verliespunten na staken proef ivm blessure?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charmaine

verliespunten na staken proef ivm blessure?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 16:21

Hoi,

Ik heb zondag wedstrijd gereden wat helaas niet helemaal volgens planning verliep.

Halverwege de proef zaten we in de linkergalop, volte op om richting middengalop te gaan, toen ze met haar linkervoorbeen in een kuil stapte. Gevolg was een struikelpartij van een paar meter, BIJNA over de kop en een paard wat op drie benen verder liep. Toen ik haar eenmaal stil had staan ben ik er direct afgestapt om haar been te checken. De jury heeft toen gebeld en ik heb direct geroepen dat ik de proef zou staken. Been was kapot en begon al dik te worden...Te voet de ring verlaten. 2e proef uiteraard ook niet meer gestart.

De jury was ook geschrokken van het gebeurde en heeft goed kunnen zien dat de blessure en onregelmatigheid tijdens de proef is ontstaan. Maar aangezien ze belde vraag ik me nu af of ik hiervoor verliespunten kan krijgen? In principe heb ik toch vrijwillig de baan verlaten?

Btw: blessure lijkt nu mee te vallen, hele been is dik, dus waarschijnlijk geen peesklap o.i.d.

pres

Re: verliespunten na staken proef ivm blessure?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:28

Dit staat erover in het reglement;

12. Afstijgen
a. Indien een deelnemer tijdens een proef vrijwillig afstijgt, wordt dit beschouwd
als vrijwillige beëindiging van de proef en als zodanig behandeld in de toekenning
van verliespunten.
b. Dit is niet van toepassing indien de deelnemer afstijgt omdat het paard in het
gevoel van de deelnemer onregelmatig of kreupel is en hij/zij het om die reden
niet verantwoord acht de proef te vervolgen. Indien de (voorzitter van de) jury
nog geen (bel)signaal hiervoor had gegeven, dient de deelnemer, alvorens de
ring te verlaten, met de (voorzitter van de) jury te overleggen en het waarom
van het afstijgen te verklaren. De proef wordt wel als beëindigd beschouwd.
c. Dit is eveneens niet van toepassing indien het afstijgen het gevolg is van een
breuk in het harnachement op zo’n wijze dat de veiligheid van paard en deelnemer
in gevaar wordt gebracht. De proef wordt wel als beëindigd beschouwd.

Dus als het goed is worden er in jouw geval geen verliespunten toegekend zoals omschreven bij punt 12.B

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 16:47

Dank je!

Was even geschrokken na het belletje. Stukje over het reglement is duidelijk. Geen verlies, pfff.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:57

Ik kan me voorstellen dat je dan toch even schrikt.
Gelukkig lijkt de blessure mee te vallen.
Hopelijk geneest je paard snel en kunnen jullie snel weer samen op concour.

Repeat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:00

Gelukkig dat jullie geen verliespunten hebben! Veel sterkte met jou en je paard Lachen