mijn opa heeft een shet hengst van rond de 7 jaar. het is niet echt een droompony maar ik ben er wel heel blij mee natuurlijk. je kan met hem in de hand aan de wei lopen enzo...
hij staat altijd op de wei en dat zie je heel goed heeft wel in iedere wei een schuilstal maar als het regent gaat ie er niet echt in alleen als er iets te knabbelen inligt
maar mijn probleem is als ik hem aan de hand in de wei over balkjes laat stappen enzo dat gaat prima. natuurlijk moet ie ook wel eens van wei veranderen hij heeft 2 weides van toch wel redelijk groot formaat. dus hoe gaan we te werk:
ik loop er eerst gewoon gelijk dagelijks een paar rondjes mee door de wei ik loop naar het hek toe. maar vanals het hek open is begint ie te draven en te doen sleept ie je achter je aan hoe harder je trekt hoe vervelender ie wordt. we staan er meestal met 2 bij omdat hij echt kan beginnen bijten en doen. en als ie dan mag grazen en jij bent niet meer in de buurt word ie weer rustig.
maar hoe moet ik nu infeite zorgen dat dat rustig gaat verlopen van wei veranderen? want hij heeft nog nooit mooi flink met iemand mee gestapt naar de andere weide. gelukkig is het maar een 50 meter ofzo maar het is echt wel flink trek en sleur werk.
ik heb al geprobeert van als ie gaat draven hem een rondje te laten stappen maar dan word ie echt super kwaad en wil ie steeds meer draven en draven en dan gaat ie galopperen. wat moet ik ermee?
hebben jullie nog ideeën? want zo kan het echt niet langer doorgaan hoor.
karakter voor degene die het willen weten: loopt in de wei aan de hand flink mee wel niet al te snel. draven aan de hand lukt niet dan gaat ie bijten maar daar oefenen we op. en ojah, ik doe een beetje vd met hem om een band te scheppen en grondwerk enzo. hij is wel redelijk koppig en als casper het niet wil dan zal het ook niet gebeuren!
ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen!
groetjes laura en hoefjes casper
Of is het een dekhengstje?
dan zal ik het daar eens over hebben met mijn opa. bijten is echt wel redelijk gemeen. gelijk is was foto's aan het maken en dan gaat ie echt wel heel hard bijten als je hem irriteert maar wie niet. als ie gewoon achter je loopt is het ook echt doorbijten. maar meestal reageer ik snel. maar ik denk dat hij best wel wilt spelen want als ie bijt dan sprint ie ervan door.