Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
meggiemeg schreef:Dan kan je dus een aantal factoren in elk geval uitsluiten. Gebit is in orde en wormen verwacht je niet dat het is.
De deken kan je nu niet meer afhalen van de winter. Eenmaal een deken op dan kan die niet meer af.
Het hooi wat je voert wat voor kwaliteit is dat?
Het is vrij normaal dat de paarden in de winterperiode afvallen, kijk maar naar de berichten hier op het forum, ik maak daar altijd dankbaar gebruik van omdat het voor die van mij wel nodig is na de zomer. Mijn paard groeit al van het zien van gras bij wijze van spreke.
Slobber extra bijvoeren is dat een optie?
Lynn_Nikita schreef:meer voeren, bv voordroog
paard wat geen dekens opheeft zal meer moeten verbranden om warm te blijven
Arabesk schreef:het kan zijn dat je paardje door het voeren van bietenpulp juist nog meer is gaan afvallen
mijn paard was ineens vel over been aan het eind van de zomer... omdat ik hem granen had gevoerd. Ik stopte daar mee en gaf weer alleen maar ruwvoer en nu is hij weer op gewicht.
Pipo schreef:Blijkbaar is een pak hooi per dag niet voldoende, anders was ze niet mager geworden. Het is waar wat er gezegd wordt, zonder deken in de wei kan prima, maar je moet wel zorgen dat je flink voert, dat hebben ze nodig om warm te blijven.
Pipo schreef:1 pak zonder verdere bijvoeding vind ik niet bijzonder veel hoor!
xxappiexx schreef:Lynn_Nikita schreef:meer voeren, bv voordroog
paard wat geen dekens opheeft zal meer moeten verbranden om warm te blijven
Is een pak hooi per dag niet voldoende? voordroog krijgt ze niet, heeft ze een tijdje gehad maar dat vind ze zo lekker dat ze het zo snel eet waardoor ze slokdarmverstoppingen krijgt.