Stelling voor juryleden:juryleden moeten zich inschrijven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charmaine

Stelling voor juryleden:juryleden moeten zich inschrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 18:35

Ik heb een aantal jaar in het wedstrijdsecretariaat van onze vereniging gezeten. Waar altijd best veel tijd in gaat zitten is het regelen/bellen van juryleden. Die moeten dan hun agenda's raadplegen, als ze al thuis zijn, weten nog niet of ze kunnen, willen een bepaalde tijd en klasse etc etc. Zou dat niet wat makkelijker kunnen? Vandaar mijn stelling ( puur hypothetisch natuurlijk ):

Juryleden moeten zich inschrijven voor wedstrijden, net zoals wij ruiters dat moeten.

Hoe moet je je dat voorstellen? Nou, bijvoorbeeld op een site de vraagprogramma's plaatsen, inclusief vermelding van verwachte tijd en indeling op de dag, alsmede maximaal aantal deelnemers per rubriek. Juryleden kunnen dan inschrijven per rubriek die ze willen jureren. Kan bijvoorbeeld open, zodat andere juryleden al kunnen zien hoeveel juryleden zich hebben aangemeld voor een rubriek en of het nog zin heeft om zichzelf erbij te zetten.
Voordeel voor de organisatie, die beschikbare juryleden direct kan contacteren, eventueel nog keus uit het betreffende aanbod van juryleden.
Voordeel voor de jury, wordt niet continue gebeld door verenigingen, kunnen de rubriek die ze het leukst vinden beoordelen en hebben beter overzicht van alle wedstrijddata.

Brand maar los! Is dit een idee, of praktisch niet uitvoerbaar?

KarinvdM

Re: Stelling voor juryleden:juryleden moeten zich inschrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 23:19

Ik vind het tamelijk onzinnig.
Zoals het nu gaat vind ik het prima!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 23:29

Dat werkt niet, want niet alle jury's mogen alle klassen jureren.
Ten tweede doen sommige jury's meerdere (kleine) klassen achter elkaar.
Dan zou je dus de starttijden en startvolgorde al klaar moeten hebben en als jury 1 nu zegt ik doe er 30 en jury 2 zegt ik doe er 20, maar er zijn 54 combinaties?
En dan zit je ook nog eens met de tijd. Die wil van 9 tot 1, de andere van 12 tot 2. Enz. enz. Veelste veel nadelen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 10:55

Geen goed plan. Ik denk dat er dan bergen juryleden op het minimum van 5 wedstrijden gaan zitten omdat ze al die moeite niet willen doen.
Het lijkt m.i. dan net een gunst of je MAG jureren. Graag of niet hoor Knipoog

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:26

Aan de andere kant.....nu heb ik bijvoorbeeld een paar rustige maanden ivm wat blessures van mijzelf en zou meer tijd hebben om wedstrijden te jureren, nu word ik net toevallig weinig gebeld (heb er twee gedaan in de afgelopen maand) en straks als ik mijn eigen wedstrijd weer inplan word ik volop gebeld en moet ik vaak nee zeggen. Hiermee zou je wat meer kunnen sturen, dus ik kan er ook wel het voordeel van zien voor een gedeelte.

Maar ik ben het met Sammie eens dat het voor een secretariaat véél te bewerkelijk is denk ik.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 08:51

We hebben juryplatform.nl al. Daar kunnen wedstrijdorganisaties zien of juryleden op die dag nog een plaatsje vrij hebben. Natuurlijk is dat ook niet helemaal up-to-date (ik heb er ook wel een keer op gestaan terwijl ik niet kon), maar je hebt al meer kans als je iemand uit die lijst kiest.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:36

Lijkt mij dat je dan mooi uit kan kiezen welke jury meestal het hoogste punt. Lekker makkelijk scoren onder de leden voor de vereniging. Je kan ook ruim van te voren vragen zodat je genoeg tijd hebt om een andere jury te regelen en idd juryplatform.nl raadplegen.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 15:57

Bedankt voor jullie reacties tot zover!

Het is zeker niet als klacht tegen juryleden bedoelt hoor, meer om het voor iedereen makkelijker te maken...

Dat niet elk jurylid alle klasses mag jureren is duidelijk. Moet niet zo zijn dat een IL-jury zich inschrijft voor een M-rubriek.
Je zou het ook andersom kunnen zien. Bijvoorbeeld een M-jury die week in week uit dezelfde proeven en combinaties ( globaal dan he ) ziet, zou het bijvoorbeeld ook wel een leuk kunnen vinden om een B-rubriek te jureren, maar wordt daar bijvoorbeeld nooit voor gevraagd...

Er zitten inderdaad wel wat haken en ogen aan dit idee. Maar ach, daarom is de stelling ook hypothetisch Haha!

Voor wat betreft op tijd bellen: tuurlijk moet je op tijd bellen. Maar voor de een is op tijd weer heel wat anders dan voor de ander. Geregeld gehoord: bel 6 weken voor de wedstrijd maar nog eens ( week of 9 ervoor gebeld ). Dan bel je 6 weken, sorry bezet...Bel maar wat eerder. Tja...

Offeh, wat dacht je van minder goede organisaties, waar je als jury niet graag komt. Kun je natuurlijk nee zeggen als ze je vragen, maar als je nou niet goed nee kan zeggen, dan is dit wel weer een optie.

Juist nu kun je als vereniging een kadootjes-jury uitnodigen en als ze zich zouden inschrijven misschien wel minder...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:06

Charmaine schreef:
Bijvoorbeeld een M-jury die week in week uit dezelfde proeven en combinaties ( globaal dan he ) ziet, zou het bijvoorbeeld ook wel een leuk kunnen vinden om een B-rubriek te jureren, maar wordt daar bijvoorbeeld nooit voor gevraagd...

Ik word daar nog regelmatig voor gevraagd, ik zit vaker B/L te jureren dan M. Er is ook meer vraag naar B/L-juryleden, zeker in het zomerseizoen.

Ik heb ook geen moeite met "nee" zeggen, lokaties die ik om welke reden dan ook niet fijn vind, daar ga ik echt niet naartoe.