jaren terug (2000?), mocht ik een pony van mijn ouders;) Met weinig verstand van paarden gingen we een pony zoeken. We zagen een advertentie van een 5 jarige valk van ong. 1.45m. Daar gingen we kijken. Deze pony was erg lief/mooi en de eigenaren zeiden dat hij goed gereden was enzo, dus wij gekocht. In de wei deed hij al raar, rende heen en weer, net alsof die nog nooit in een wei gestaan had. maargoed, later erop geklommen en lekker gereden, dat ging goed. een dag later kon ik er niets mee!!! kon er niet eens opkomen, en durfde ook meteen niet meer. Dus iemand die goed kon rijden gevraagd of zei deze pony wou inrijden, eerste keer ging weer goed, tweede keer kon ze er ook niet opkomen, toen ze er uiteindelijk op zat rende de pony kei hard weg, en knalde keihard tegen een hek aan. De amazone had haar enkel gekneusd en kon dus niet meer opstappen. Wij wouden die pony weer wegbrengen, we mochten een andere uitzoeken, dat hebben we niet gedaan!! we zijn naar een handelaar gegaan, kijken of hij wat had staan en evt. wou ruilen. En dat deed hij
de pony die ik had geruild was echt liefde op het eerste gezicht, die heb ik nu nog steeds
. Aantal jaar later (2002?) hoorde ik van de handelaren dat ze de pony naar de slacht hadden gebracht. ze hadden maanden geprobeerd de pony in te rijden maar die was gewoon te gevaarlijk, wel heel lief maar met rijden niets mee te beginnen. ze durfden hem ook niet te verkopen als weidepaard, omdat hij zo lief was en er dan toch kinderen zouden opstappen.
later (2003?) hoorde ik dat die mensen waar wij die pony gekocht hadden, dierenmishandelaars waren, ze hadden een aantal ton kadavers in hun bos liggen !!!! dit was toen overal in het nieuws !!!
wat zou er gebeurd zijn met die pony omdat hij niet te berijden was en tegelijkertijd zo'n lief karakter had??
en hebben jullie dit ook meegemaakt? misschien van dezelfde eigenaren..

.. weet even niet wat het betekend:P:$