Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
.
Solleke_Noah schreef:Waarom is een weide eigenlijk niet meer van toepassing? Is het omdat hij geschoren is en niet meer buiten kan staan? Of omdat hij anders de wei kapotloopt? Want dat probleem heb ik nu ook (dat de weide stilaan kapot gelopen is) en ben wat rond gaan zoeken naar een oplossing, en nu gaan we voor de winter (enkele maanden) een andere wei in de buurt huren, zodat Noah toch nog 24/7 in de wei kan staan, maar zijn eigen wei niet stukloopt. Mss een idee om jou paard zo terug meer tijd buiten te geven?
montyjansen schreef:zo veel mogelijk buiten ook al is de grond bevroren de paarden passen zich wel aan op harde grond, als je bang bent moet je iemand hebben die niet bang is en die het laten uit leggen dat hij normaal moet doen en zeker niet bijten ik zou hem dan een halster om houden dat je hem kan vast pakken. niet slaan maar een rukje aan het touw geven tot hij niet meer bijt.
kasparonda schreef:Ik snap het niet waarom er al snel aan verkopen wordt gedacht.
Dit paard maakt je iets duidelijk, hij is niet happy met deze situatie.
Jouw paard maar ook ieder ander paard hoort zoveel mogelijk buiten te lopen.
Ook al longeer je hem dan niet je kunt hem dan toch even los laten in de bak, maar het beste is overdag de hele dag weidegang.
Verder zou ik in jouw situatie een verzorger kiezen die jouw paard wat bezig houd en die jouw ook een beetje gaat helpen.