laarzen inloop topic (misschien goed idee??)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

laarzen inloop topic (misschien goed idee??)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 10:50

hallo mensen.
ik heb net nieuwe petries gekocht en begin morgen met het inlopen. Nou was ik over bokt aan het struinen en kom overal wel wat tips tegen om je laarzen in te lopen.
Misschien is het een goed idee om hier een topic aan te weiden, ik kan zeker wel wat tips gebruiken.
Mijn idee was om ze thuis wat te dragen en dr gewoon mee te gaan rijden, pijnlijke benen neem ik op de koop toe want die heb ik toch al door andere laarzen die ik toch niet helemaal goed paste Bloos

laat die tips maar komen. Sigaar

(ps als dr al n topic is hier over, gooi deze dr dan maar af Haha! )

Judje

Re: laarzen inloop topic (misschien goed idee??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:35

Volgens mij zijn er inderdaad al genoeg topics met tips te vinden via de zoekfunctie.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:39

Petri's inlopen zijn geen goeie tips voor, mijn petri's werden pas na een jaar een beetje fijn Bloos!

Voor de rest van de laarzen, veel lopen! Niet fietsen! Dan vouw je je laars in het verkeerde model.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 14:36

genoeg dingen overgezegt ja maar ik heb nog geen een topic gevonden waar men echt ingaat op het inlopen.

en mn vorige petries had ik zo ingelopen maar dize zijn harder dus wordt lekker veel ijsberen deze week!!!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 14:58

Ja, veel het huis stofzuigen op je laarzen, Haha!

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 15:01

inlopen was voor mij een makkie.. had helemaal geen pijn.
Ik heb gewoon heel de tijd opgelopen tot ik echt pijn had dan deed ik ze uit en de volgende dag probeerde ik opnieuw.. had ik een blaar dan liet ik ze 2-3-4 dagen staan en daarna liep ik er gewoon weer op. Heb eigelijk helemaal geen pijn gehad en ze zitten nu super

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 15:45

ik heb ze ook niet ingelopen Lachen
Gelijk de dag erna een wedstrijd gesprongen, helemaal geen last van gehad Haha!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 16:45

Ik heb ook nooit op mijn Petrie's gelopen, ik rijdt er ook alleen maar mee. Net als Imke zegt moet je iig nooit gaan fietsen of traplopen met je laarzen, daar krijgen ze een vreselijk lelijke knik van bij de knieën.

polina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:32

Gewoon geen petri's kopen. Een aantal jaren terug had ik petri's ik heb ze 5 keer op laten rekken, mijn voeten werden steeds op de wreef blauw. Zaten ze eindelijk naar 1,5 jaar goed, bleek er een fout in te zitten en moesten ze terug. Daarna heb ik petri polo (met de rits aan de voorzijde) aan laten meten. Na 3 weken waren ze klaar, ik moest ze passen en ze pasten echt niet. Vervolgens ging de verkoopster aan de rits trekken en splitste de rits. Dus nooit geen petri's meer. Alleen dat uittrekken al. Aan een boom hangen en 2 man aan je laars trekken echt niet!

Ik heb nu de mountain horse high caliber, met rits en veter. Superlaars! aandoen en wegrijden. Prijs 265 euro. Valt ook wel mee. Pling

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:30

met mijn laarzenknecht krijg ik me laarzen gewoon uit
Oeps ik heb wel eens gefietst met mijn laarzen.. maar vind mijn laarzen niet lelijk geworden maar kan aan mij liggen.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 08:49

Als ze knellen of zowat niet aan/uit te krijgen zijn passen ze gewoon niet goed. Heb zelf Petri's model Anky en kan er gewoon makkelijk en goed in/uitkomen. Vorige waren zo krap dat dat zowat niet ging, echt een drama. Zaten wel erg mooi eenmaal aan, maar zo strak dat ze knellen is niet de bedoeling. Zeker in de warme zomermaanden zijn je kuiten ook vaak wat meer uitgezet, en dan wil je er ook inpassen neem ik aan.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 10:24

nou ik heb dr gisteren mee gelopen in huis en mee gereden geen probleem heb nergens last van ze knellen niet, ik kan ze nu in de winter met n dikke sok aan en met de zomer(zijn mijn benen ook wat dikker) moet ik ze dan met n dunne sok ook super passen.
er in is helemaal geen probleem (heb laarzen trekkers die maken het helemaal makelijk) en dr uit is ook niet erg moeilijk.
ik heb het idee dat het inlopen helemaal niet zo'n probleem gaat worden!!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:38

Ik heb ook de Petrie Anky's (of Grand Prix, kalfsleer iig) en ze zijn dus niet zo stug als de gemiddelde rundlederen laars.

