Onze merrie van inmiddels 9 jaar oud en 5 jaar onder het zadel is niet op wedstrijden te rijden. We hebben er zes gereden in de B. Als ze eenmaal in de ring is gaat het goed en heeft ze oranje lintjes gewonnen. Ineens wordt ze helemaal gek in de buiten op binnenmanege als er andere paarden bij komen. Ze draait helemaal door en is voor mij niet meer te handelen. Wie heeft daar ook ervaring mee en heeft ideeen. Door alle commentaren en kritieken ben ik erg aan mijzelf gaan twijfelen. Het zal zeker aan mijn rijtechniek liggen, maar ik wil het graag leren wat ik dan moet doen. Lessen heb ik regelmatig. Inmiddels kunnen we (alleen) minimaal M rijden. Iedere dag wordt ik gecoached(ik ben 49 en rij sinds 8 jaar). Kan je het uberhaupt leren of zijn er ruiters waar het nooit mee lukt??? We hebben voor ons gevoel alles geprobeerd. Zelfs een zeer ervaren ruiter tijdens een wedstrijd op een voorterrein (drie uur "gevochten"en de merrie werd alleen maar heter). De dierenarts heeft haar nagekeken en heeft ons het advies gegeven alleen maar thuis te rijden?? Het is een ontzettend lief paard op stal. Ik weet het even niet meer?