pijn onder dr buik.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iris92

pijn onder dr buik.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 19:06

Ik had eventjes een vraagje. Vorige week beet Fristi mij heel erg hard in me arm, met opzadelen. Ik dacht eerst dat het uit vervelen is, maar nu begin ik toch te twijfelen. Want ik ze doet het nu al meer dan een week. En gisteren en vandaag deed ze het ook met dr deken op en af doen. Gewoon omdat het pijn doet 'denkik'. Ik ging dus samen met een ander voelen, dan bijt ze en schopt met dr voorbeen richting mijn hand en met dr achterhoef. En gaat draaien happen en oren in haar nek. Hiervoor heeft ze nog nooit zulke nukken gehad. Er zitten geen wondjes en het is ook geen schuur plek, dus vandaag en gisteren zonder zadel gereden. Want daarvoor dacht ik dat het klieren was. Maarja als het gewoon als ik mn hard er net op leg al is..

Ik heb ook weleens gehoord, dat een paard een kneuzing had op die plek. Zou dat het kunnen zijn? ( maar ik snap niet hoe er een kneuzing door een singel kan ontstaan? ) Wat denken jullie dat het is, het doet echt pijn, want ze bijt me nooit.. en heeft nog nooit eerder gebeten..

In ieder geval rijd ik de komende week niet met zadel dan kijk ik verder, maar als het echt wat is, rijd ik natuurlijk helemaal niet meer. Tot het over is.

Nou, ik hoor jullie aan of opmerkingen/suggesties/oplossingen wel..

GELIEVE ALLEEN TIPS

Nicolle_

Re: pijn onder dr buik.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:29

Koliek kan het zowizo al niet zijn.
Maar staat ze nog met andere paarden in de wei?
Of zijn er punten in de wei waar ze zich misschien aan zou kunnen bezeren?

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 22:22

ze staat op stal... al twee maanden en het is sinds ong vorige week. Ik dacht eerst dat het nukken waren, maar als ze al zo doet met aanraken, is het mis.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:08

Klinkt wel als pijn ja.. Misschien een flinke blauwe plek of kneuzing.. En ik zou eens een fysio laten langskomen, misschien zit er toch ergens iets vast.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 11:12

Klinkt inderdaad niet fijn , zo als er meer mensen zegegn het kan een kneuzing zijn .
Maar met opzadelen zal je eerder iets denken aan de ribben die een goede blokade geven .
Mijn paard heeft namelijk 2 blokades bij haar ribben vorige week hadden we wedstrijd en toen ging ze helemaal in elkaar staan met aansingelen.23 Januari komt de osteheopaat om het te behandelen

Nicolle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:04

Ik zou inderdaad bij een fysiotherapeut of een osteheopaat informeren en ook erna laten kijken. Succes ermee!

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:08

zou het niet kunnen zijn dat ze drachtig is?
Mijn merrie is nu ook namelijk vrij chago als ik (heel zacht) aan haar buik zit..

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 13:09

misschien zit er wel een spier vast/ beklemd.
sportmassage voor paarden zou een oplossing daarvoor kunnen zijn, voor meer info hierover kun je me een pb sturen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 15:07

Mijn advies is ook om een dierenfysiotherapeut te laten komen.
Zoals ik het nu lees doet ze dit alleen bij de singelplek of over de hele buik?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:06

bij de singel kunnen er verklevingen zitten, of drukkingen/beurse plekken van een slecht passend zadel, een spierprobleem. In ieder geval zaak voor jou om er iemand bij te halen die je kan helpen. Fysio of sportmasseur. Op welke plek zit de pijn ? En is het aan een of aan twee kanten gelijk ? En is de plek warmer en wat voel je daar ?