Aansluiten rijvereniging - Baarle Nassau of Goirle?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oceans

Aansluiten rijvereniging - Baarle Nassau of Goirle?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 10:14

Vanaf volgend jaar ga ik starten met mijn paard.
Momenteel rij ik geen wedstrijden dus moet ik aansluiten bij een rijverening.

Ik ga kiezen tussen Baarle Nassau en Goirle.
Natuurlijk ga ik bij beide informeren.

Is er iemand die bij deze vereningen rijdt?
Hoe zijn jullie ervaringen?
Is er de mogelijkheid om af te spreken voor wedstrijden?
Altijd leuker om samen op wedstrijd te gaan.

Kady1

Re: Aansluiten rijvereniging - Baarle Nassau of Goirle?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 11:22

Hey, ik heb geen echte ervaringen met de rv in Baarle nassau en in Goirle. Ik woon zelf wel in baarle nassau. en ben een jaar geleden gaan informeren omdat ik ook wilde starten. Baarle nassau heeft een hele mooie lokatie. Is heel chique voor een rv. Maar is daardoor wel duurder dan gemiddeld. En er rijden heel veel mensen.
Baarle hertog (ja die heeft er ook een) heeft een heel bouwvallig (sorry maar het is zo) clubhuis, maar heeft wel weer een springparcour standaard staan op het veld in de zomer (vind ik dan weer leuk) In baarle hertog gaan ze altijd vanuit de club samen op wedstrijd (wat ik begrepen heb) dit is dan wel in belgie.
Goirle ken ik niet.
Zelf zit ik bij de Rv van Alphen (de paardenvriend) Hele leuke vereniging. Is niet zo heel groot, maar organiseert toch ook wel leuke dingen voor de leden. Bij deze club rijden er op allerlei verschillende niveaus mensen wedstrijd. Al geloof ik dat er in de B op dit moment niemand zit. Maar ik ga ook zo snelmogelijk weer starten met mijn nog niet ingereden paardje Tong uitsteken. De meeste bij ons gaan wel in twee (of drietallen) samen naar wds.
Ik denk trouwens dat bij alle R.V de mogelijkheid is om af te spreken om samen op Wds te gaan.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:55

Ik ben zelf aangesloten bij die in Goirle. Gewoon omdat die goedkoper was en ik de lessen volg bij de LRV hier in België.
Kan je dus niet veel informatie geven...

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 09:57

Waar je ook even naar moet kijken als je tussen deze verenigingen wil kiezen is bij welke kring je graag wil rijden. Baarle-Nassau hoort bij kring Breda (http://www.knhskringbreda.nl) en Goirle hoort bij kring Oirschot (http://www.kringoirschot.nl). Dat scheelt nogal in waar de selectiewedstrijden gereden worden. Ik weet niet waar je zelf woont of waar je paard staat, maar dat kan dus nogal schelen in de afstanden die je moet afleggen om op wedstrijd te gaan.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:27

R.V van Alphen valt onder de kring breda in ieder geval

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 21:20

Lrv Baarle Hertog is wel gezellig! En Baarle-Nassau idd iets duurder en luxer.. Wel is het vervoer enz. al geregeld bij de lrv in baarle hertog!