Klepperen met de onderlip

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Winna

Klepperen met de onderlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 00:17

In dit voorjaar komt de merrie van mijn ouders bij mij het op stal. Het is een dan 10-jarige haflingermerrie die het onder het zadel erg leuk doet. Daarom zou ik graag wedstrijden met haar willen gaan rijden om te kijken hoe ver ik met haar kan komen. Ze kleppert onder het rijden met haar zo ongeveer de hele tijd met haar onderlip. Een erfelijk trekje wat niet door spanning komt. Haar moeder deed het namelijk ook. Hoe wordt daar naar gekeken bij de wedstrijden? Toen ze 4 was heb ik een onderlinge wedstrijd met haar gereden en toen stond bij alle onderdelen zo ongeveer dat er spanning was. Als ik dat nu ook elke keer te horen ga krijgen heeft het niet zoveel zin om alle kosten die bij het rijden van wedstrijden horen te gaan maken, dus vandaar mijn vraag.

__Marije__

Re: Klepperen met de onderlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 09:03

Mijn merrie deed het ook maar inderdaad ook niet uit spanning. Bij een onderlinge wedstrijd kreegik het ook te horen maar ik heb inmiddels redelijk wat wedstrijden gereden maar nog nooit commentaar er op gehad omdat het totaalplaatje gewoon een en al ontspanning was Lachen Ook lag het bit gewoon keurig rustig in haar mond met een dun schuimlaagje dus de échte paardenkenners zouden daar doorheen moeten prikken lijkt me. Nu ik echter verder kom met lastigere oefeningen en ze écht haar aandacht er bij moet houden gaat het wel beter en kleppert ze minder Lachen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 10:13

Als het paard verder netjes loopt en in onspanning is, is het geen enkel probleem. Bonfire was ook altijd aan het klapperen met zijn lippen en die heeft het hoogst haalbare gehaald.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 11:04

Mijn paard doet het ook Ja
Is er spanning dan niet, maar zodra hij gaat ontspannen begint hij te klepperen met de onderlip, net een goudvis Vork
Ik ben dus altijd erg blij als hij het gaat doen, dat gaat het tenminste goed Tong uitsteken
Rij in het Z1 met dit paard en heb er nog nooit commentaar op gehad, dus gewoon lekker gaan starten hoor Ja Haha!

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 12:16

die van ons deed het ook, is gewoon ontspanning.Loopt nu in amerika , en wint daar ook van alles!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 12:20

DIe van mij doet dit ná het rijden, als ze moe is... !! Vind het altijd wel schattig!! Tong uitsteken

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 10:20

die van mij doet het altijd met zijn bovenlip..
heb er op wedstrijd nog nooit commentaar op gehad Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:08

Daar heb je bij het springen geen last van. Is het ook een geschikt springpaard?

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 20:44

Scum schreef:
Daar heb je bij het springen geen last van. Is het ook een geschikt springpaard?

Een carriere als springpaard zal er voor ons als combinatie niet inzitten. De hindernissen bij de paarden zijn redelijk aan de maat voor een haflinger Knipoog

Ik ga eerst een paar keer onderling starten. Ben er zelf ook een hele tijd uitgeweest, dus dan is een paar keer onderling starten sowieso niet verkeerd. Aan de hand van de resultaten ga ik dan kijken of ik een startkaart aan ga vragen of niet. Ik ben benieuwd hoe we het gaan doen! In ieder geval bedankt voor het delen van jullie adviezen.

Ucorazon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 00:39

Storm76 schreef:
Als het paard verder netjes loopt en in onspanning is, is het geen enkel probleem. Bonfire was ook altijd aan het klapperen met zijn lippen en die heeft het hoogst haalbare gehaald.

idd... gewoon proberen Lachen