paard al dan niet gaat kopen.
Maak vooraf wel duidelijke afspraken over de kosten van de keuring. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als het dier wordt afgekeurd? Dan heb je wel een hoop geld uitgegeven en kun je weer opnieuw gaan zoeken.