Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ad0rey0u schreef:Gewoon hetzelfde?
De manier blijft hetzelfde.
Alleen is het bij een manegepony vaak lastiger omdat daar verschillende mensen op rijden
Maar de manier hóe, blijft gewoon hetzelfde
nicci88 schreef:je moet een paard een goed aan het been hebben. als je hem goed aan het been hebt, kun je hem tegen de teugel aan gaan rijden. Dus je moet je teugels gewoon goed erbij houden en dan rustig 'spelen'.
En niet alle manege paarden kunnen dat zo in een uurtje doen. Dit komt omdat iedere manege ruiter weer een andere manier gebruikt en het paard begrijpt er dan niets meer van
daniella74 schreef:Een gezond manegepaard moet het gewoon kunnen, het zijn verder gewone paarden. Je zult alleen soms iets gestructureerder te werk moeten gaan dan bij een privepaard.
daniella74 schreef:Een gezond manegepaard moet het gewoon kunnen, het zijn verder gewone paarden. Je zult alleen soms iets gestructureerder te werk moeten gaan dan bij een privepaard.
LoveMii schreef:nicci88 schreef:je moet een paard een goed aan het been hebben. als je hem goed aan het been hebt, kun je hem tegen de teugel aan gaan rijden. Dus je moet je teugels gewoon goed erbij houden en dan rustig 'spelen'.
En niet alle manege paarden kunnen dat zo in een uurtje doen. Dit komt omdat iedere manege ruiter weer een andere manier gebruikt en het paard begrijpt er dan niets meer van
Dus is het bijna onmogelijk om een manege paard lekker een uurtje aan de teugel laten lopen. (omdat het paard waar ik op zit ook vaak met beginnerslessen meeloopt)
daniella74 schreef:Bergkraai, dat ben ik met je eens maar privepaarden lopen ook meestal niet over van ontspanning. En om dan maar te zeggen dat je met een manegepaard dan maar geen poging moet wagen vind ik ook geen goed idee want dan leert niemand iets en de paarden knappen er ook niet van op.

Piietjuh schreef:gewoon de goede hulpen gebruiken.
het word alleen moeilijker omdat er meer mensen op rijden en het kan ook zijn dat er
beginners op rijden die hem/haar niet naar
beneden rijden.
daardoor zal je pony ook snel denken bij haar
hoef ik het niet dan hoef ik het bij hem ook
niet,tenminsten dat is wat ik denk