Welke deken merk...??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zamero

Welke deken merk...??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 20:11

Mijn paard heeft nu een harry's horse highliner deken om.
Hij heeft hierdoor dus kale schuurplekken op zijn borst.

Ik wil graag dat deze plekken weer weg gaan, omdat ik volgend jaar wil gaan starten.
En dit zo geen gezicht is en zeker niet met wedstrijden
-hiervoor heb ik al een paarden bh geprobeerd om dit weg te krijgen maar dit is ook geen succes het word en hierdoor niet minder van.

Maar ik wil niet klooien met zoiets, want hij moet gwoon een andere deken hebben.

Nu vraag ik mij af welke deken hebben nou een goeie schoudervrijheid, en welke deken raden jullie aan (of hebben jullie erop liggen bij paarden die hier ook snel last van hebben).

Alvast bedankt voor jullie hulp

taverno

Re: Welke deken merk...??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:34

De weatherbeata Landa die ik heb heeft een schoudervrijheid die wat meer naar voren ligt.Maar de jury kijkt niet naar de kale plekken hoor.Die zullen ze wel vaker zien in deze tijd.
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:27

Dominick...

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:31

Inderdaad een weatherbeata deken.

WillemYntJeeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:37

Mijn verzorgpaard heeft een Ankydeken op liggen, zit heel mooi om de borst heen en ze heeft voldoende schouderruimte om te lopen Lachen

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:04

Ik heb zelf ook een hh op mijn paard liggen en die zit bij haar heel fijn. Wij hebben er nog een van een veel duurder merk (kan er even niet op komen Rolleyes) maar die ligt veel minder fijn.
Zweer zelf echt bij hh... jammer dat die voor jou niet bevalt.

1paardenfan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:13

Ik heb dekens van fouganza ze zijn toch vrij warm en ze bedekken heel het paard.Dat is natuurlijk de bedoeling Haha!.
En ik heb ook een deken van horse line.
Ik hoop dat ik je een paar goeie tips heb gegeven!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 16:36

Mijn haf heeft nu ook nog schuurplekken van haar vorige deken, dat was een weatherbeata. Nu heeft ze een deken op van powerhorse. Ik ken t merk niet, ik heb m 2e hands gekocht van een stalgenoot. Deze zit echt super en er begint weer haar te groeien op de kale plekken gelukkig.

miamivice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 16:37

Ik zweer bij Dominick.

SneekyPiecie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 19:40

Bucas, Amigo, Eskadron en Weatherbeeta. Ja
Maar het is maar net waar je paard gevoelig voor is. Die van mij wordt zo kaal als het maar kan van Bucas, maar van die Harry's Horse Highliner wordt'ie juist mooi. Ja

Let op: Bucasdekens zijn wel voor smalle paarden. Want anders krijgt 'ie dus ook gauw plekken.

Misschien is een borstbeschermer handig? Lachen

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:14

miamivice schreef:
Ik zweer bij Dominick.

Afgod

Mips

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 22:19

Ik ben echt gek op de amigo dekens....die liggen echt super. Hebben ze lekker veel ruimte in, zijn echt waterdicht en gaan lang mee. En de prijs valt ook wel mee Knipoog...

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 18:25

Bedankt allemaal, ik ga denk ik gewoon nu even wat dekens proberen bij hem te passen (die ik dan mee neem van een ruitersportzaak in het dorp) en dan goed opletten en kijken hoe ze zitten.

taverno schreef:
De weatherbeata Landa die ik heb heeft een schoudervrijheid die wat meer naar voren ligt.Maar de jury kijkt niet naar de kale plekken hoor.Die zullen ze wel vaker zien in deze tijd.

Dat weet ik wel maar toch, is het geen fijn gezicht en ook zeker onprettig voor je paard Knipoog

Limpia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 20:04

Met Dominick heb je gegarandeerd geen last meer van schuurplekken. Mocht je deze toch krijgen, dan nemen wij de deken gewoon terug.
Om zeker te weten of je wel of geen schuurplekken krijgt, zal je een deken een paar weken moeten gebruiken. Ik geloof niet dat er een winkel is die dan nog een deken terugneemt. Wij wel. Het is dus het proberen waard, zeker omdat je geen financieel risico loopt.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 09:55

Ikzelf heb drie hh maar niet de highlinerversie.
Ik heb helemaal geen kale plekken terwijl ze er ook nog de hele dag mee op de wei loopt.
Maar ieder paard is anders gebouwt ook in hetzelfde ras zit vaak veel verschil in bouw.
Dus wat voor mijn paard perfect zit is voor iemand anders der paard geen hit.
Je zult zelf eens wat dekens moeten proberen.
Maar de dominick dekens hoor ik hier op bokt maar ook vanuit mijn omgeving heel veel positieve dingen van.
Een vriendin van mij heeft maar 1 buitendeken en dat is die van dominick en die heeft ze al 7 jaar (dezelfde), ze rijd wedstrijd en als zij niet van die deken opaan kon had ze allang een andere.
Zij zweert er ook bij.
Ik vind dat ze een super mooie pasvorm hebben.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 10:01

Ik heb de weaterbeeta orican high nek. Dit bevalt echt super, bij mijn vorige paard had ik deze deken ook. Bij geen van de paarden heb ik last gehad van schuurplekken, terwijl mijn HH deken dat wel deed. Ik was eerst ook sceptisch, maar ik wil niets anders meer als deze deken.