Mountain horse caliber kuitmaat, valt hetzelfde als highride

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

saroanda

Mountain horse caliber kuitmaat, valt hetzelfde als highride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 19:23

Ik heb nu de Mountain horse highrider, maat 42 met een wijde kuit. Deze zitten me als gegoten. Ik heb nu de Mountain horse caliber op het oog. Ik vroeg me af of deze qua kuitmaat hetzelfde als de highrider vallen?

kaj

Re: Mountain horse caliber kuitmaat, valt hetzelfde als highride

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:41

Als je op de mountainhorse site kijkt http://www.mountainhorse.se kun je de maattabellen opvragen. Als ik kijk bij de mountain highriderII zie ik bij maat 42 wide: hoogte 46, wijdte 42-44
Als ik dan kijk bij de Richmond highrider (= highcaliber) dan staat bij maat 42 regular plus: hoogte 47 wijdte 41-43.
Deze laars is dus net heel iets hoger en heel iets smaller. Maar als je je eigen laars goed past dan zal die ene cm vast niet veel verschil maken aangezien er ook elastiek inzit.
Dus als je deze laars wilt hebben moet je de maat "regular plus" hebben. Wide hebben ze niet in maat 42 zo te zien.
Jammer dat ze voor deze laars zo'n beperkte maatvoering hebben. Ik wilde ze vorig jaar ook aanschaffen maar ze hebben in maat 36 ook geen wide en de gewone versie is supersmal (32-34cm). Dus helaas voor mij ging het over. Als ik maat 37 had gehad dan had ik ze zelfs kunnen krijgen met kuitmaat 40-42 maar in maat 36 moet je dus ineens met bijna 10cm minder toekunnen Boos!

Maar ja het is niet anders. Als je ze gaat aanschaffen alvast heel veel plezier ermee!
Ik heb zelf de sportiveriders genomen en deze bevallen nog steeds uitstekend (ben al met mijn tweede paar bezig inmiddels)

saroanda

Re: Mountain horse caliber kuitmaat, valt hetzelfde als highride

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 00:58

thanx voor de uitleg!

Ik heb indertijd maat 42 genomen omdat deze toen in de aanbieding was, met 25% korting. Ze zijn qua voet te groot, maar de kuit zit perfect. Ik zie dat de caliber er wel in maat 41 wide is, die zou dan perfect kunnen zijn. Oeh, ben nu helemaal happy. Ik heb wat problemen gehad met het aanmeten van Lipica laarzen, en was al bang dat ik niets "standaards" in mijn maat zou kunnen vinden voor een leuke prijs.