waterdichte zweetdeken??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RoosG

waterdichte zweetdeken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 12:21

hoi,
iemand vertelde me een tijdje terug dat die een waterdichte zweetdeken had. Ik moest er ook maar zo een kopen, want dan kon ik hem ook op doen als het regende(ik denk dat ze bedoelde als soort winterdeken). Maar dat is toch niet goed? een waterdichte zweetdeken? dan ademt het niet meer zo goed lijkt mij. en dan droogt het paard juist minder..
ik weet eigenlijk ook niet eens of het wel bestaat...
hoe denken jullie er over?
en bestaat het wel?
bedankt
Roos

Slotty

Re: waterdichte zweetdeken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 12:25

ik heb ook iets gehoord over een zweetdeken die een dun plastic laage aan de binnenkant had. Mij is toen verteld dat dat was zodat het koude zweet niet terug slaat, en je de deken langer op kan laten. Het lijkt me onzin dat het als regendeken kan functioneren eigenlijk.. dan heeft het de naam 'zweetdeken' niet meer, maar 'regendeken'! Bloos

lucille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 12:28

kan mij niet voorstellen dat dit goed werkt als zweetdeken.Het vocht kan niet goed verdampen door een plastic laagje heen.
het zweet moet juist door de deken heen op de buitenkant komen te liggen. dan doe je deze deken af om vervolgens evt. een regendeken op te doen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 12:30

Ik kan me er ook weinig bij voorstellen eigenlijk... De normale werking van een zweetdeken is zoals Lucille dat zegt.

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 12:34

Je hebt ook regendekens met een dunne fleecevoering, misschien dat dat bedoeld wordt? Maar dat is dan toch echt een regendeken en geen zweetdeken...

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 12:48

tja, dat dacht ik ook! Vork

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 12:50

RockyLover schreef:
Je hebt ook regendekens met een dunne fleecevoering, misschien dat dat bedoeld wordt? Maar dat is dan toch echt een regendeken en geen zweetdeken...

idd zo een heb ik er, maar die gebruik ik dus echt niet als zweet deken Vork

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 12:54

bedoelde die gene geen waterdichte uitrijdeken?
of anders idd een regendek

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 16:31

Die bestaan inderdaad (sinds kort).
Het gaat om een deken die zowel waterdicht is, als vocht opneemt. Zognaame soft shell. Heel erg makkelijk. Inderdaad niet een standaard regendeken, maar hele lekkere lichte stof. Ik heb hem zelf ook in gebruik. Een walker model, dan kan ik hem aan de hand mooi mee uitstappen.

Ik heb het walker model op voorraad, maar kan er inderdaad ook "gewone modellen" dekens van bestellen. Hier een linkje.

http://www.marengosoutfit.nl/site/webshop/product/1219

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 16:44

Sommige winterdekens (bucas) zijn heel goed ademend en daar kun je en paard nat onderzetten. Ik heb dat een aantal keer getest en inderdaad droogde het paard net zo snel onder de bucas waterdichte winterdeken als onder een 'echte' zweetdeken. Bovendien werd de winterdeken niet klam aan de binnenkant en ze zweetdeken wel.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 16:54

ik zag wel bij eskadron dat ze een zweetdeken verkopen met latex net erover of zo...

Fleecedeken overtrokken met een latex net. Robuuste deken van een zware kwaliteit fleece, bijzonder geschikt als transportdeken. Voorzien van kruissingels (van hun site)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-07 20:47

lucille schreef:
kan mij niet voorstellen dat dit goed werkt als zweetdeken.Het vocht kan niet goed verdampen door een plastic laagje heen.
het zweet moet juist door de deken heen op de buitenkant komen te liggen. dan doe je deze deken af om vervolgens evt. een regendeken op te doen.

ja dit dacht ik dus ook..
ik weet zeker dat het geen uitrijdeken is, omdat ze zei dat ik hem dan langer thuis op kon houden.
bedankt voor jullie reacties

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 22:30

HAR --> SV.