Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. Een jas ben ik niet zo'n fan van.... Al heb ik wel één regenjas met fleecevulling. Verder heb ik altijd een gewone rijbroek aan (wel een wat dikkere) en ik vind mijn thermolaarzen echt super!!! En het beste om warm te blijven is natuurlijk om jezelf en je paard goed aan het werk te zetten
Ik heb een hemd, t shirt met lange mouwen, trui en daarboven een jas. De neopreen chaps heb ik ook, kan ze erg aanraden
(www.saddle-up.nl) Had altijd zulke koude bovenbenen, ik rij al een paar weken niet meer zonder, vind ze veel te fijn. Ik heb ook handschoenen waar de bovenkant neopreen van is, ik wil nog een paar die helemaal van neopreen zijn.

Stelletje koukleumen! Laagjes waarin je niet gaat zweten is tot nu toe iig de beste tip die ik je mee kan geven, vooral katoen en coolmax stof dragen heel fijn. Vermijd polyester kleding zoveel mogelijk, daar zweet je behoorlijk in en het neemt nauwelijks vocht op (resultaat; je lichaam koelt af).
Regelmatig zie je me alleen in een polo met korte mouwen op stal rondlopen als ik bezig ben. Enige nadeel is dat ik mezelf op het einde van de dag niet meer warm krijg zodra ik in de bus/trein zit..
ik doe vaak bij extreme kou ook nog een strakke legging of pyjama broek onder mijn rijbroek. Erg lekker warm
ik ben gelukkig niet zo'n kouwkleum
), pyamabroek onder je rijbroek, 2 paar sokken, 2 vesten over elkaar. En als ik een stuk achter elkaar actief draaf dan krijg ik het meestal vanzelf wel warm.
Ik heb trouwens van die ski-sokken, zijn best wel dik en lekker warm.

. dat helpt ook goed.