Ik heb een schat van een haflinger jaarling .
Maar het beestje heeft echt totaal geen gedult .
Dat was al zo toen ie 4 mnd oud was en doordat ik hem lekker met nog een jaarling hengst en hoop shetten buiten laat staan zal dit ook niet echt veranderen .
Maar dat er iets moet veranderen was vandaag weer even duidelijk .
Meneer is altijd reuze enthousiast als ik kom .
Dat komt ook omdat als ik kom ik de 2 jaarlngen brok kom geven en dat weten ze dondersgoed .
Maar als het meneer niet snel genoeg gebracht word kan het alleen maar met oren in zijn nek achter mij aanlopen .
Ik negeer dit gedrag zoveel mogelijk maar als ie gaat dreigen grijp ik wel ff goed in .
Vandaag ging het van te voren goed .
ik zet dan altijd de 2 jaarlingen even in stal zodat niet de hele kudde te dikke shetten de brokken op gaan eten .
Was water aan het geven en beide heren waren blijkbaar al klaar en ik duurde te lang denk ik voordat ik de deur open kwam maken .
dus geef ze om beurten een aai over de bol en wil de sluiting pakken en ineens beet mijn haflinger in mijn hand en niet te zuinig ook en liet niet los ik heb dus echt met mijn rechterhand hem moeten straffen net zolang tot meneer toch maar losliet en zielig achter in de stal ging staan .
gevolg mega bloeduitstorting in mijn linkerhand en mijn pink ringvinger en middelvinger zijn niet te gebruiken hand die 3 x zo dik is als de andere en een pijn grrr werd er gewoon misselijk van . had de huisarts gebeld en deze zei dat zodra de bloeduitstorting weg was ik fotos moest gaan maken want heeft waarschijnlijk iets geraakt .
Nou ben ik weer mooi klaar mee en de goed bedoelde advieze probeer het negatieve gedrag te negeren ga ik denk ik maar even negeren en meneer weer terrug zetten op zijn plek .
t kan zon scheetje zijn maar als het om eten gaat heb ik ineens een draak .
iemand nog tips en adviezen alles is welkom .