Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
het is zielig als jij straks over straat gesleurd wordt en er grote ongelukken gebeuren. Verder kun je een braaf paard meenemen (die begeleid wordt door iemand anders) zodat hij kan 'afkijken' hoe het wel moet.
Damber schreef:Ik zie dat hij 2,5 jaar is, ik neem aan dat hij nog niet gewend is om een bit te dragen. ik zou een hengstenketting aan het halster doen. Eventueel een zweepje meenemen zodat je hem een mep kan verkopen als hij je bijt. Bijten mag gewoon echt niet.. en zweepje is dan echt niet zielighet is zielig als jij straks over straat gesleurd wordt en er grote ongelukken gebeuren. Verder kun je een braaf paard meenemen (die begeleid wordt door iemand anders) zodat hij kan 'afkijken' hoe het wel moet.

. Wanneer we buiten zijn.. is alles eng... springt hij opzij vanwegen een blaadje die over de grond waait en oh oh.. als er een traktor of vrachtwagen aankomt. Dan heb ik echt een 'probleem'. Hij is dan echt aan het springen en spartelen. Een hengstenketting is op dat moment geen bestrijding van het probleem, je hebt gewoon even meer te vertellen. Als ik namelijk een ruk aan die ketting geef of hem een goede tik verkoop met de zweep is dat blaadje of die vrachtwagen niet meer eng. 
shan schreef:Is hij al gecastreerd?
Isis_Ywen schreef:Ik zei ook niet dat er iets buiten gebeurd was; maar dat er 'iets' gebeurd is. Een paard denkt niet van de ene op de andere dag: ach laten we me baasje is bestijgen, zonder daar enige aanleiding voor te hebben.
Vertrapt worden is geen oplossing inderdaad; dat is een gevolg.
love_lady1 schreef:is het geen optie om hem te laten castreren?
De meeste paarden worden daar stukken rustiger van !
veel succes iig!
Leentje_ schreef:Castreren zou een oplossing kunnen zijn ja, maar aangezien ik er voor de rest geen problemen met heb weet ik dat nog niet zeker.
Het is een "gewoonte" die hij krijgt door steeds te stijgeren, eerst moet dat gedaan zijn anders haalt het niet zoveel uit van hem te laten castreren.
Isis_Ywen schreef:Ook een hengstenketting en zweep zijn geen oplossingen voor dergelijke problemen; het is gewoon symptoom bestrijding.