Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

anneve schreef:Niet doen.
Elke zichzelf respecterende manege zal zijn paarden hier niet aan bloot stellen.

_Sigrid_ schreef:anneve schreef:Niet doen.
Elke zichzelf respecterende manege zal zijn paarden hier niet aan bloot stellen.
Ik begrijp je onrust. Echter...iedereen moet ergens beginnen of kennismaken met paarden. Moeten maneges dan helemaal geen beginners meer aannemen? Ik ken mensen die heel gevorderd zijn die hun paard de meeste vreselijke dingen aandoen. Als je mensen rustig uitlegt wat ze absoluut niet en absoluut wel moeten doen zie ik in een stapritje niet erg veel problemen.
IKbenEllen schreef:Mijn eerste gedachte was eerlijk gezegd wel Manege van Loon, de Hittax vind ik dan nog te doen.
Ik zou die verantwoording niet willen dragen hoor, met een groep onervaren ruites naar buiten![]()
Laat ze dan binnen een lesje nemen ofzo.
NicoleNiky schreef:http://www.domainedumenil.be
het is wel in Belgie, mar het is echt super daar, ook voor mensen die nog nooit een paart gezzien hebben.
Escardo schreef:In belgie vlak over de grens...kun je met een hele groep buitenritten maken van 3 uur...of je nu onervaren bent of juist een goede ruiter...Ik ben er een paar keer geweest en heb zelfs een personeelsuitje daar naar toe georganiseerd...echt heel leuk
.
ladypaard schreef:wij blijven met beginners eerst in ons kleine bosje, (kun je je nog net een uurtje vermaken.
maar meestal komen ze bij ons dat ze allemaal niet kunnen rijden, dan gaan we eerst een half uurtje in de bak, om de beginselen onder de knie te krijgen en dan nog een half uurtje naar buiten (in stap)
ze krijgen dan ook echt de meest brave paarden onder hun kont
) Cassidy schreef:Ik zou sowieso willen waarschuwen voor een ritje met mensen die helemaal geen ervaring hebben, maar ik heb goede ervaringen met Erve Meenderinkboer in Markelo. Paarden voor ieder niveau, duurt alleen even voordat je echt in het bos bent. In Noord Holland Manege Poelenburgh.