Neem er even de tijd voor...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nilan

Neem er even de tijd voor...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 23:45

Ik weet niet of dit hier goed staat (zo niet dan graag verplaatsen en excuses daarvoor!), maar het volgende filmpje kwam ik tegen en wilde ik graag met m'n mede-paardenmens delen.

Ik mag aannemen dat 'n ieder die paardrijdt zich het eerste deel van 't filmpje aantrekt en gelukkig zijn wij in 'n tijdperk aanbelandt waarin ruiter en paard meer eenheid worden en men zich paarden- cq dierenleed aantrekt!
Want zeg nou zelf, willen wij niet allemaal op 'n diervriendelijke en eerlijke manier met ons paard omgaan? Ik in ieder geval wel en hopelijk velen met mij!!
Neem er even de tijd voor want 't filmpje duurt redelijk lang, maar ik ben van mening dat 't goed is om er eens bij stil te staan wat wij mensen paarden/dieren soms aandoen voor ons eigen gewin...
Iedereen heeft z'n eigen ideeen en meningen en dat respecteer ik en zeg niet dat 't tweede deel ALLES is en heb daar ook zo m'n ideeen over, maar vind 't wel belangrijk om me er bewust van te zijn!

http://www.youtube.com/watch?v=IXR_SW_soII

Biancaa

Re: Neem er even de tijd voor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 00:48

ben ik de eerste, ik weet niet of het hier hoort, maar wilde toch even reageren...

Soms lijkt het wel dat mensen alleen nog maar paard kunnen rijden als er maar veel aan- en inhangt... jammer maar waar, dat leidt inderdaad tot bloederige taferelen. Het eerste gedeelte vond ik erg goed in beeld gebracht, verschrikkelijk hoe mensen dit kunnen doen Verdrietig

Het 2e gedeelte, klinkt misschien raar, vind ik ook niet kunnen... Tuurlijk is het heel goed dat hij zo'n vertrouwen heeft dat hij het paard met neckrope kan rijden, ook dta het paard zich zo geeft dat hij zelfs op zijn rug gaat voor hem. MAAR als ik dan zie dat het paard alsnog kunstjes moet doen, been naar voren, zitten, steigeren waneer hij dat wil... dat is ook geen natuurlijk gedrag. Uiteraard vind ik het 2e gedeelte een heel stuk beter, maar dan alsnog jouw wil opleggen door kunstjes te doen... daar heb ik ook mijn twijfels bij.

(maar dat schreef je al, ik ben het dus helemaal met je eens *LOL* )

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 01:22

Het eerste gedeelte was echt verschrikkekijk om te zien. Maar er is altijd een vorm van dwang nodig om het paard iets te laten doen wat jij wilt. Ook al ziet het er nog zo vriendelijk uit. Er zijn zo veel verschillende soorten rijstijlen en iedereen spreekt elkaar maar tegen het is soms moeilijk om de te bepalen wat nu de goede "vriendelijke" methode is. Natural horsemanship, clickertraing of toch maar een tikje met de zweep als het paard niet luisterd. Wie zal het zeggen.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 01:26

Pfff heb hem niet helemaal afgekeken.. Verschrikkelijk!
Wist dat zulke dingen gebeurden, maar kan er echt niet naar kijken!
Ben allang blij dat mijn paardje, lekker bij mij haar eigen leventje heeft! En dat het er niet zo aan toegaat bij ons!
Nee deze mensen op het filmpje moeten eens leren om op de juiste manier met een dier om te gaan!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 01:28

Ik vind foto's toch altijd zo overtrokken. Dat kan ook een momentopname zijn hoor, hoe ziet het eruit als jij je paard een keer per ongeluk een ruk in zn mond geeft omdat hij wegdraaid bij een hindernis? Dan trekt die ook zo'n gek hoofd..

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 10:31

Dit filmpje heeft al vaker op bokt gestaan. Als je even de zoekfunctie raadpleegt, zul je meer info vinden Lachen

Hierbij een slotje Lachen