Laarzen of chaps/schoenen --> morgen al!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jethafa

Laarzen of chaps/schoenen --> morgen al!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 15:20

Oeps, opeens kom ik morgen in de buurt van de Divoza (ik woon in het naarste gedeelte van NL waar de Divoza altijd ver weg is!) en wil ik graag kijken voor nieuwe laarzen of chaps/schoenen. Die van nu zijn resp. 6 en 4 jaar oud, dus zijn aan vuilnisbak toe zo ongeveer Knipoog

Nu heb ik altijd chaps met schoenen gehad en dat was ook prima, want je kunt altijd gauw je schoenen aan schieten en gaan. Maar ik vind laarzen eigenlijk mooier en chiquer staan... Ik wil, als ik laarzen neem, wel laarzen met een rits er in, want ik heb vrij dunne enkels en dikke kuiten, en dat wordt dan heel slobberig bij je enkel.

Ik ben ook wel iemand die veel bezig is met de verzorging en ik loop wel regelmatig door de modder of door de stal om te mesten. Dus leren laarzen is dan wel mooi, maar is dat wel verstandig? Ik haal erg graag even een doekje overheen als ik thuis ben, maar dat duurt soms wel even. Chaps en schoenen is daarentegen minder netjes, maar wel praktischer en minder duur (dus hoeft minder lang mee te gaan!). Ik heb op dit moment van die gaither-achtige dingen, maar die vind ik fijn, maar niet erg mooi. Ze zijn nu echt oud en versleten en passen ook niet heel netjes om je been heen. Dat wordt het dus niet.

Wie heeft tips voor iets moois en iets handigs/niet te duurs? O ja, ik ga dus morgen!! Ik ben al een poos aan het zoeken, maar ik ben er dus nog niet uit, maar ik moet er nu uit zijn!!

Siers83

Re: Laarzen of chaps/schoenen --> morgen al!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 21:10

Ik heb t zelfde met kuit en enkel. Ik heb daarom de mountain horse spotive high rider 2 gekocht. Zit een rits in en elastiek. Ze zijn niet zo erg lomp en is er ook in wijd voor de kuit. Ze zitten heerlijk en zijn niet zo chique als gewone leren laarzen. Er zit een goeie stevige en dikke rubbere zool onder zodat je er ook gewoon mee kunt uit mesten enzo. Ze zijn wel prijzig(215,95 geloof ik), maar ik vind ze t echt waard. En nog een voordeel ze zijn heerlijk warm nu met die kou, ik heb echt geen koude voetjes meer!

1paardenfan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:23

Ik heb rubbere laarzen maar ik ga meestal gwn in de stal met schoenen met een verharding vanvoor (stel dat je paard op je voet gaat staan) en als ik ga rijden met laarzen.
Maar nu is dat veranderd omdat ik nu een weidegang heb dus dan is het ook sneller moderiger dan normaal.
Het hangt er ook vanaf of je dus een stal of weidegang hebt.
Maar het lieft kies ik voor laarzen maar die van mij zijn soms e warm en dan zijn mijn voeten meestal warm.Dus....
Eigenlijk moet je het zelf beslissen maar ik verkies laarzen!

Ik hoop dat ik je geholpen heb Haha!

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 21:32

Dank jullie wel!!!

Ik ben vandaag geweest en ben gegaan voor schoenen met chaps. Lekkere goedkope chaps van mondoni en heeeele mooie fijne schoenen van uh, ook van mondoni Lachen Heerlijk. Nieuwe dikke pikeur sokken er in en ik kan er weer helemaal tegenaan!

@siersma, ik heb die laarzen ook aan gehad, maar ze waren mij echt veel te hoog... Ik kan mijn knie dan niet buigen, want die laars zit over mijn knie...:S Ook de chaps van kieffer (die dus short-maten hebben) zijn voor mij nog te lang, dus ik moet gewoon een heel erg rekbare chap kopen in een kleinere maat... Bedankt in ieder geval!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 21:46

Gelukkig ben je geslaagd. Ik hoop dat je er lang plezier van hebt.