Ik heb ze vrij hoog gekocht, omdat ik een te lage laars met hoge dressuurboog gewoon geen porem vindt. Alleen was het dus het probleem dat hij voor het inzakken nog te hoog was. Toen heb ik eerst zooltjes er in gehad, maar dan waren ze nog te hoog en werd de voet mij echt te krap.
Nu heb ik hakjes van Divoza. Zijn bij de hak hoger dan de zooltjes en maar de helft zo groot, zodat ik genoeg ruimte over houdt om mijn voeten niet af te knellen.
Daarnaast doe ik altijd dunne sokjes aan en daarover pantykousjes, zodat ik er makkelijk in en uit glijd.

me_laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:55

gewoon mee gaan rijden en zoveel mogelijk trappenlopen of fietsen...zo heb ik het gedaan. en ja wie mooi wil zijn moet pijn lijden toch?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:16

Lees aub het topic even Knipoog . Fietsen en traplopen is niet de juiste manier om laarzen in te lopen, daar krijg je hele lelijke knikken van bij je knieholtes. Gewoon ermee gaan rijden, dat is het beste.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:22

Ik mag dan misschien ''nog'' geen leren laarzen hebben, maar ooit komt het er van (als ik genoeg geld heb Haha! )
Heb nu aigle XL XH de 1na duurste die er zijn in de rubberen uitvoering. De 1ste paar heb ik 1,5 jaar gehad, maar het gedeelte bij de hak ging kapot en de voering kwam gewoon mee omhoog, dat erwijl ik er alleen maar mee reed.
Dus uiteindelijk nieuwe gekregen, welke ik nu bijna 1 jaar heb, maar dat zijn echte rampen. Ik kan er geen 500mtr mee lopen, heb dan echt het gevoel dat ik blaren op m'n hakken heb, en de volgende dag in m'n schoenen doet het nog pijn. Ook hier rijd ik eigenlijk alleen maar mee. Trek ze dus aan vlak voordat ik op het paard stap. Voor mij geen aigle weer.

Ik denk dat ik maar ga sparen voor de Mountain horse, welke ook toegestaan zijn op wedstrijden.
En als ze direct niet lekker zitten, dan hoef ik ze ook niet!!!

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:25

ik heb eerst hakjes onder in mijn laarzen gelegt en ben toen gewoon gaan rijden (mijn laarzen waren net iets te hoog en zo zitten ze niet zo pijnlijk in mijn knieholte.)

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:29

Ow die hakjes da's wel een goed idee. Hebben ze die alleen bij Divoza? Ik heb met mijn Mountain Horse laarzen ook weinig last gehad met lopen en rijden, alleen in mijn knieholtes AUWIE. Kan ook nog steeds niet opstappen enzo met laarzen dicht, dus doe ze altijd pas dicht als ik erop zit.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:33

die hakjes heb ik gewoon voor ong 3 euro bij een schoenmaker gehaald (zijn van gel, erg prettig)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:33

dat is misschien ook nog wel wat voor mij. Als het totaal niks is dan is die €3,- ook nog wel te overzien

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:41

het zorgt dat je voet iets schuiner kan gaan staan, maar probeer het eerst, voordat je ze vastplakt (wat ik je wel kan aanraden:))

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 13:42

Ik heb inderdaad ook van die inleghakken gebruikt. Zodra je laarzen dan goed zijn ingelopen, kunnen ze er weer uit en is je laars weer mooi hoog aangesloten in je knie (zonder lelijke vouwen bovenin). Verder zijn er voor de Petrie's inderdaad weinig tips. GEwoon zo snel (en veel) mogelijk mee gaan rijden en lopen. Dan zitten ze het snelst het lekkerst.