Deken opdoen of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

steeffie

Deken opdoen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 18:38

Omdat ik niet meer kan rijden op mijn paardje heb ik haar dit jaar voor het eerst zonder deken staan. Nou zou het de komende dagen flink koud worden, en ik vroeg me af of het verstandig is om haar dan een deken op te doen?

Ze staat s'nachts in stal, overdag staat ze een paar uur buiten. Hiervoor heeft ze 5 jaar lang altijd met deken gestaan, en tot nu toe voelt ze elke keer (ook s'avonds en s'ochtends vroeg) niet koud aan, dus ze lijkt het wel aardig te redden Knipoog Maar de komende paar dagen kan ik zelf niet dus ik kan niet in de gaten houden of ze het niet te koud krijgt..

Dus mijn vraag: Kan ik haar een (dun) dekentje opleggen of krijgt ze het dan alleen maar kouder (vanwege haren niet omhoog kunnen zetten oid)?

Anoniem

Re: Deken opdoen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:42

Heeft hij een lekker wintervachtje? Mijn verzorg pony's worden zo heel af en toe gepoetst en mee gelongeert, staan ook zonder dekens! het hele jaar door Lachen

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 22:50

Heeft wel een aardig wintervachtje hoor! Ben gewoon bang dat ze het straks koud heeft haha Ach gut

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 09:53

Ik zou gewoon zorgen voor een goede pluk hooi, zodat je paardje zich van binnenuit warm kan houden. Zou nou niet meer gaan rommelen met dekens, als hij idd een aardige wintervacht heeft. Heeft ze trouwens een plek waar ze kan schuilen/beschutting?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 13:41

Deze vrieskou kunnen ze vaak beter tegen dan wind en nat das vies koud.
Dus ik zou het nu zo laten.

Lola4913

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 14:47

Als je paard vanaf deze herfst geen deken op heeft gehad. Heeft ze een goede wintervacht opgebouwd en heeft ze geen deken nodig. Haar vacht is haar deken.
Misschien kun je wat meer hooi geven. Dan blijft haar verbranding op gang en houdt ze zich van binnen uit warm.

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 14:50

Ik zou het ook zo laten, je paard heeft zijn vacht al aan dit weer aangepast. En zo koud wordt het nu toch ook weer niet en hij staat s'nachts toch lekker binnen.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 14:50

als ze tot nu nog geen deken op heeft gehad dan kan ze gewoon zonder deken de kou in hoor dat is geen probleem...
Kunnen ze prima tegen...